On ne poliisit sitten tehokkaita

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Äsken tuli radiosta uutinen kerrostalopalosta, jota epäillään tuhopoltoksi. Sanottiin "poliisin mukaan tekijä voi olla joku talon asukas tai joku ulkopuolinen". On ne poliisit sitten fiksuja kun ovat saaneet epäillyt rajattua ainoastaan noihin kahteen.

Sivut

Kommentit (19)

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

No mutta saihan ne sentään rajattua ulkoavaruudesta tulevat tuhopolttajat pois, elikkä ufot ei voi olla sen tuhopolton takana.

Olen fiksu ja älykäs!

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Kyllä muutkin osaavat. Nimittäin toimittajat. Viikonloppuna oli Aamulehdessä sarjamurhaajista jotta "sarjamurhaaminen voi tapahtua vain jos ei aivan heti saada kiinni" tai jotain sinne päin.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Ja kuulemma Pitkäniemen toissakeväinen osaston polttaja aiotaan panna mielentilatutkimukseen. Oli tämän päivän Aamulehdessä. Alkaa lähennellä jo ruotsalaispoliisen temppuja. Niille ei varmaan ole tullut missään vaiheessa mieleen että tavallinen hullu voisi olla jotenkin mieleltään järkkynyt. Ilman tutkimuksia.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Juupa juu, pollareista nyt en tiedä mutta muuten kyllä harmittaa toi palo joka tosiaan ilmeisesti oli tuhopoltto koskapa siinä tuhoutu yhden tuttavan kämppä. Kaikenlaisia vittupäitä tuolla on liikkeellä. Enhän itekkään aina ihan parhaissa väleissä noiden gestapojen kanssa oo mutta silti tekee huonoo kitistä niiden touhuista koska kun tää Alfred J. Nussi mun kämppäni irtaimiston "lainaa" tai pahempaa, tule ase kourassa sisälle yms niin noille poliiseillehan mä sitä itkemässä oon. Mitä ne sille saa tehtyä on tietysti toinen juttu. Mun polkupyörää ne ei löytäny ja mannet jotka mun lompakon otti luvatta käyttöönsä on käsittääkseni karkuteillä, ainakin siitä rikoksesta.

Ylipäätään oon aina vähän ihmetelly ihmisiä jotka hankkiutuu töihin sellasiin mestoihin niinkun poliisi tai securitas ja mitä näitä ii äs ässiä nyt on joissa työnkuva on se että etsitään ikävyyksiä ja tongitaan toisten paskajuttuja. Mutta kai sekin on sit jonkun tehtävä. En vaan keksi mitä niistä ihmisistä pitäis ajatella, antaa respektiä vai pitää vähän yksinkertasina?

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Paul M
Ja kuulemma Pitkäniemen toissakeväinen osaston polttaja aiotaan panna mielentilatutkimukseen. Oli tämän päivän Aamulehdessä. Alkaa lähennellä jo ruotsalaispoliisen temppuja. Niille ei varmaan ole tullut missään vaiheessa mieleen että tavallinen hullu voisi olla jotenkin mieleltään järkkynyt. Ilman tutkimuksia.

On toki ymmärrettävää jos on niin saastaset tilat, että ne pitää poltaa.

Jo

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005
Paul M

Ei poliisi päätä mielentilatutkimuksista.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija

Kun kaksi viikkoa sanomalehden toimittajaharjoittelijana ollut opiskelija pääsee onnettomuuspaikalla haastattelemaan nuorempaa konstaapelia viisitoista sekuntia, syntyy kyllä paljonkin aiheen aloittajan tarkoittamia "evergreenejä":

"Surman tutkintaa johtavan rikosylikomisario Juha Rautaheimon mukaan varsinainen surmaaminen oli tapahtunut varsin nopeasti, ilman lain vaatimaa erityistä raakuutta tai julmuutta."
Ilta~Sanomat 2.4.

"Kajaanilainen mies sai kahdesta vaimonsa nyrkillä tapahtuneesta pahoinpitelystä yhteensä 55 päiväsakkoa, 1050 euron laskun."
Kainuun Sanomat 5.2.

"Tornion käräjäoikeus vangitsi eilen miehen, joka työnsi torstain vastaisena yönä naisen alas kerrostalon parvekkeelta, mutta selvisi vähäisin vammoin."
Ilta~Sanomat 20.8.

"Lauantaina juopunut mies peruutti toisen ajoneuvon kylkeen Sarvivuoren tiellä. Vuonna 1954 syntynyt mies puhalsi 2,3 promillea."
Suur-Jyväskylän lehti 22.3.

"Silminnäkijän mukaan jalankulkija oli ylittänyt tietä juosten. Auto tuli mieheen nähden takaviistosta eivätkä mies ja auto havainneet toisiaan. Kumpikaan osallisista ei ollut ottanut alkoholia."
Hämeen Sanomat 10.7.

"Yksinään 1976 syntynyt mies potki Eurassa puhelinkopin lasit rikki ja repi kuulokkeen puhelimesta irti."
Pyhäjärviseutu 13.2.

"Takaa-ajettavat törmäsivät tien varteen pysähtyneellä autollaan takaa-ajajien auton oikeanpuoleiseen sivuoveen näiden ohittaessa varkaiden ajoneuvoa."
Luoteis-Uusimaa 24.1.

"Vähän yli parikymppiset miehet rikkoivat alkoholia ja tupakkaa etsiessään ovia ja ikkunoita. Takaovesta sisään tulleet varkaat iskivät vielä poistuessani peliautomaatin läpi etuoven lasin."
Turun Sanomat 16.2.

"Dumpperin perässä samaan suuntaan ajanut henkilöauto törmäsi dumpperin perään ja loukkasi rytäkässä niskansa sekä selkänsä."
Länsi-Suomi 21.3.

"Edellä ajanut auto ja sen kaksi matkustajaa selvisivät rytäkästä pienillä peltivaurioilla."
Helsingin Sanomat 11.7.

"Paistinpannulla nukkumassa olleen vaimonsa surmannut insinööri tuomittiin eilen Turun käräjäoikeudessa taposta kahdeksan vuoden ja kuuden kuukauden pituiseen vankeusrangaistukseen."
Ilta~Sanomat 5.8.

"Konnevedellä varastettiin torstaina aamuyöllä kirkonkylän keskustan tuntumaan Rautalammintien varteen pysäköidystä autosta lompakko, jossa oli rahaa sekä cd-levyjä ja -soitin."
Sisä-Suomen Lehti 28.8.

Vierailija
Moses Leone
Äsken tuli radiosta uutinen kerrostalopalosta, jota epäillään tuhopoltoksi. Sanottiin "poliisin mukaan tekijä voi olla joku talon asukas tai joku ulkopuolinen". On ne poliisit sitten fiksuja kun ovat saaneet epäillyt rajattua ainoastaan noihin kahteen.

Poliisin tutkimusmetodeissa on kuitenkin selvästi tapahtunut kehitystä!
Iltalehdessä oli keväällä juttu Turussa tapahtuneesta rahankuljetusauton ryöstöstä.
Vielä silloin eivät Turkulaiset poliisit pystyneet samaan tarkkuuteen epäiltyjen rajaamisessa:

"- Ryöstäjät voivat olla paikkakuntalaisia, muualta Suomesta tai ulkomaalaisia. Tai sitten niiden kolmen yhdistelmä."
(Iltalehti 21.2.2007)

...oli silloin pakko kirjoittaa tuo muistiin, kun oli niin hölmö juttu

Vierailija
Tarkkailija

"Silminnäkijän mukaan jalankulkija oli ylittänyt tietä juosten. Auto tuli mieheen nähden takaviistosta eivätkä mies ja auto havainneet toisiaan. Kumpikaan osallisista ei ollut ottanut alkoholia."
Hämeen Sanomat 10.7.

"Yksinään 1976 syntynyt mies potki Eurassa puhelinkopin lasit rikki ja repi kuulokkeen puhelimesta irti."
Pyhäjärviseutu 13.2.

Auto oli vissiin Christine ja tää jälkimmäinen mies ei sitten ollut kaksonen, liekkö siitä suuttunut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat