Koska tupakantumppiroskaajat kuriin?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nyt kun tupakointiin on tehty rajoituksia voisi saman tien ottaa kovemmat otteet myös tupakantumppiroskaamiseen. Tupakkalain tiukennukset ovat johtaneet siihen että osan ravintoloista edusta on muuttunut entisestään kamalamman näköiseksi kun tumpit heitetään surutta maahan. Miksi tupakantumppien pudottaminen maahan on sallitumpaa kuin muu roskaaminen, vaikkapa hampurilaispapereiden jättäminen kadulle? Kadunlakaisijoilla on kova työ raivata tumppiröykkiöitä illan jäljiltä. Tupakantumppiroskaamisesta saisi saada rikesakon.

Sivut

Kommentit (76)

Vierailija

Samaa mieltä. Virossa isketään 20 euron mätkyt tupakan heittämisestä kadulle. Seurauksena vanhassa kaupungissa ei näy tupakan tupakkaa. Saisivat ottaa tälläisen käytännön myös Suomen kaupunkeihin.

Vierailija

Enpä käy ravintoloissa joten minun tumppejani ei niiden edestä löydä.
Pitääkö niihin kuppiloihin sitten mennä tumppien päällä kahlaamisen uhallakin ?

Vierailija

Voi jumalauta, pitäisikö kaikki roskaaminen sallia ja kotoa ulos meno omalla vastuulla. Tavallisen tauloja vastauksia roskaamiseen. Pitääkö tupakoitsijoilla olla jotain erikoisoikeuksia roskaamisessa? Omasta mielestäni ei tietenkään. Mikseivät roskaruuan syöjät voi samaan tapaan heittää hampurilaisroskia kadulle, eihän hampurilaispaikankaan läheisyydelle ole pakko mennä.

Vierailija
Ulmas
Nyt kun tupakointiin on tehty rajoituksia voisi saman tien ottaa kovemmat otteet myös tupakantumppiroskaamiseen. Tupakkalain tiukennukset ovat johtaneet siihen että osan ravintoloista edusta on muuttunut entisestään kamalamman näköiseksi kun tumpit heitetään surutta maahan. Miksi tupakantumppien pudottaminen maahan on sallitumpaa kuin muu roskaaminen, vaikkapa hampurilaispapereiden jättäminen kadulle? Kadunlakaisijoilla on kova työ raivata tumppiröykkiöitä illan jäljiltä. Tupakantumppiroskaamisesta saisi saada rikesakon.

Vittu, mistä näitä nipottajia oikein sikiää?

Vierailija
Ulmas
Voi jumalauta, pitäisikö kaikki roskaaminen sallia ja kotoa ulos meno omalla vastuulla. Tavallisen tauloja vastauksia roskaamiseen. Pitääkö tupakoitsijoilla olla jotain erikoisoikeuksia roskaamisessa? Omasta mielestäni ei tietenkään. Mikseivät roskaruuan syöjät voi samaan tapaan heittää hampurilaisroskia kadulle, eihän hampurilaispaikankaan läheisyydelle ole pakko mennä.

Isommat roskat näkyy aika selvästi, itse en ainakaan kiinnitä tumppeihin huomiota, katse ei ole alaspäin suunnattuna kadulla kävellessä.
Pitäisikö mielestäsi tumpit laittaa taskuun vai, ei niihin varmaan kukaan kompastu.

Vierailija

Tupakantumpit on roskaa siinä kuin mikä tahansa muukin roska, eikä kyse ole siitä voiko joku roskaan kompastua, ne rumentavat katukuvaa ja joku ne jotuu kuitenkin siivoamaan. Se on mielestäni ihan sama miten roskaajat roskistaan huolehtivat, kunhan ne eivät päädy maahan.
On ihme että yksi ihmisryhmä saa roskata katuja ja tästä närkästyminen on v***n nipottamista. Eihän kukaan halua pullon korkkejakaan kaduille.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Itse olen usein miettinyt tupakan tumppeja nähdessäni, että eivät ole kovin älykkäitä nämä tupakoitsijat. Viimeksi tänään näkyi kaupan etuoven edustalla palava tupakannatsa, oli ilmeisesti voimat jo niin lopussa, ettei edes päälle jaksanut tallata.

Vierailija
Ulmas
Tupakantumpit on roskaa siinä kuin mikä tahansa muukin roska, eikä kyse ole siitä voiko joku roskaan kompastua, ne rumentavat katukuvaa ja joku ne jotuu kuitenkin siivoamaan. Se on mielestäni ihan sama miten roskaajat roskistaan huolehtivat, kunhan ne eivät päädy maahan.
On ihme että yksi ihmisryhmä saa roskata katuja ja tästä närkästyminen on v***n nipottamista. Eihän kukaan halua pullon korkkejakaan kaduille.

Jos kaduilla olisi tuhkakuppeja, ehkä stumpit laitettaisiin niihin.
Kun sinua häiritsee asia noinkin paljon, miksi et ryhdy keräämään niitä, laita jämät taskuun aina kun löydät niitä.

Vierailija

Tupakoidessani, myös minä heitin kadulle tupakan jätteeni. Eihän sitä "paskaa" taskuun tai tai laukkuun hullukaan laita haisemaan ja likaamaan. Mutta ympäristöä saastutetaan sen enempää ajattelematta. Sama koskee koiran-paskaa kadulla tai tien vieressä.

No jaa, olen lopettanut tupakoimasta monta vuotta sitten ja koiraa en omista.

.
Seuraa 
Viestejä846
Liittynyt10.9.2005
Volitans
Itse olen usein miettinyt tupakan tumppeja nähdessäni, että eivät ole kovin älykkäitä nämä tupakoitsijat. Viimeksi tänään näkyi kaupan etuoven edustalla palava tupakannatsa, oli ilmeisesti voimat jo niin lopussa, ettei edes päälle jaksanut tallata.

Älykästä vai ei?
Se oli varmaan minun natsa, tapana on heittää (lue yrittää) natsa edellä kulkevan taskuun.

Thomaxx
Seuraa 
Viestejä89
Liittynyt1.6.2006

Pari asiaa jotka varmaan helpottaisivat asiaa.

1. Tuhkakuppeja. Roskis jonka yhteydessä olisi tuhkis.

2. Roskis ihan noin yleisesti.

Itse tupakoin. Ihan oikeasti jos jossain on tuhkis, käytän sitä. Kaduilla niitä harvoi näkee, joten pyrin käyttämään kaivoja t.m.s. Ylipäätään ainakin pääkäupunkiseudulla on aivan liian vähän roska-astioita.

Otin jo kerran YTV:hen yhteyttä roskaamisasioissa. Yksi kaupungin kauneimmista puistoista (Alppipuisto - Alppila) peittyy kesäisin täysin roskiin. Yritin selittää YTV:n edustajalle sitä kuinka suosittu puisto on kesäisin. Ihmiset = roskia.

Paikalle saapuvat ihmiset yrittävät sitten (useimmat, ei kaikki) löytää roska-astiaa omille roskilleen. Kun paikalla sitten on pari hassua tolpannokassa keikkuvaa pönttöä, ei jää vaihtoehdoksi muuta kuin jättää roskansa siihen viereen.

Yritin ehdottaa että paikalle tuotaisi 1-2 kunnon "roskista". Kyllä nuoret ja vanhemmatkin yleensä siivoaa jälkensä, jos siihen annetaan mahdollisuus. Vastaus oli aika tyly ja aikakauteen hyvin sopiva: Jätteiden poisviennistä vastaava yhtiö korjaa ainoastaan sen mitä on sovittu. Jäteastiat, jos niitä on, tyhjennetään jos kaupunki maksaa.

Kaupunki EI siis ole halukas maksamaan. Eli roskaaminen jatkuu...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat