Aivojen siirrosta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Luettuani hesarin artikkelin kryoniikasta sekä tämän foorumin aiheen asiasta, pulpahti mieleeni seuraavanlaista:

Mitä jos minun aivoni siirrettäisiin toiselle ihmiselle niin, että ne korvaavat tämän alkuperäiset? Oletetaan että leikkaus sujuu täydellisesti. Olisinko edelleen se sama henkinen itseni, vain toisen vartalossa? Muistaisinko kaikki muistot edelleen mitä muistin ennen leikkausta?

Kommentit (10)

Vierailija

Kylläpä varmaankin. Tietääkseni muilla ruuminosilla ei ole muistia älystä puhumattakaan. Tai jaa..... mitenkähän se mahtaa olla selkäytimen kanssa.... tietääkseni ei sekään muista mitään mistään.

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
MarsMan
Kylläpä varmaankin. Tietääkseni muilla ruuminosilla ei ole muistia älystä puhumattakaan. Tai jaa..... mitenkähän se mahtaa olla selkäytimen kanssa.... tietääkseni ei sekään muista mitään mistään.

Mutta eikös sydämmellä ole muistia tai tunteisiin vaikuttavia vaikutuksia. Ainakin olin lukenivani tieteenkuvalehdestä tapauksista, joissa ennen sydän leikkausta nainen tykkäsi naisista mutta leikkauksen jälkeen se nainen tyhmentyi ja alkoi tykätä pojista.

Olen fiksu ja älykäs!

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
NallePuh
Mutta eikös sydämmellä ole muistia tai tunteisiin vaikuttavia vaikutuksia. Ainakin olin lukenivani tieteenkuvalehdestä tapauksista, joissa ennen sydän leikkausta nainen tykkäsi naisista mutta leikkauksen jälkeen se nainen tyhmentyi ja alkoi tykätä pojista.

Kyseessä oli varmaan lievä aivohalvaus / aivoveritulppa. On lukuisia juttuja ihmisistä joiden persoonallisuus on muuttunut toisenlaiseksi aivovaurion jälkeen. Sydänleikkaus on sen verran rankka juttu, että ei niistä aina selviä ilman aivovaurioita (joko hapenpuutteen tai verenkiertoon joutuvien trombien = verihyytymien takia).

Vierailija
sieniukko
Luettuani hesarin artikkelin kryoniikasta sekä tämän foorumin aiheen asiasta, pulpahti mieleeni seuraavanlaista:

Mitä jos minun aivoni siirrettäisiin toiselle ihmiselle niin, että ne korvaavat tämän alkuperäiset? Oletetaan että leikkaus sujuu täydellisesti. Olisinko edelleen se sama henkinen itseni, vain toisen vartalossa? Muistaisinko kaikki muistot edelleen mitä muistin ennen leikkausta?

Meinaatko, että oletko aivottomana sama henkinen itsesi. Hmm...Kiperä kysymys.

Vierailija
MeMyselfI
sieniukko

Meinaatko, että oletko aivottomana sama henkinen itsesi. Hmm...Kiperä kysymys.

Aika hyvin .

Vierailija
Tyräpoika
hermosto on niin monimutkanen kyhäelmä, että ei onnistu moinen siirto KOSKAAN!

Eikä 1500 luvulla ois uskottu et kuussa voidaan käydä.
Puhumattakaan nanoteknologiasta.
Eiköhän tuo ole ihan mahdollista kun opitaan mitä menee ja mihin, ja työvälineet paranevat..

Ja itse aiheeseen, eiköhän aivot pidä sisällään koko 'minän', ei muuta kun kasvattamaan ihmisklooneja, kun itte tulee vanhaksi niin siirtää aivonsa nuoreen ihmisklooniin ja "elämä jatkuu"

.Silkki

Vierailija

Kyllä ne aivotkin vanhenevat. Olisi varsin harmittavaa jos juuri aivonsiirtoleikkauksen jälkeen joku kalkkeutunut verisuoni sitten katkeaisi.

Pitäisi saada koko aivojen sisällöstä dumppi, jonka voisi sitten ajaa kloonin aivoihin. Saman dumpin voisi sitten säilöä johonkin tallennusmedialle samalla, niin voisi monistaa itseään tarvittaessa.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
sieniukko
Mitä jos minun aivoni siirrettäisiin toiselle ihmiselle niin, että ne korvaavat tämän alkuperäiset? Oletetaan että leikkaus sujuu täydellisesti. Olisinko edelleen se sama henkinen itseni, vain toisen vartalossa?

Hormonitkin vaikuttavat persoonallisuuteen. Sinulla on uudet kivekset, joten ainakin sukupuoliviettisi voimakkuus ja aggressiivisuutesi vaihtuvat.

Uusimmat

Suosituimmat