Kun valitat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kun ihminen valittaa, mitä hän valittaa muuta kuin omia olettamiaan puutteita?

Tarkoitus on kääntää katse itseen, ei toiseen, ei esim. kumppaniin, työkaveriin, pomoon jne.

Mitä ihminen valittaa, niin valituksen syy tai siis tuntemus on ITSESSÄ. Jollakin merkillisellä (?) tavalla.

Vai muka toisessa?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Juh, valitus = haeataan huomiota sille ns. vääryydelle mitä ihminen voi kokea. Hihs, tietty on tää angstaajaporukka, kaikki on perseestä... kaikki on väärää, viils viils ^^

Vierailija

Valittaja ei hae huomiota.......paitsi itseltä/elämältä. Elävältä elämältä.

Sillä toisilta tuleva huomio ei tyydytä, paitsi pinnallisesti. Jokaisen on kiinnostuttava OMASTA elämästä. Elämä haastaa elämän eläjän...

Elämää (luonnonlaki) ei kiinnosta miten, siis missä tunnemaailmassa esim. ihminen elää, elämä TARJOAA ihmiselle(kin) jatkuvasti tajuta, kuinka ELÄVÄ ja IHMEELLINEN ilmiö elämä on. Ihminen(kin) on elävän elämän ilmiö, tajusipa sitä taikka ei.

(Moraalia ei ole MITÄÄN syytä sotkea elävän elämän ilmiöön, kun sillä on sen kanssa tekemistä miinus nolla.)

Vierailija

Ihmismieli on omituinen, se hakee huomiota, juuri toiselta ihmismieleltä.

Elämä on ehdoton, elämä ei koskaan kysy: mikä sinulle sopii?

Tosiasian ymmärtämiseen ei vaadita muuta kuin nöyryyttä, ihmismieli on kuitenkin, kaikkea muuta kuin nöyrä.

Elämä on elämää, turha on protestoida elämää vastaan.

Vierailija

Elämä hakee (tarjoaa) huomiota vain elämältä ITSELTÄÄN. Elämää ei kiinnosta oletko ihminen, kasvi tai eläin... eli ihminen tulkitsee elämän väärin, jos kuvittelee hakevansa huomiota toiselta, esim. ihmiseltä.

Nöyryys! Suuri pyh!

Teeskentelyä!

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Fiisas
qaz
Kun ihminen valittaa, mitä hän valittaa muuta kuin omia olettamiaan puutteita?

Tarkoitus on kääntää katse itseen, ei toiseen, ei esim. kumppaniin, työkaveriin, pomoon jne.

Mitä ihminen valittaa, niin valituksen syy tai siis tuntemus on ITSESSÄ. Jollakin merkillisellä (?) tavalla.

Vai muka toisessa?

Niin kaikkihan me olemme täydellisiä. Mikäli toisessa näkee vikoja niin se on vain sen katsojan/tulkitsijan näkemys.. Ja yleensä ihminen näkee toisessa ihmisessä omat itseltään peittämät vikansa..

Mutta valittaisin kyllä. Jokapaikkaan koskee. päätäsärkee, ärsyttää, väsyttää, itkettää, lihaksia särkee, poskionteloissa jomottaa.. Flunssa tulossa, enkä millään haluaisi jäädä saikulle. Enkä halua sairastaa..
Miksi VITUSSA kaikenaikaa täytyy olla jotain sontaa kiduttamassa ihmisiä.. Tiedän että minullahan periaatteessa on kaikki hyvin..

Mutta silloin kun valituttaa, valittaminen on purkautumiskeino.

Jaa, että flunssa antaa sinulle naisena sitten oikeuden käyttää tätä miesten usein kirosanana suosimaa naisen sukuelimen nimeä kirosanana? Tuli vähän miehekäs kuva sinusta ihan yhtäkkiä, kun et ole muuten räväkkänä nettipersoonasi suhteen ollut. Toisaalta tietyssä mielessä mielenkiintoinen käänne ja tätä puolta tekisi ehkä enemmänkin mieli nähdä...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Yhtä yksimielistä hölinää valittamisen kauheudesta. Ei kaikki valittaminen ole huomion tavoittelua; ei kaikki valittaminen ole heikkoutta. Jos saa kaupasta pilallista tavaraa, voi valittaa. Jos verottaja vie palkasta liikaa, saa valittaa. Valittamatta jättäminen silloin kun on valittamisen paikka vasta hölmöä onkin.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Lepakko
Yhtä yksimielistä hölinää valittamisen kauheudesta. Ei kaikki valittaminen ole huomion tavoittelua; ei kaikki valittaminen ole heikkoutta. Jos saa kaupasta pilallista tavaraa, voi valittaa. Jos verottaja vie palkasta liikaa, saa valittaa. Valittamatta jättäminen silloin kun on valittamisen paikka vasta hölmöä onkin.

Naulan kantaan. Jos joku muu käyttäytyy epäreilusti ja typerästi niin silloin pitääkin valittaa.

Eri asia on jos valittaa jostain elämästä tai omista asioistaan, kuten angstaajat sun muut. Ketään ei kiinnosta. Sellaisella valittamisella haetaan tosiaan huomiota, ei mitään muuta.

Itsemurhasta kertominen ja uhkailu on lähes aina huomion hakua; jos olen tosissani päättänyt tehdä itsemurhan, miksi kertoisin siitä kenellekään? Hänhän saattaisi vain yrittää estää..

くそっ!

Vierailija

Valittaa?

Tämä on nyk. enemmän oikeustermi, eikä liity ruikutukseen.

Tuomiosta tai päätöksestä voi valittaa. Valitusoikeus voidaan myös poistaa, tämä merkitsee yleensä päätöksen jäämistä pysyväksi.

oikeusterminä sananvalinta on väärä, eihän suomalainen mies valita. Mieluummin ratkaistaan ongelma muilla keinoilla.

Samaa sarjaa vääriä sanoja on oikeustermi "anoa". Siis vaikkapa ensin anotaan oikeutta valittaa ja sitten anotaan oikeutta oikeaksi käsittämäänsä asiaan. Siinäpä normaali mies miettii, että mitä tehdä, kun väärä savotta kaatoi oman metsän, ja yhtiö antoi rahat naapurille.

Lakimiehet palkkioineen sucks, Suomessa on joskus ollut niin kylmä, että juristit ovat joutuneet pitämään käsiään omissa taskuissaan

Vierailija

Ehkä oli kuitenkin kysymys valittamisesta, psykologisena ilmiönä: silloin se on aina huomion hakua, mitäpä muutakaan?

Epäkohtien korjaaminen on toinen juttu, se ei oikeastaan ole valittamista, vaan vääryyden oikaisemista.

Vierailija

Älä välitä Henkka minäkin olen nöyrä, itseasiassa minä olen kuollut ja eloton...

Mitä tiedän kun olen hylännyt kristuksen, budhhan ja muhammedin… mitä tiedän, jos näen vain valon. Aikas vähän, on se mitä tiedän. Silti se vähä on kaikki mitä minulla on. Kumarran nöyrästi temppelissä, moskeijassa ja katedraalissa… suuressa työssä ei ole sijaa pienille mielille. En ole tuomari, ehkä satunnainen juomari… minä en päihdy kuninkaista, minä päihdyn elämän lähteestä.

Mutta minä en valita, jos valitan, joku muu jatkaa jalanjälkiäni.

T:juon vielä itseni henkiin...

Vierailija

Totta mitä fiisas tuossa kertoo, miehet haluavat ratkaista ongelmat. Nainen saattaa vain haluta kiukutella, olla tuon tunteen vaikutuspiirissä, ja kertoa tuntemuksiaan, eikä haekaan ratkaisua.

Ongelma on siis itse nainen, eikä se ole ratkaistavissa.

Eihän tuo itseasiassa mikään ongelma ole, naiset ovat naisia.

Vierailija

Valittamisesta sanotaan, että ei saa valittaa jos ei ole äänestänyt. Mutta saa kyllä. Äänestäneet sen sijaan eivät saa valittaa, itseppähän ovat asiantilan äänestämällä valinneet, yleensä lapsiperseet.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat