Ovatko kaikki epä-ortodoksiset mielipiteet "fobioita&qu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Täälläkin näytetään käytettävän sitä "newspeak"-konstia, että vastustettavaa mielipidettä ei pyritä lainkaan kumoamaan asiaperusteilla, todellisuuteen tutustumalla, vaan sitä käsitellään jonkin leimaavan ja arvovaratun sanan alla.

Näin lukija tulee johdetuksi harhaan huomaamattaan, kun hänen huomionsa kiinnittyy keskustelun näennäiseen sisältöön, ja varsinainen harhaanjohtaminen tapahtuu sananvalinnoilla.

Usein nämä leimaamiset perustuvat sellaisen mielikuvan luomiseen, että vastapuoli kirjoittaa niinkuin kirjoittaa, koska hän irrationaalisesti pelkää jotakin. Suosittuja leimakirveitä ovat mm:

- Islamofobia,
- ksenofobia,
- "alarmismi",
...

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Rasisti/rasismi on sen takia hauska leima että lähestulkoon aina leiman käyttäjä on keskustelun ensimmäinen henkilö joka tuo rodun esille. Olen loputtomia kertoja joutunut ko. leiman kohteeksi, ja aina kun olen kysynyt leiman käyttäjältä miksi hän kuvittelee rodun liittyvän asiaan tai miksi hän tuo rodun mukaan keskusteluun, hän ei kykene vastaamaan. Rasismista syyttäminen on muodostunut länsimaalaisille ihmisille refleksiksi. Minulla on tapa kääntää leima sen käyttäjää vastaan syyttämällä häntä siitä että hänen mielestään kaikessa on kysymys rodusta.

Ylipäätään leimoja ei koskaan käytetä harkitusti tai muutenkaan järkevällä tavalla.

Vierailija
mulla on porkkanaa
Rasisti/rasismi on sen takia hauska leima että lähestulkoon aina leiman käyttäjä on keskustelun ensimmäinen henkilö joka tuo rodun esille.
....

Ylipäätään leimoja ei koskaan käytetä harkitusti tai muutenkaan järkevällä tavalla.

Miten minulta unohtuikin tuo "rasismi"??

Ihmeellistä muistamattomuutta.

Vierailija

No nostetaan
markent:
"Ei se "vapaamielinen nainen/mies" tykkää siitä, että häntähuoraksi nimitellään."

"Häntähuora"!?!
Tuo oli kirjoitusvirhe.

Vierailija

markent:
"Ei se "vapaamielinen nainen/mies" tykkää siitä, että häntähuoraksi nimitellään."
"Häntähuora"!?!
Tuo oli kirjoitusvirhe.

mulla on porkkanaa:
"Oletko kenties eksynyt väärään ketjuun?"

Fobianimityksillä leimatut fobioista kärsivät ihmiset loukkaantuvat fobianimittelystä kuin vapaamielinen nainen/mies huoranimittelystä.
Ei myöskään fobioista kärsivät rasistit pidä rasismi nimittelystä.
Samaten kuin nämä
- Islamofobiaa,
- ksenofobiaa,
- "alarmismia",
poteavat ihmiset.
He tietostamattaan häpeävät ajatuksiaan.

Vierailija
kalmankenkku
mulla on porkkanaa
Rasisti/rasismi on sen takia hauska leima että lähestulkoon aina leiman käyttäjä on keskustelun ensimmäinen henkilö joka tuo rodun esille.
....

Miten minulta unohtuikin tuo "rasismi"??

Ihmeellistä muistamattomuutta.

Kissan nimi on Aatu, arvaan ma.

Vierailija
markent
markent:Fobianimityksillä leimatut fobioista kärsivät ihmiset loukkaantuvat fobianimittelystä kuin vapaamielinen nainen/mies huoranimittelystä.
Samaten kuin nämä
- Islamofobiaa,
- ksenofobiaa,
- "alarmismia",
poteavat ihmiset.

Mutta kun he eivät kärsi mistään fobioista. Sehän tässä on pointti.

Vierailija

Kaikilla ihmisillä on pelkotiloja. Minä pelkään sydän sykkyrällä Bushin punaniskapolitiikkaa ja sen seurauksia.
Joten nyt sitten vaan kipin kapin koulupsykiatrin vastaanotolle. Ehkä hän pystyy tiedostamaan sinulle sinun sisäiset pelkotilasi. Pyytä noita pelottomia kavereitasikin sinne psykiatrin vastaanotolle.

Hagbard
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt29.8.2007
markent
Kaikilla ihmisillä on pelkotiloja. Minä pelkään sydän sykkyrällä Bushin punaniskapolitiikkaa ja sen seurauksia.

Et ole tainnut ymmärtää, mistä tässä ketjussa on kyse. Kyse on siitä, että omasta mielipiteistä poikkeavia mielipiteitä yritetään leimata pelkotiloiksi ilman mitään rationaalia perustetta.

Minä pidän omenoista, mutta banaanit eivät ole aivan yhtä hyviä. Olenko bananofoobikko?

Jupiter Pluvius ante-diluvius
higgledy-piggledy rainmaking chap
Poured all his masculine potentialities
all over Danaë's succulent lap

Hagbard
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt29.8.2007
markent

Et ole tainnut ymmärtää, mistä tässä ketjussa on kyse. Kyse on siitä, että omasta mielipiteistä poikkeavia mielipiteitä yritetään leimata pelkotiloiksi ilman mitään rationaalia perustetta.

Minä pidän omenoista, mutta banaanit eivät ole aivan yhtä hyviä. Olenko bananofoobikko?

Jupiter Pluvius ante-diluvius
higgledy-piggledy rainmaking chap
Poured all his masculine potentialities
all over Danaë's succulent lap

Vierailija
markent

Fobianimityksillä leimatut fobioista kärsivät ihmiset loukkaantuvat fobianimittelystä kuin vapaamielinen nainen/mies huoranimittelystä.
Samaten kuin nämä
- Islamofobiaa,
- ksenofobiaa,
- "alarmismia",
poteavat ihmiset.

Siis väitätkö sinä, että jokainen kerran huoraksi nimitetty nainen olisi sellainen? On varsin todennäköistä, että sinunkin äitisi/siskosi/tyttäresi on kuullut tai kuulee joskus tätä sanaa käytettävän itsestään.

Vierailija

Saatko kalmankenkku jotain tyydytystä järjettömien kyselyjen vääntämisestä tänne? Tuossa kun ei ole yhtään järkevää vastausvaihtoehtoa. Ei kaikkea ole tarvis tai saakaan kyseenalaistaa - esimerkiksi ihmisarvon kaltaiset mielipidekonsensukset ovat ihan mukavia olemassa.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Hagbard

Vähintään bananofoobikko, mutta mahdollisesti myös jopa ksenofruktofoobikko tai omenafasisti.

Vierailija

Hagbard:
"Et ole tainnut ymmärtää, mistä tässä ketjussa on kyse. Kyse on siitä, että omasta mielipiteistä poikkeavia mielipiteitä yritetään leimata pelkotiloiksi ilman mitään rationaalia perustetta."

Mielestäni useiden monikultturismia vastustavien, sekä useiden rasistisia mielipiteitä esittävien kirjoitusten takana on fobia. Sanotaan vaikka pelko tulevaisuudesta. Useat palstalaiset tiedostavat tuon mielipiteen takana olevan pelon tuovat sen myös asianomaiselle esille.

Lieto Lemminkäinen:
"Siis väitätkö sinä, että jokainen kerran huoraksi nimitetty nainen olisi sellainen?"

En.
Olen vain todennut: "Ei se "vapaamielinen nainen/mies" tykkää siitä, että häntähuoraksi nimitellään."

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat