Onko luodit lupavapaita

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Tarvin pelkkiä luoteja, mutta en viitti mennä kysyyn mistään liikkeestä jos eivät myy.

Todennäköisesti onkin lupavapaita, koska ovat metallia vain.

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Mene, ja kysy, jos tekee mieli. Ainakin ilmakiväärin luodit ovat lupavapaita, osta niitä, niillä et tapa yhtä herkästi itseäsi - jos aiot aseen ostaa.

Vierailija

Luoteja ja hylsyjä saa kuka vain ostaa mielin määrin, tämä on fakta koska ite oon tilannu kans. Vain ruuti, nallit ja räjähtävät ja muut luodit ovat byrokratian alla.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Mihinkä niitä tarvitset? Jos ei ole lupia, niin ei kannattaisi touhuta noitten kanssa.

Mikset vala niitä? Eli jos on kuitenkin pakko hommata niin valaminen on simppeli tapa. Myös tangosta katkaisu on toimiva systeemi. Ei luodin tarvitse on luodin muotoinen.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Mäenpää
Luoteja ja hylsyjä saa kuka vain ostaa mielin määrin, tämä on fakta koska ite oon tilannu kans. Vain ruuti, nallit ja räjähtävät ja muut luodit ovat byrokratian alla.

Tämä on minunkin mielipiteeni. Olen joskus ladannut itse useitakin pistooli- ja kiväärikaliibereja ja nallit ja ruuti ovat luvanvaraisia. Luodit ja hylsyt ovat pelkkää metallia eli niitä saa kyllä. Valojuovaluodeista en osaa sanoa, niitä ei ole tullut koskaan ladattua (aukko sivistyksessä )

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Paul M
Mihinkä niitä tarvitset? Jos ei ole lupia, niin ei kannattaisi touhuta noitten kanssa.

Mikset vala niitä? Eli jos on kuitenkin pakko hommata niin valaminen on simppeli tapa. Myös tangosta katkaisu on toimiva systeemi. Ei luodin tarvitse on luodin muotoinen.

Tarvin niitä eri juttuu, ei luodit oo vaarallisia ne on vain metallia. Patruuna ja luoti ei ole sama asia, tunnutte sen sotkevan vähän kaikki.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
MarsMan
Mäenpää

Tämä on minunkin mielipiteeni. Olen joskus ladannut itse useitakin pistooli- ja kiväärikaliibereja ja nallit ja ruuti ovat luvanvaraisia. Luodit ja hylsyt ovat pelkkää metallia eli niitä saa kyllä. Valojuovaluodeista en osaa sanoa, niitä ei ole tullut koskaan ladattua (aukko sivistyksessä )

Mistä saa näitä luoteja, ilmeisesti jostain aseliikkeestä???.

Vierailija

Sehän ei muille kuulu mihin kysyjä luoteja käyttää, vaikka jauhais muruks ja terästäis vähän aamumuroja tai laittas vaan hyllylle koristeeks. Monet ostavat ysimillisiä lyijyluoteja hipower-ilkkeihinsä kun ei omilta luotimarkkinoilta löydy sopivaa.

Hullukaan käy valamaan jos tarttee vaan pienen määrän. Luoteja on

Valojuovaluoteihin ei tartte lupia myöskään koska ne eivät kuulu erva-paukkuihin eli räjähtäviin, panssarinläpäseviin, sirpaloituviin tai näihin muihin. Muita luoteja saa kyllä ostella mielin määrin kuten hylsyjäkin ja siinä ei mitään typeriä neuvostohallinnon aikaisia tarve-perusteita tarvi kertoa.

käy kattomassa vaikka http://www.asetalo.fi siellä on valikoima luoteja ja muuta roinaa. Ite tilasin joskus mm. 50bmg luoteja ja latailtiin niitä kaverin kanssa haulikon trappipaukkuihin. Potkas pirusti ja lähti saamarin lujaa monesta lankusta läpi XD

Vierailija
tiäremiäs
MarsMan
Mäenpää

Mistä saa näitä luoteja, ilmeisesti jostain aseliikkeestä???.

Jos menet lähimpään aseliikkeeseen, sieltä pitäisi löytyä myös luoteja yms. tarvikkeita. Jos ei löydy, vaihda toiseen kauppaan. Lupia et tarvitse.

Vierailija

Tavallisia luoteja saa ostaa ilman mitään lupia. Reikäpäisille pistoolinluodeille, myrkkyluodeille, räjähtäville luodeille yms. tarvitaan erikoislupa. Luodit maksavat viidestä sentistä ylöspäin kappaleelta. Jopa useiden eurojen hintaisia erikoismetsästysluoteja on olemassa.

Luoteja saa ase- ja urheiluliikkeistä. Niiden ostaminen on aivan tavallista jälleenlataajien keskuudessa.

Vierailija
tiäremiäs
Joudunko vankilaan jos porailen luoteihin reikiä.

Et joudu.
Joudut vankilaan vasta jos rikot pahemman kerran jotain lakia.
Poraile luotejasi vaan ihan rauhassa.
Mutta kerro nyt ihmeessä että miksi porailisit niihin luoteihisi reikiä?
Mitä aiot tehdä näillä mahdollisesti poraamillasi luodeilla?

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Tiäremiäs aikoo lyödä rahoiksi. Tekee luodeista riipuksia. Herttaista.

Jospa minäkin tekisin tuosta tykinluodista riipuksen. Hmmm...

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat