Potkut homoseksuaalisuuden takia. Mitä tehtävissä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mä olin työharjoittelussa eräällä koululla. Toimin henkilökohtaisena avustajana esiasteen luokalla (7-vuotiaalle pojalle). Rakastuin lukion oppilaaseen (20-vuotias), sillä siinä koulurakennuksessa toimii koulu esiasteesta lukioon (on myös kymppiluokkakin). Missään vaiheessa en ollut työni puolesta tekemisissä ko. lukion oppilaan kanssa. Itse olen 18-vuotias.
Koulun johto sai tietää suhteestamme, ja pakotti valitsemaan joko työn tai seurustelun. Valitsin seurustelun, tietenkin, ja harjoitelusuhteeni irtisanottiin. Otin selvää asioista, ja sain tietää, ettei seurustelusuhteeni olisi pitänyt olla peruste potkuilleni. Potkuni syy tässä: on kyse homoseksuaalisuhteesta, ja koulu voi saada huonon maineen, jos vanhemmat saavat tietää.

Potkuista on nyt jokusen viikko, enkä vieläkään tiedä mitä tehdä. Onko kellään neuvoja

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija
otettava
Mä olin työharjoittelussa eräällä koululla. Toimin henkilökohtaisena avustajana esiasteen luokalla (7-vuotiaalle pojalle). Rakastuin lukion oppilaaseen (20-vuotias), sillä siinä koulurakennuksessa toimii koulu esiasteesta lukioon (on myös kymppiluokkakin). Missään vaiheessa en ollut työni puolesta tekemisissä ko. lukion oppilaan kanssa. Itse olen 18-vuotias.
Koulun johto sai tietää suhteestamme, ja pakotti valitsemaan joko työn tai seurustelun. Valitsin seurustelun, tietenkin, ja harjoitelusuhteeni irtisanottiin. Otin selvää asioista, ja sain tietää, ettei seurustelusuhteeni olisi pitänyt olla peruste potkuilleni. Potkuni syy tässä: on kyse homoseksuaalisuhteesta, ja koulu voi saada huonon maineen, jos vanhemmat saavat tietää.

Potkuista on nyt jokusen viikko, enkä vieläkään tiedä mitä tehdä. Onko kellään neuvoja

Tällä kertaa asianomaisten iälläkin on tietty merkitys. Tuskinpa tuollaista
vaatimusta olisi esitetty ja potkuja annettu, jos kyseessä olisi ollut 18-
vuotias työntekijä tyttö ja 20-vuotias lukiolaispoika. Tuskin siinäkään
tapauksessa, että työntekijä 18-vuotias poika ja suhde 20-vuotiaaseen
lukiolaistyttöön. Olisivat saattaneet ihan vain kerätä sympatiaa
ympäristössään.

Neuvo:

Hanki hyvä työsuhdeasia asianajaja ja riitauta irtisanomisasia. Muista
vaatia ansionmenetyksenkorvaus pitkältä ajalta ja korvausta henkisistä
kärsimyksistä. Iästäsi päätellen saat todennäköisesti niin asianajajan
kuin oikeudenkäynninkin maksuttomana - asianajaja hoitaa sen asian
puolestasi samoin kuin kaikki muutkin käytännön asiat. Itse voit sitten
yrittää parhaasi mukaan unohtaa tuollaisen asiattoman kohtelun.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
otettava
Mä olin työharjoittelussa eräällä koululla. Toimin henkilökohtaisena avustajana esiasteen luokalla (7-vuotiaalle pojalle) "ja plaa plaa vittu"

Et ole otettava vain homo, olet tyhmä. Miksi edesautat tulkintaa että ne ovat sama asia!

Henkilökohtainen avustaja ei ole tarpeen ellei avustettavalla ole esissä joitakin ongelmia.

Jo pelkästään ympäristö ja olosuhteet, jotka ovat monta kertaa syy noille ongelmille olisivat ymmärtävälle avustajalle signaali siihen miten toimia ammattimaisesti.

Joku oppilas, jumalauta otettava, on hädissään siitä ettei ymmärrä mitä ympärillä tapahtuu, peloissaan siitä että maailma pyörii silmissä, ei pysty liikkumaan kuin koulukaverit, näkee itseensä kohdistuvan inhon vastaantulevien kasvoilla, ei saa sanottua kun ei pysty puhumaan.

Ja sinä otettava näet , että on asiallista esitellä sille yhden suoliston limakalvoja rassaavan vähemmistön arvoja sen ongelmiin.

Niille on tilauksensa, muttei jumakauta sellaisten parissa jotka tarvitsee henkilökohtaista avustajaa, ellei se avustaja saa pidettyä omia alkeellisia tarpeitaan hallussaan, niin kuin ihmiset tekee tuossa tilanteessa.

Homo. Pelkään sua, ja syystä. Heteroista ei löydy yhtä idioottia. Siksi ne onkin enemmistö.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Sitä ei katsota suopein silmin jos rakastuu ja alkaa olla suhteessa oppilaaseen, oli sitten kysymyksessä hetero tai homo. Jotta oletan että homoseksuaalisuudella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa, vaan sillä että "sekaannuit" koulun oppilaaseen. Oppilas opettaja suhde tuomitaan usein hyvin jyrkästi melkein kaikkialla. Moni katsoo sen sopimattomaksi.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14024
Liittynyt23.6.2005

Ja tämähän ei saatana ole mikään peruste erottamiselle.

Valita.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Kyllähän tuo provolta vaikuttaa, mutta aloituksen kirjoittaja esittää olevansa kouluavustajana ala-asteella ja aloittaneensa (?) suhteen itseään kaksi vuotta vanhemman lukiolaispojan kanssa.
En usko että homoudella on mitään tekemistä asian kanssa vaan sillä, kuinka ko. "suhe" on esiin tullut...
Ottakaamme huomioon tietenkin tuossa valossa myös se, kuinka 7-vuotiaan avustamiseen mahdetaan suhtautua jonkin räikeän (esim. siivouskomeron oven aukirepsahtaminen kesken kiivaimman tiimellyksen, myös mopin varsi käytössä) "kaapista ulostulon" jälkeen .

Vierailija

Hyvä, että homo sai kenkää.

Rhehllisesti sanoen: Onko tämä bushmanin trollihahmo? Vai "mr nettihyökkääjä" radeonin?

Riehuukos mr osta AMD plaaplaa radeon vielä tällä foorumilla? Entä mites se ns tuhoan foorumin...plaa, plaa:n kanssa kävi? Saiko mitään aikaan?

Vierailija

Ensinäkin onkohan syy se että olet homo? Sanoit että olit työharjoittelussa. Olitko siellä opiskeluusi kuuluvassa harjoittelussa vai työkkärin puolesta harjoittetelijana. Oletko varma ettei siinä ole muita syitä kuin homous. Suhteen aloittaminen oppilaan kanssa on tosiaakin hiton tyhmää,ja vielä homo suhteen. Jotenkin tuntuu että tässä ei oo kerrottu kun yksi puoli tarinasta. Potkut on perusteltavissa jo sillä että koulun henkilökunnan jäsen EI saa olla oppilaan kanssa suhteessa .Ehkä potkut tuli sen takia kun koulussa on myös alaikäisiä. Työharjoittelussa ei päde samat lait kuin työsuhteessa joten jätä juristit rauhaan ja niele tappiosi. Peli voi olla likaista jos alat asiaa penkomaan. Tässä pelataan ihmisten ennakkoluuloilla. kukin voi olla mitä tahansa mutta ei minun lapsen lähellä

Vierailija
tyson

Rhehllisesti sanoen: Onko tämä bushmanin trollihahmo? Vai "mr nettihyökkääjä" radeonin?

Riehuukos mr osta AMD plaaplaa radeon vielä tällä foorumilla? Entä mites se ns tuhoan foorumin...plaa, plaa:n kanssa kävi? Saiko mitään aikaan?

Shää oot jo korkannu plauvantaipullonhs?
Humalassa se ikäväsi Bushannibalia kohtaan saattaa korostua .

Vierailija
Kuukkeli
tyson

Shää oot jo korkannu plauvantaipullonhs .
Humalassa se ikäväsi Bushannibalia kohtaan saattaa korostua.

Kuukkeli, en ole humalassa, vaan väsynyt.

Vierailija
Kuukkeli
Kyllähän tuo provolta vaikuttaa, mutta aloituksen kirjoittaja esittää olevansa kouluavustajana ala-asteella ja aloittaneensa (?) suhteen itseään kaksi vuotta vanhemman lukiolaispojan kanssa.
En usko että homoudella on mitään tekemistä asian kanssa vaan sillä, kuinka ko. "suhe" on esiin tullut...
Ottakaamme huomioon tietenkin tuossa valossa myös se, kuinka 7-vuotiaan avustamiseen mahdetaan suhtautua jonkin räikeän (esim. siivouskomeron oven aukirepsahtaminen kesken kiivaimman tiimellyksen, myös mopin varsi käytössä) "kaapista ulostulon" jälkeen .

No NYT mä alan käsittää sen termin "kaapista ulostulo"!

Kun käänsit ruotsista kulttuuriakin etkä pelkästään kieltä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat