Kahvilippu

Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Kuinka suuri onkaan kahvin merkitys suomalaisessa kulttuurissa, kun kahvilipulla tyynnytetään vaikka mitä tapahtuisi?

Monilla huoltoasemillahan saa kahvilipun korvauksesi ylihintaisen bensiinin tankkauksesta.

Mutta nyt on jo VR:kin alkanut jakamaan kahvilippuja matkustajille, joiden määränpäähän juna ei seisahtunutkaan:

Junassa olleet joutuivat lopulta menemään Mikkeliin asti, josta he pääsivät pohjoiseen menevällä junalla perille. He saivat kärsivällisyydestään korvaukseksi kahvilipun. Asemalla odottaneille puolestaan järjestettiin taksikyyditys.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1436604

Joka paikassa suorastaan tyrkytetään kahvia. Onko suomalaisten kahvinhimo todella niin suuri, että siltikin kahvilipulla selvitään lähes joka tilanteessa?

Kirjoittelen juuri omia kahvilippuja tukalien tilanteiden varalle. A4-arkille voisi laittaa 2x8 lippua, vai olisiko 3x10 parempi?

Kommentit (6)

Vierailija

Tuolla kaffeelipulla saa myös käntyn (kuivahko sellainen) ja vaihtoehtoisesti teen tai kaakaon ellei kahvi maistu:)

Mutta, jos matkan viivästyminen VR:stä johtuen on aiheuttanut todellisia lisäkuluja, ne pitää VR:ltä hakea reklamaation muodossa. Näin on muuten asianlaita miltei kaikilla kuljetusyhtiöllä, etenkin muualla maailmassa. Eli, siitä vain rekkua VR:lle koirjoittamaan ja liitteeksi tositteet välittömistä lisäkuluista.

Vierailija

Ei kai siinä mitään vikaa/pahaa ole jos kahvia tarjotaan? Kahvi on sentään aika harmiton "nautinto" verrattuna moneen muuhun tarjottavaan.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Noita viinapulloja saa myös lahjaksi, se on ihme kans.

Mun veli on kokkina eräässä ravintolassa, niin asiakkaat sitä lahjoo aina.

Saa joko tippiä tai tuovat sille myöhemmin vaikkapa jotain viiniä tai viinaa.

Mun isän työpaikalla on samanlainen kulttuuri.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Mutta oikeasti, meneekö keskiverto-suomalaiseen läpi se, että hyvitetään kahvilipulla se, että ajetaan ohi aseman, jolloin henkilö joutuu odottamaan seuraavaa junaa, jolla palaa sitten asemalle, jonne alunperin sopi kuljetuksen?

Olen hyvin hämmästynyt, jos kyseiset ihmiset ovat tyytyneet kahvilippuun hyvityksenä. Kyllähän virheitä sattuu, mutta voisi nuo hieman oikeudenmukaisemmin korvata jo ilman reklamaatioprosessejakin.

Uusimmat

Suosituimmat