Oletko harrastanut tain harrastat kilpaurheilua?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuinkahan moni meistä tieteilijöistä tieteilyn lisäksi harrastaa tai on harrastanut myös kilpaurheilua?

Itse harrastin shakkia. Otin osaa muutamaan turnaukseen.
50-luvun lopulla osallistuin mm. Naantalin sahakiturnaukseen. Kilpailu pidettiin sokeritehtaan tiloissa. Turun Sanomissa oli kuvanikin. Kuulemma olin turnauksen pohjoisin osanottaja.
Olen Kokkolan shakkikerhon ainaisjäsen. Maksoin sellaisen jäsenmaksun joskus joskus kauan aikaa sitten.
Shakin peliluokitus 3 luokka.

Kommentit (11)

Vierailija

Penkkiurheilua kyllä harrastan ja ahkerasti, mutta muuten en. Jos löydätte jonkun sivuston, jossa myydään paitoja, joissa lukee: "Musiikki on pelastanut minut urheilulta", niin laittakaa helvetissä se osoite näkyviin, sillä se sopii minulle kuin nenä päähän. Olen nimittäin musiikkimiehiä...

Messmaker
Seuraa 
Viestejä438
Liittynyt19.5.2005
Lentotaidoton
No kaikki jo ilmeisesti tietävät, että harrastan voimanostoa ja siinä sivussa painonnostoa.

On SM-, PM-, EM-, ja MM-mitaleja.

Painonnostoa henkilökohtaisen massan muodossa? sitten on ainakin kunnioitettavat saavutkset...

Vierailija

kouluaikoina 7-14 vuotiaana aika lailla yleisurheilua. Parhaiten taisi luonnistua seiväshyppy, joka oli jännää. palkintojakin tuli kilpailuista joskus.
Tennistä jonkinverran. Ja ainahan fudista ja lätkää pelattiin mikä pelattiin.

Sitten yks kerta kylpyammeessa katselin sormia ja hokasin että niitä ku liikuttaa niin niillä voi vaikka soittaa skittaa. 14 kesäsenä aloin soittamaan ja soittelen yhäkin. Urheilu jäi, mutta sitten eräänä päivän satuin kurkkaamaan jalkoihin päin ja hokasin, että näillähän voisi vaikka harrastaa liikuntaa ja niin sitä liikutaan ihan ok.

Vierailija

Min olin nuorempana kilpauimari. Vaan en ollut aloittanut niin nuorena että olisin pärjännyt suurissa kisoissa. Oulussa ja Raahessa sain pari mitalia, lähinnä rintauinnista. On se kätevä taito hallita ei siinä mitään.
Lopetin koska tulin siihen pisteeseen missä mukava harrastus muuttuu työksi .

Vierailija

Pelasin nuorenpana ihan tosissani jalkapalloa, ja vaikka itse sanonkin olin siinä verratten lahjakas (sitten tuli teini-ikä, viina ja V'''u). Jalkapallo kun on joukkuepeli, niin sitä tuskin kilpaurheiluksi lasketaan? Karateakin tuli kokeiltua.

tli
Seuraa 
Viestejä1057
Liittynyt11.11.2005

Harrastin nyrkkeilyä kilpailumielessä poikasarjoissa aina n. 16 vuotiaaksi saakka. Aloitin joskus 11-12 vuotiaana. Saavutuksia olivat piirin mestaruus ja Suomen mestaruus, siis poikasarjoissa, sillä siinä vaiheessa, kun siirryin lukioon tuli sen verran paljon muita harrastuksia, että nyrkkeily jäi.

En muuten ole lyönyt yhtään ihmistä nyrkillä kehän ulkopuolella sen jälkeen, kun aloitin nyrkkeilin. Ilmeisesti siinä oppi, kuinka vaarallista toisen ihmisen lyöminen on. Nyrkkeily ei siis kasvata väkivaltaan, vaan siitä pois. Erilaiset väkivaltaiset hyökkäyksetkin, joita on kapakoissa kiertelyjen aikana muutama sattunut, olen torjunut lievemmin keinoin.

Uusimmat

Suosituimmat