Parempia ihmisiä elokuvaa katsomalla

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Oletteko tulleet ajatelleeksi, että teistä tulee parempia ihmisiä kun katsotte ei-amerikkalaisia elokuvia?

Minulla on vakuuttavia kokemuksia siitä. Sen jälkeen kun ostin tallentavan digiboksin (miksi digiboksien ostamisesta syntyi kalapaliikki?) televisiokäyttäytymiseni muuttui heti kun keksin miten boksin kovaleyvä käytetään.

En katso enää mitään haluamaani livenä jos se tulee kaupalliselta kanavalta. Mainosten pikakelauksen lisäksi katson elokuvia joita en olisi ilman tätä muutosta (miksi digiboksien ostamisesta syntyi kalapaliikki?) katsonut.

Teemalta tulee kino into, kino classic, kino yökyöpeli, kino verkkainen ja kino yksikielinen viulu soi taustalla -elokuvia joka päivä.

Mies ajaa polkupyörällä pampalla eikä elokuva pääty elämänopetukseen. Pakollinen Hollywoodinfantilisimi puuttuu ja rautalagasta taivutettu hyvän ja pahan katsojaa aliarvioiva alleviivaaminen.

Mies ajaa vain polkupyörää pampalla ja siinä sivussa tutustun elokuvan ihmisten elämään argentiinassa, pustalla, taigalla, jängällä, arkipelagolla.

On kuin kohtuuton maailmanpelastuksen taakka olisi pois harteiltani ja katson vain elokuvaa.

Väistämätön johtopäätös on: olen parempi ihminen kun katson epätodennäköisempiä elokuvia. Kiitos Teeman ohessa siitä etten ole nähnyt yhtään shampoomainosta moneen kuukauteen. Olen sen arvoinen.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Kommentit (1)

Vierailija

Mielestäni mainoksia on televisiossa liikaa. Paljon parempi olisi, jos voisin katsella niitä mainoksia kuin haluan silloin kun haluan. Esimerkiksi internetissä voisi olla tietopankki kaikista maailman myytävistä palveluista. Sitten kun tarvitsisin vaikkapa uuden kellon, menisin tuohon tietopankkiin katselemaan mitä olisi tarjolla. Onhan niitä keltaisia sivuja, mutta sitä ideaa voisi vielä laajentaa ja täydentää. Kun jostakin paikasta tulisi kaikkien suosima mainospiste, niin lumipalloefektin tavoin se lähtisi kasvamaan. Kaikki mainostajat haluaisivat mainostaa siellä (palvelu saisi rahaa), ja koska kaikki mainostaisivat niin ihmiset tietäisivät käyttää palvelua ja niin edelleen.

Uusimmat

Suosituimmat