Takaraivon särky ( sisältää valitusta)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä takaraivon särky voi johtua? Minulla on lievää särkyä taka-raivossa ja niskalihakset kipeät, sekä hieman kuumeinen olo, mutta lämpöä oli 36,8 astetta eli ei siis kuumetta. Tämä alkoi jo pari päivää sitten, välillä tuntuu polttavia pistoksia taka-raivossa ja korvissa/päässä tuntuu painetta. Korvani eivät ole kipeät. Eihän tämä ole mikään alkava aivokalvontulehdus, eihän? (Ajoin pyörällä kovassa tuulessa ilman pipoa, ei olisi pitänyt.)

Kommentit (9)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Nestehukka ja/tai niskalihasten jämähtäminen, veikkaisin ma. Tai flunssan oireita.

Päänsärky yleensä lähtee niskasta/hartioista... mutta veikkaanpa että eräs veikko ilmaantuu kohta tänne selostamaan että sulla on lantionikama vinossa ja siksi korvat eri tasossa ja päätä särkee.

En nyt halua alkaa puoskaroida mutta itsellä sama tila paranee yleensä kun vedän tunnin kuluessa reilun litran vettä/mehua (lasillinen kymmenen minuutin välein suurin piirtein), nappasen jonkun ibuprofeenin jos ei pysty muuten olemaan (kipu aiheuttaa helposti jatkuvan jännitystilan jolloin jämähtäneet lihakset eivät rentoudu normaalisti) ja venyttelen kunnolla yläkropan (ja siinä samalla voi tietty venytellä muutenkin, ei siitä haittaa ainakaan ole). Sitten pistän nukkumaan ja katson mikä aamulla on tilanne. Ei ole pää ollut aamulla kipeä juuri koskaan, pois lukien ne muutamat kerrat kun olen mennyt jotenkin huonoon asentoon yöllä.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

No minulla tämä on jatkunut jo kolmatta päivää, eli yön yli nukkuminen ei auttanut. Mutta kuumetta ei ole vaikka kuumeiselta tuntuukin, joten ei tämä varmaan mitään vakavampaa ole. ( tosin minulle ei helposti nouse kuume) Takaraivossa on lievä, mutta jatkuva kireys ja jomotus. Toivottavasti nyt menisi ohitse nopeasti, kun pitäisi ensi viikolla pystyä matkustamaan lentokoneella.

Vierailija

Kannattais kilauttaa lääkärikaverille - jos on. Jos ei ole sellaista, Helsingissä on yleinen palvelu (maksaa) numerossa 10023.

Vierailija
väläys
No minulla tämä on jatkunut jo kolmatta päivää, eli yön yli nukkuminen ei auttanut. Mutta kuumetta ei ole vaikka kuumeiselta tuntuukin, joten ei tämä varmaan mitään vakavampaa ole. ( tosin minulle ei helposti nouse kuume) Takaraivossa on lievä, mutta jatkuva kireys ja jomotus. Toivottavasti nyt menisi ohitse nopeasti, kun pitäisi ensi viikolla pystyä matkustamaan lentokoneella.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=aps00006

Vierailija

Tuo jännityspäänsärky sopi parhaiten + flunssaoireita, muttei kuumetta.
" Ajoitko huonossa kelissä..", teksti on osuva.

Vierailija

Kiristys tuntuu edelleen, vähän päälaellakin ja kylmä veto tekee pahaa.
Edelleen tuntuu kuin päässä olisi "painetta". Kaikki nämä oireet ovat
kuitenkin lieviä. Oireet sopivat jännityspäänsärkyyn, mutta toisaalta ne
alkoivat yllättäen ja taisin vilustua pyöräillessäni.

Vierailija

Lämmin kauratyyny auttoi parhaiten. Kipu hävisi aamuun mennessä, sain nuhan/ vatsan nipistelyn tilalle.. Ehkä tämä on matkakuumetta.

Uusimmat

Suosituimmat