Mitenkäs tupakkipuoli?

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Vai ettekö polttele?

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Ainakin minun kohdallani tupakka parantaa keskittymiskykyäni.

Siksikin läppäri on loistava keksintö, esim voi mennä tekemään duunia tupakkahuoneeseen ja kesällä pihalle. Kännykän keksintökin tukee tupakointia.

Kieltääköhän työsuojelulaki työskentelyn tupakkahuoneessa?

Lukioaikana ennen yo -kirjoituksia saimme ohjeen, että jos poltatte tupakkaa, niin ei kannata lopettaa tupakointia ennen yo -kirjoituksia ja niiden aikana.

Ohjeen antoi rehtori.

Edit:

Se etu tupakkahuoneessa työskentelystä on, että ympärillä on aina eri projektien asiantuntijoita satunnaisesti ja he mielellään vastailevat teknisiin ongelmiini projektissa, jossa itse työskentelen.

Siitä on ollut iso apu - korvaamaton joskus - toivottavasti täti-henkiset ihmiset eivät puutu työskentelyyni tupakkahuoneessa sitä estäen. Pari suullista huomautusta olen saanut tupakkahuoneessa työskentelystäni joltakin hörhöltä.

Se hörhö ei vaan ymmärrä.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

En polta, tai pikemminkin, en koskaan tullut aloittaneeksi. Ehkä vanhana sitten.

Haisee muuten s*nan pahalta, saa yskittämään ja näyttää lapselliselta. Ei minua varten.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
sfinksi
Ainakin minun kohdallani tupakka parantaa keskittymiskykyäni.

"Parantaa" samoin keskittymiskykyä, kuin kofeiini "piristää".

Ennestään tupakoimattomalla nikotiini saattaa parantaa keskittymiskykyä. Tupakoivalla ihmisellä nikotiini parantaa vain vieroitusoireet, eli "parantaa" itse aiheuttamansa keskittymiskyvyn heikkenieminsen normaalille tasolle, siis tasolle joka tupakoimattomalla on normaalisti.

Aivoissa tapahtuva prosessi animaationa:
http://www.jellinek.nl/brain/

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

En polttele. Säästää siinäkin paljon rahaa ja terveyttä. Yhen tupakka askin hinnalla sais hunaja purnukan ja siitä on iloa paljon pitemmäksi aikaa kuin jostakin tupakka rasiasta, mistä menettää vain terveytensä.

Olen fiksu ja älykäs!

Vierailija

Itse polttelen keskimäärin 5 savuketta päivässä. Yritin tuossa taannoin etsiä tutkimuksia ja selvittää montako tupakkaa voi polttaa, ettei näy tilastollisesti sairastavuudessa. Lähes kaikissa tutkimuksissa jotka löysin, vähän polttavan raja oli 10 savuketta päivässä. Sellaisella määrällä oli jo havaittu terveysvaikutuksia.

Ainut tutkimus missä oli otettu huomioon 5 savuketta/päivä tai vähemän oli tutkimus sairaalapäivistä eri ikäluokkiin jaettuna. Eroa alkoi tulla vasta 60-vuotiailla ja sekin aika oli aika pieni verrattuna ei polttaviin. Eli aion jatkossakin käryttää sen vähän mitä kärytän.

Vierailija

Mihinkäs äänestyksestä ovat jääneet nuuskat ym. vaihtoehtotupakat?

Joka tapauksessa, en itse polta/käytä tupakkaa. Mielestäni tupakointi on turha tapa, joka tuhlaa aikaa, vie rahat sekä terveyden, ja bonuksena maistuu ja haisee paskalle.

Joskus haluaisin tosin ihan kokemuksena maistaa aitoa kuubalaista sikaria vaikkapa hyvän aterian päätteeksi. En tosin koskaan ole vielä syönyt niin hienossa ravintolassa niin hyvää ateriaa, että minulla olisi jäänyt varaa vielä kalliiseen sikariin.

Vierailija

Onhan tuota tullut maisteltua useilla eri tavoilla.
Tässä ajatuksiani erilaisista vaihtoehdoista joita olen testannut.

Piippu:
Mielestäni vähän hankala ja epämiellyttävä tapa nauttia tupakkaa. Tai sitten minä en vaan osaa kun ei ole paljon kokemusta.

Tehdasvalmisteinen savuke:
Perustavaraa. Jos ihmiset puhuvat tupakasta niin yleensä sillä tarkoitetaan näitä. Menettelee. Vältän kuitenkin näiden ostamista.

Sätkä:
Tavallisin tupakanpolttomuoto itselläni. Voi annostella itse määrän minkä haluaa polttaa kerralla.

Hookah (sisha, vesipiippu):
Todella mukava tapa nauttia tupakkaa. Erilaisia maustetupakoita polttaa mielellään. Itse olen maistellut mm. omenan, mansikan, sekä vaniljan makuisia. Vaikka itse omistankin hookahin niin tämä on silti vain erikoisempiin tilanteisiin. Melassitupakkaa kun ei myydä lähimarketissa.

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005
Teje
En tosin koskaan ole vielä syönyt niin hienossa ravintolassa niin hyvää ateriaa, että minulla olisi jäänyt varaa vielä kalliiseen sikariin.

Veikkaanpa, että mitä hienommassa ravintolassa ja mitä paremman aterian syöt, sitä vähemmän jää rahaa kalliiseen sikariin.

Itse aiheesta. Lopetimme vaimon kanssa molemmat, kun päätimme ryhtyä lisääntymään. Ei tupakka koskaan hyvältä maistunut, mutta jonkinlaisen addiktion siihen sain kehitettyä. Lopettaminen sujui suht' helposti.

Nyt kun ei polta, on helppo sanoa tupakointia järjettömäksi tavaksi, vaikkei se edes aiheuttaisi terveysriskejä. Maistuu pahalle, maksaa, haisee pahalle, heikentää makuaistia ja joillakin yksilöillä vielä haittaa kanssaeläjiä. Ei ole mielestäni sen pienen nautinnon arvoista, jonka saa tyydyttämällä riippuvuuttaan.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Teje
Mihinkäs äänestyksestä ovat jääneet nuuskat ym. vaihtoehtotupakat?

Joo. Oli myös Olen turkulainen ja käytän nuuskaa-vaihtoehto, mutta kämmäsin, joten se ei sitten tullutkaan mukaan. Olen äärimmäisen pahoillani tästä virheestä. Ei tule toistumaan.

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Iteppä en mitään polttele kun vain kirkkoja ja roskakatoksia.

Onneksi meillä on nuoria, joilla on näin terveelliset elämäntavat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat