Ollakko liian hyvä vai melkein hyvä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kumpi on parempi, olla liian hyvä (joka on huono asia ilmeisesti) vai olla melkein hyvä?

Kommentit (8)

Vierailija
Lustitarha
whots joor point?

Mulla oli yksi ongelma. Tämä joka tutki ongelmaa, laittoi mut yhteen testiin. Käski mun tekeen yhden jutun ja toivoi että teen sen väärin jolla olisi pystynyt todistamaan mun ongelmani ytimen. Mutta kuinka ollakkaan olin testissä liian hyvä eikä tämä henkilö saanutkaan todistettua mitään. Jälkeenpäin totesi että olin siinä liian hyvä.

Tämä ongelma liittyy yhteen urheilulajiin ja sen tekniikkaongelmaan eli ei mitään vakavaa

eli tässä mai point is, olinko liian hyvä joka oli huono asia? Kannattaako siis olla melkein hyvä jolloin asioita voidaan todistaa? Nyt kun olin liian hyvä, asiat meni persiilleen, eikä todisteita löytynyt.

nettiwelho
Sellaista ei olekkaan kuin 'liian hyvä'

Jos ei liian hyvää ole olemassa, niin onko täydellistä? Liian hyvä on yksi askel kohti täydellisyyttä. Jos tämä askel puuttuu, päästäänkö täydellisyyteen ollenkaan? Vai onko liian hyvä jo ohittanut täydellisyyden?

Vierailija
Jälkeenpäin totesi että olin siinä liian hyvä.

Itseesi verrattuna et ollut lainkaan liian hyvä.

Muihin kun ei kannata itseä verrata. Uniikkikappaletta.

Itseensä verrattuna jokainen on täydellinen sellaisenaan.

Silti elämä on ikuinen koulu, oppimistapahtuma.

Vierailija
nettiwelho
Sellaista ei olekkaan kuin 'liian hyvä'

On, jos on niin hyvä, että on liian kallis. Vai onko sellaista kuin 'liian kallis'?

Toisaalta liian hyvä voi herättää kateutta, mikä ei ole hyvä.

Vierailija

Jos kyse on urheilusta ja etsitään jotain tekniikkavikaa tms, on vain hyvä että saadaan tutkittua mitä teet oikein ja mitä väärin... tosin vähän epäselvä kuva vielä jää tuosta mitä tarkoitat?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
Kuramalli

Tämä ongelma liittyy yhteen urheilulajiin ja sen tekniikkaongelmaan eli ei mitään vakavaa

Katsojan kannalta ylivoima latistaa kilpailuja, mutta en ole koskaan kuullut, että ketään urheilijaa olisi hylätty, koska hän olisi ollut lajissaan liian hyvä.

Kannattaako siis olla melkein hyvä jolloin asioita voidaan todistaa? Nyt kun olin liian hyvä, asiat meni persiilleen, eikä todisteita löytynyt.

No jos välttämättä haluat todisteita omalle huonoudellesi, etkä niitä yrityksistä huolimatta löydä, olet liian hyvä. Siinä tapauksessa kannattanee vaihtaa päämäärää. Jos nyt urheilumiehiä olet, maailmanmestaruus, olympiakulta ja rikastuminen lienevät sellaisia päämääriä, jotka eivät milloinkaan kariudu liikaan hyvyyteen.

Jos ei liian hyvää ole olemassa, niin onko täydellistä?

Kyllä joissain rajoitetuissa systeemeissä voi olla täydellisiä osia. Sellaisia, jotka tekevät moitteetta täsmälleen sen mitä osalta odotetaan.

Vai onko liian hyvä jo ohittanut täydellisyyden?

Liian hyvä kuulostaa kateellisten panettelulta. Järkeä moisessa määrittelyssä ei ole.

Uusimmat

Suosituimmat