Jazz musiikin kuuntelun aloitus.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli, pidän Jazz musiikista ja minua kiinnostaisi kuunnella sitä enemmänkin. Ongelmani on että olen kuullut sitä vain satunnaisesti enkä juuri tiedä artisteja tai bändejä nimelta, muita kuin Louis Armstrongin.

Jazz musiikin kuuntelijat voisivat auttaa minua luettelemalla muutamia "easy-listening" jazz artisteja joilla voisin vakavamman kuuntelun aloittaa. Pidän erityisesti big-band tyyppisestä jazzista enemmän kuin "1-mies-ja-saksofoni" linjasta.

Kommentit (7)

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
elba
Tuosta big band-jazzista suosittelisin Duke Ellingtonia, Glenn Milleriä, Count Basieta ja Benny Goodmania.

Minulla on Benny Goodmanin levy, mutta ne ovat vanhoja nauhoituksia eivätkä kauhean korkealaatuisia äänenlaadultaan. Saako Benny Goodmanin musiikkia uudelleen levytettynä?

Vierailija
Ding Ding
elba
Tuosta big band-jazzista suosittelisin Duke Ellingtonia, Glenn Milleriä, Count Basieta ja Benny Goodmania.

Minulla on Benny Goodmanin levy, mutta ne ovat vanhoja nauhoituksia eivätkä kauhean korkealaatuisia äänenlaadultaan. Saako Benny Goodmanin musiikkia uudelleen levytettynä?

Kirjastosta olen löytänyt kohtalaisen uudehkoja kokoelmia ja CDON.com:istakin näytti löytyvän paljon levytyksiä. Näistä uusista on varmaankin kohinat ja särinät poistettu.

On ärsyttävää, jos vanhoja jazzorkestereiden livenauhoituksia on siirretty cd-levylle, eikä niitä ole digitaalisesti siistitty särinästä.

Vierailija

Roy Elridge, Count Basie, Erroll Gardner, Django Reinhart, Stephane Grappelli..

Sitten näitä modernimpia cross-overeita: Quincy Jones, Rinneradio, Trio Töykeät, Special FX's, Chick Corea...

Onneksi olkoon hyvästä tutkimussuunnasta, ei pysyne jatsi kauaa valkoisena alueena kohdallasi!

Uusimmat

Suosituimmat