Kiitokset Aweb:lle

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kiitokset Aweb:lle

Aweb on pyytänyt minua poistumaan palstoiltaan. Ensin ajattelin, että enkä poistu, mutta sittemmin päätin noudattaa pyyntöä, tarkasti harkittuani tietenkin. Miksipä roikkuisin itseäni viisaampien seurassa. taidan olla lisäksi jäävi koska minulla on hiukan metsällistä taustaa, mikä on erittäin paha rasite Aweb:n masinoimissa keskusteluissa.

Läksiäiseksi haluan nyt kiittää Aweb:ä hänen ansiokkaasta toiminnastaan. Harva pystyy ja uskaltaa toimia samoin:

1. paljastaa puolueellisen valtion tutkimuslaitoksen kusetuksen. Vuosikymmeniä väärää tietoa Isänmaamme metsävaroista. Tätä härskiä salajuonta eivät ole uskaltaneet paljastaa edes 2 yliopistoa, Luonnonsuojeluliitto, Greenpeace, WWF ja Vihreä Liitto, ruotsalaisetkin ovat vain naureskelleet partaansa. 80-luvulla joku urhokas yritti, mutta on vaiennut. Miksi, mitä tapahtui, hiljaisuus on selkäpiitä karmivaa;

2. paljastanut viljelymetsätalouden hirveän valheen. Vuosikymmeniä metsäntutkijat ovat sumuttaneet kansaa perättömillä tutkimuksilla. Aineistot ja tulokset on kiskottu hatusta ja imetty pirunmoista palkkaa veronmaksajan vertavuotavasta lompsasta. Tämä huijaus on lisäksi maailmanlaajuinen salaliitto. Mm. Islannin, Irlannin ja Brittein saarten metsäammattilaiset ovat samassa salajärjestössä. Vapaamuurarit ovat kuulkaas kesyä kamaa. Tällä menolla (noin 40 vuodessa) Suomen metsätalousmaa on yhtä autiota istutusaluetta. Vain tuuli kuljettelee pääkaupunkiseudulle kinostuvia, kuivia istutustaimien neulasia.

3. löytänyt ja kertonut meillekin metsäntutkijoiden ja metsällisten toisinajattelijoiden kirjoituksista salaviestejä, joita he ovat jättäneet teksteihinsä toiveikkaina ja syyllisyyden riivaamina.

Hyvät ystävät. Kohottakaamme Aweb:lle kolminkertainen eläköönhuuto, joku joku osaa voisi myös luikauttaa kaikkien suomalaisten rakastaman laulun, joka alkaa "mä metsän poika tahdon olla... jne). Mitalia hän tuskin saa koska niiden jako on metsänryöstömafiaan kuuluvien poliitikkojen hallussa.

Olemme vaarassa jäädä aurinkokunnan Pääsiäissaarelle. Aweb:n esimerkki kertoo, että vielä on toivoa. Hänen suoraselkäinen, pelkäämätön ja avarakatseinen taistelunsa näyttää meille tietä. Toistan vielä: vielä on toivoa.

Kiitos Aweb.

Sivut

Kommentit (106)

Vierailija

Älä nyt mihinkään häivy. Kaikki mielipiteet, sekä asioitten kyseenalaistaminen on erittäin suotavaa. Tarkoitan siis asioitten, en henkilönikkien.

Onhan minullakin pikkaisen rasitteita metsistä, maanviljelyksestä, karjanhoidosta jne. En vaan ota yksipuolesta kantaa noihinkaan asioihin, koska kaikilla ei ole sitä kokemus-/tietämystaustaa faktoista mitä meille on kertynyt ihan käytännöstä.

Ihan hyviä keskusteluketjuja on Aweb avannut, kuten muutkin, jotka käsittelevät luontoa, metsää ja muita samantyyppisiä. Jostain ydinvoiman turvallisuudesta jankkaaminen on kyllä ihan turhaa. Pitkissä ketjuissa itse asia hämärtyy.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Valtiokonttorin elatti

Olen pyytänyt sinua kirjoittamaan aiheesta. Siihen et kuitenkaan näköjään kykene, koska 90% viesteistäsi keskittyy minun haukkumiseeni ja ne loput 10% joihinkin muihin asiattomuuksiin. Tämä säälittävä ketjusi on oikein mainio esimerkki tyylilajistasi.

Jos kuitenkin ainoa motivaatiosi kirjoittaa palstalle on pelkästään pään aukominen muille kirjoittajille, sinun sietääkin häipyä. Voin avittaa virtuaalisella potkulla perseelle.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb
Valtiokonttorin elatti Olen pyytänyt sinua kirjoittamaan aiheesta. Siihen et kuitenkaan näköjään kykene, koska 90% viesteistäsi keskittyy minun haukkumiseeni ja ne loput 10% joihinkin muihin asiattomuuksiin. Tämä säälittävä ketjusi on oikein mainio esimerkki tyylilajistasi.
Jos kuitenkin ainoa motivaatiosi kirjoittaa palstalle on pelkästään pään aukominen muille kirjoittajille, sinun sietääkin häipyä. Voin avittaa virtuaalisella potkulla perseelle.

Älä nyt Aweb hermostu. Käytiinhän minuunkin kiinni otsikolla "Lassin aivot vaihtoon". Ja siis täysin asiattomasti http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... sc&start=0
Vaihtoi otsikon, joten ei tässä mitään. Kirjoittajien pitää vaan tavallaan kestää kritiikki. Oman mielipiteensä asiassa tässä mennään. Tämä yhteisö kyllä tuomitsee ilkeilijät. Asia asiana. Nikkeihin ei kiinni. Mielipidevapaus säilytettäneen kuitenkin.

Vierailija
Aweb
Valtiokonttorin elatti

Olen pyytänyt sinua kirjoittamaan aiheesta. Siihen et kuitenkaan näköjään kykene, koska 90% viesteistäsi keskittyy minun haukkumiseeni ja ne loput 10% joihinkin muihin asiattomuuksiin. Tämä säälittävä ketjusi on oikein mainio esimerkki tyylilajistasi.

Parahin Aweb, olen monasti pyytänyt Sinua kirjoittamaan asiasta eikä sen vierestä. Aiheittesi perusta kun on lähinnä lannoitteeksi kelpaavaa. Pyydänkin nyt Sinua poistumaan tästä ketjusta, olenhan tyhm... ja trolli.

Lassille tiedoksi. Poistuin vain Aweb:n parista jankutusputkesta. Ne on varattu vain paranormaaleille luonnontieteille.

Vierailija

Tämä ketju taitaisi kyllä sopia paremmin otsikon Psykologia, aivot ja aistit alle. Siellä voitaisiin sitten pohtia, mikä saa kirjoittajan napsahtamaan niin totaalisesti kuin avauksesta voimme kaikki nähdä. Vetäähän Awebkin aina välillä tulkintoja reippaastikin överiksi, mutta avauksen primitiivireaktiossa on kyllä kyse jonkinlaisesta suuremmasta maailmankuvan kriisistä ja torjuntareaktiosta joka ei taida palautua pelkästään Awebin toimintaan. Psykologisesti hyvin kiintoisaa, mutta luonnontieteellisesti ei niinkään.

Vierailija

No niin. Ihan kuin arvasin.

Alkaahan niitä Aweb-metapopulaatioon kuuluvia opetuslapsia pomppia esiin.

Ja olen samaa mieltä. Psykologian joukkoon meinasin ensin tämän sijoittaa. On nimittäin mielenkiintoinen ilmiö tälläinen vakaumuksellisesti tietoharhainen poppoo. Tosin näitä omissa aiheissaan "perustellusti" vakuuttuneita pyörii näillä palstoilla aika lailla.

Joku tutkija saisi mielenkiintoisen väitöskirjan aikaan.

Vierailija
valtiokonttorin elatti

Niin saisi. Joku sellaista on ehkä jo tekemässä.

Mutta jos on jotain mieltä, niin paras tapa on esittää sille perusteluja, lukea vastaperusteluja, vastata niihin jne.

Jos viestien pääsisältö on aina vain toisten, erimieltä olevein ylimalkainen syyttely ja halveksunta, niin minkä vaikutelman kirjoittaja antaa itsestään?

Vierailija
valtiokonttorin elatti
No niin. Ihan kuin arvasin.

Juu-u, valehtelu, trollaaminen ja yleinen paskanjauhanta voivat ärsyttää ihmisiä. Tämä tulee sinulle varmaan suurenakin yllätyksenä. Psykologisessa mielessä on jännää sekin, että kaikkein suurimpaan ääneen ovat toisille poskea soittamassa ne, joille yhdenkin jäsennellyn ja perustellun argumentin muotoileminen on lähes ylitsepääsemätön mahdottomuus. Ruokinta-aikasi alkaa pikku hiljaa loppua ellei sellaisia ala kuulua.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006
bibi

Juu-u, valehtelu, trollaaminen ja yleinen paskanjauhanta voivat ärsyttää ihmisiä. .

Niin voivat. Jopa siinä määrin että he kirjoittavat tämä ketjun aloitusviestin kaltaisia avauksia.

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vierailija
Pseudohippi
bibi

Juu-u, valehtelu, trollaaminen ja yleinen paskanjauhanta voivat ärsyttää ihmisiä. .

Niin voivat. Jopa siinä määrin että he kirjoittavat tämä ketjun aloitusviestin kaltaisia avauksia.

Pointtisi arvoa hiukan himmentää se, ettei kyseinen avaaja ole palstalla itse juuri muuta harrastanutkaan.

Vierailija
anomalia
valtiokonttorin elatti

Mutta jos on jotain mieltä, niin paras tapa on esittää sille perusteluja, lukea vastaperusteluja, vastata niihin jne.

Jos viestien pääsisältö on aina vain toisten, erimieltä olevein ylimalkainen syyttely ja halveksunta, niin minkä vaikutelman kirjoittaja antaa itsestään?

Myönnän, olet oikeassa, mutta mitäs sitten kun koko putki perustuu täysin harhautuneeseen tietoon. Millä hiivatilla sellaista debatoit muuta kuin sanomalla, että nyt puhut paskaa. Hitlerinkin kuriin laittamiseen tarvittiin maailmansota.

Halveksuntaa on muuten sekin kun yrittää mollata toisten työtä ja asiantuntemusta, mihin Aweb opetuslapshineen ei tietenkään ole syyllistynyt.

Näissä asioissa pätee vanha sääntö "koirat haukkuu ja karavaani kulkee" Jätän arvoisan raadin päätettäväksi onko meikäläinen karavaani vai koira.

Vierailija
bibi
Pseudohippi
bibi

Pointtisi arvoa hiukan himmentää se, ettei kyseinen avaaja ole palstalla itse juuri muuta harrastanutkaan.

Tota mä pelkään bibi:ä. Se käyttää Anvar Sadat:n kuvaa ja on jo ampunut minua pahasti 12 kaliberin kakspiippuisella metapopulaatioteorialla.

Vierailija
valtiokonttorin elatti

Myönnän, olet oikeassa, mutta mitäs sitten kun koko putki perustuu täysin harhautuneeseen tietoon. Millä hiivatilla sellaista debatoit muuta kuin sanomalla, että nyt puhut paskaa. Hitlerinkin kuriin laittamiseen tarvittiin maailmansota.

Halveksuntaa on muuten sekin kun yrittää mollata toisten työtä ja asiantuntemusta, mihin Aweb opetuslapshineen ei tietenkään ole syyllistynyt.

Argumentaation säännöt ovat näköjään hakusessa luonnontieteellisen tiedon lisäksi. "Harhaista tietoa" vastaan voi debatoida muutenkin kuin ainuttakaan perustelua sisältämättömällä parjaamisella. Siihen päälle natsikortti, epämääräistä vihjailua ja houriminen opetuslapsista. Ja nyt, mikäli minä kuulun näihin "opetuslapsiin", kertoisitko konkreettisesti milloin minä olen esittänyt harhaista tietoa ja/tai mollannut toisten työtä (mitä tämä ikinä sitten tarkoittaakaan) tai asiantuntemusta. Sinun vastaavasta toiminnastasi on erinomainen esimerkki mm. luonnonsuojelubiologisen tutkimustyön (esim. metapopulaatiot) melko avoin halveksunta.

Anwar Sadat - jonka nimen "yllättäen" kirjoitit väärin - tosiaan näytti hieman Lee Van Cleefiltä. Tämä olikin jokseenkin ainut paikkansapitävä huomio tämänkertaisessa tarjonnassasi. Eikun joo, Hitlerin kuriin laittamiseen tosiaan tarvittiin sota. Tosin tämä huomio oli valitsemassasi kontekstissa koko lailla asiaton, joten varsinaisesta hyvästä argumentaatiosta ei todellakaan ollut kyse.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Ei subjektiivisesta näkökulmasta "järjettömiin" toimiin mitään salaliittoa tarvitse. Ihmiset, samoin kuin eläimet ja yritykset, toimivat siten, että toiminnasta on itselle mahdollisimman paljon hyötyä.

Osakeyhtiöt toimivat siten, että toiminta tuottaa osakkeenomistajien sijoittamalle rahalle mahdollisimman hyvän koron.

Tämän motiivin aikaansaama toiminta on erittäin usein ristiriidassa muiden tavoitteiden kanssa, mitä esimerkiksi Aweb tai "opetuslapset" arvostelevat. Kysymys ei siis välttämättä ole toisen työn tai asiantuntemuksen mollaamisesta, vaan erilaisista tavoitteista.

Jos tutkimuslaitos tai yritys on tehnyt menneisyydessä virheitä, ei niitä kannata myöntää kahdesta syystä:
- Virheen myöntäminen on rikosoikeudellisesti tunnustus ja voi aiheuttaa korvausvelvollisuuden.
- Virheen myöntäminen vähentää sijoittajien intoa uhrata lisää rahaa yritykseen tai tutkimuslaitokseen. Muutenkaan ei ole ihmisluonnon mukaista kulkea huutelemassa, että "minultapa pääsi viime viikolla paskat housuun!".

Sen sijaan kenen tahansa muun, myös toisen yrityksen tai tutkimuslaitoksen etujen mukaista olisi paljastaa ja korjata virhe ja rangaista syyllisiä (tämä siis yleisesti, viittaamatta mihinkään henkilöön tai yritykseen/tutkimuslaitokseen). Tämän vuoksi alan uskottavuutta lisää, jos mikään laitos tai yritys ei ole monopoliasemassa.

valtiokonttorin elatti
anomalia
valtiokonttorin elatti

Näissä asioissa pätee vanha sääntö "koirat haukkuu ja karavaani kulkee" Jätän arvoisan raadin päätettäväksi onko meikäläinen karavaani vai koira.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat