3d kuvat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kaikkihan varmaan tietävät sellaiset 3d kuvat joita pitää katsoa silmät ristissä niin alkaa näkymään jotain mitä ei kuvasta ihan heti huomaa. Esim aidonnäköisiä kuoppia tai ruudusta ulos työntyviä palloja.

Miten tai miksi meikäläinen vaan näkee nuo kuvat väärinpäin eli jos pitäisi näkyä pallo niin minä näen samanmuotoisen kuopan? Suurin osa ihmisistä (=kaikki muut) jotka osaavat katsoa noita kuvia näkevät ne oikeanlaisina enkä ole kuullut että kukaan muu näkisi niitä kuten minä.

Tuossa nyt testikuva jotta sanokaapa kuka näkee siinä mitäkin. Minä näen syvän kuopan.
http://www.cse.unsw.edu.au/~cmmo862/cone.jpg

Edittiä..
Korjataan tai lisätään nyt vielä että aivan sama mikä muoto siinä näkyy. Se vain kiinnostaa kumpaan suuntaan ruudusta se työntyy (tai ei työnny). Eli kartiohan siinä tosiaan taitaa olla.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Siksi koska katsot kieroon. Jos 3d-kuva esittää palloa, ja katsot kieroon, näet sen inversion, eli kuopan. Kieroon katsominen on paljon helpompaa kuin silmien harittaminen, joka on siis "virallista" stereokuvan katsomista. Silloin näet pallon pallona ja kuopan kuoppana.

Älä kysy miksi kuvia ei ole tehty kieroon katsomiseen perustuen, siinä voi joku jekku olla. Itse suosisin sitä kyllä.

Edit: voit tietenkin vaihtaa kuvien puolta kuvankäsittelyohjelmalla, jolloin käsittääkseni inversiokin kääntyy. Eli pistää oikean kuvan vasemmalle ja vasemman oikealle.

Vierailija

Itse näen koko kuvan läpi keskeltä vaakatasossa menevän vaon, samanlaisen kuin mitä pelloilla kynnettynä.
Ensin oli olevinaan pyöreätä kuoppaa mutta äkkiäkös se oikeni.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005
Armitage
Siksi koska katsot kieroon. Jos 3d-kuva esittää palloa, ja katsot kieroon, näet sen inversion, eli kuopan. Kieroon katsominen on paljon helpompaa kuin silmien harittaminen, joka on siis "virallista" stereokuvan katsomista. Silloin näet pallon pallona ja kuopan kuoppana.

Toden totta, kun katsoo kieroon, näkyy läskin kartion muotoinen kuoppa.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
Kuukkeli
Itse näen koko kuvan läpi keskeltä vaakatasossa menevän vaon, samanlaisen kuin mitä pelloilla kynnettynä.

Itse näin kans hetken aikaa tuollaisen samanlaisen, mutta sitten tajusin että siinähän on vaan iso hamppupelto. Aika hyvä jekku.
Uus kuva sitte ku nuo alkaa kukkia..?

Vierailija

Mitä te puhutte? Ei tuossa kuvassa näy mitään. Oon varmaan vartin katsonut enkä todellakaan näe siinä yhtään mitään kolmiulotteista. Onkohan sillä merkitystä että toinen silmäni on ns. "laiska silmä" , eli se on aina lepotilassa (paitsi jos katselen pelkästään sillä silmällä)

Vierailija
Devil
Mitä aineita pitää vetää, että tuossa näkee jotain muuta, kuin noita vihreitä lehtiä, tms?

Pitää olla selvinpäin

Katso sitä kuvaa ensin niin läheltä, että nenäsi on kiinni näytössä. Sitten loitonna kasvojasi hiljaa kuvasta. Keskitä katse yhteen kohtaan äläkä anna katseen herpaantua muualle.

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005
MeMyselfI
Devil
Mitä aineita pitää vetää, että tuossa näkee jotain muuta, kuin noita vihreitä lehtiä, tms?

Pitää olla selvinpäin

Katso sitä kuvaa ensin niin läheltä, että nenäsi on kiinni näytössä. Sitten loitonna kasvojasi hiljaa kuvasta. Keskitä katse yhteen kohtaan äläkä anna katseen herpaantua muualle.

Hihii... ku ei vaan näy mitään, niin ei näy :/
p*skan myivät!

X

Vierailija
Devil
MeMyselfI
Devil

Pitää olla selvinpäin

Hihii... ku ei vaan näy mitään, niin ei näy :/
p*skan myivät!

Kato noista linkeistä eri kuvia, jotkut on nähtävissä helpommin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat