Krooninen eturauhastulehdus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minua on vaivannut 40 vuotta krooninen eturauhastulendus,joka talvisaikaan invalidisoi tosi pahasti,ei voi istua,ei nukkua kivun ja virtsaamispakon takia.Ei auta antibiootit, ei tulehduskipulääkkeet,jonkun verran auttaa kun istuu lämpimässä vesipunkassa.Ainoa lääke,jonka olen
huomannut auttavan on diapam,mutta lääkärit eivät tahdo sitä kirjoittaa,kun sanovat,että siitä tulee riippuvaiseksi.Mitä ihmettä se haittaa vaikka tuleekin riippuvaiseksi,kunhan voi kohtuullista elämää viettää,eikä tarvis kärsiä kivuista.En usko,että toleranssi mulla ainakaan nousisi.Kerran käytin diapamia marraskuusta huhtikuuhun enkä tarvinnut kuin 5mg päivässä ja pystyin hyvin kerrasta lopettamaan .Kesäisin en tartte tautiin mitään hoitoa kun on lämmintä,Lisäksi kun käyn talvisin lomalla lämpimissä maissa oireet lievittyvät.Pitäis kai muuttaa Espanjaan asumaan.Onko rosewaterilla tai muilla tähän lääkettä?

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

voisko joku lyhyesti sanoa suomeksi,mitä edellisessä sanotaan.Kun kansakoulupohjalta ei ole tuota kieltä tullut kovinkaan opiaskeltua.

Vierailija

Tää oli helpompi suomentaa:
Sacroiliac Dysfunction May Worsen Cystitis

Tässä pikaisesti käännettyä:

SI-nivelen toimintahäiriö saattaa pahentaa virtsarakon tulehdusta
Pilottitutkimuksessa 16 naista, joilla oli diagnosoitu virtsarakon tulehdus ja joita hoidettiin SI-nivelen toimintahäiriön mukaan, kokivat saaneensa selkeätä apua rakon oireisiin. Näin kertoi Dr. James Lukban jossakin Amerikan urologien tapaamisessa.

"Tiedämme, että ristiluun ja suoliluiden asentovirheet aiheuttavat lantion alueen lihaksiin kireyttä, joita symmetrisissä lantioissa ei havaita. He spekuloivat voisiko lantion tasapainotuksella olla vaikutusta lantion kipuihin ja virtsarakon ongelmiin." kertoi Dr. Lubkan

He antoivat fysioterapeutin tutkia potilaiden SI-nivelen toimintahäiriön. Tähän liittyi lantion ja sen luiden asenojen tutkiminen istuessa, seisten, päin- ja selkämakuultaan.

Hoidon perusteella 94% koki saaneensa apua oireisiinsa ja yli puolet koki yhdyntäkipujensa kadonneen kokonaan.

Vierailija

Askolavi, hankala vaiva sinulla, aika raskasta se on kun ei mikään auta.
Minusta on pienempi paha, jos diapamista tulee riippuvaiseksi, kunhan se auttaisi vaivaan. Monet lääkärit suhtautuvat erittäin kriittisesti sen ryhmän lääkkeisiin. Jossain saattaa kuitenkin olla selainen lääkäri joka suostuisi sitä sinulle kirjoittamaan.
Suhtaudu varoen parantuneen kirjoituksiin, koska nimimerkki kirjoittaa
joka foorumilla että kaikkiin vaivoihin auttaa si nivelen manipulaatio, jopa ms tauti. Joten viestit voi jättää omaan arvoonsa.

Ajan mittaan jossain vaiheessa bentsodiatsepiineihin elimistö tottuu ja vaatii suurempaa annosta. Mutta olisi sekin jotain, jos saisit edes muutaman päivän huilata viheliäisestä sairaudestasi.
Toivon että löytäisit ymmärtävän lääkärin.

Vierailija

Juuri jossain tehtiin tutkimus, jonka mukaan kipulääkitys on Suomessa todella huonossa jamassa muihin Euroopan maihin verrattuna. Kipua ei osata hoitaa, siihen suhtaudutaan vähättelevästi ja lääkkeiden haittoja pidetään vastoin kaikkea logiikkaa niiden hyötyä tärkeämpänä tekijänä niiden määräämisessä. Taisivat olla syöpäpotilaat jotka kärsivät Suomessa enemmän kipua kuin muissa Euroopan maissa.

rosewater
Seuraa 
Viestejä1231
Liittynyt1.4.2007
askolavi
Minua on vaivannut 40 vuotta krooninen eturauhastulendus (...) Ei auta antibiootit, ei tulehduskipulääkkeet,jonkun verran auttaa kun istuu lämpimässä vesipunkassa. Ainoa lääke,jonka olen
huomannut auttavan on diapam (...) Onko rosewaterilla tai muilla tähän lääkettä?

Ai, tämä oli minulle erityisesti osoitettu. En ole urologi (joiden yksityispotilaista kroonista prostatiittia sairastavat muodostavat noin 40%), joten siinä mielessä en ole oikea ihminen vastaamaan. Mutta jotain voinen todeta.

Kiusallinen ja erittäin yleinen vaiva on kyseessä. Sitä luokitellaan ns. PPM-testillä. Primaarihoito sisältää yleensä mainitsemasi tulehduskipulääkkeen ja antibiootin (yleensä siprofloksasiini) yhdistelmän. Tarvittaessa kombinoidaan alfasalpaaja (esim. tamsulosiini). Lämpimiä istumakylpyjä taidetaan käytellä edelleen. Prostatahieronta näyttää olevan muodissa noin seitsemän vuoden sykleissä. Kylmillä pinnoilla istumista ja oluen juontia kannattaa yleensä välttää. Unilääkkeillä ei tietääkseni ole hoidossa mitään virallista roolia, tietysti auttavat nukkumaan, jos oireisto valvottaa. Erilaisia eksperimentaalisia hoitoja on olemassa vino liuta.

"between the click of the light; and the start; of a dream"

rosewater
Seuraa 
Viestejä1231
Liittynyt1.4.2007
parantunut
Tää oli helpompi suomentaa:
Sacroiliac Dysfunction May Worsen Cystitis

Tässä pikaisesti käännettyä:

SI-nivelen toimintahäiriö saattaa pahentaa virtsarakon tulehdusta

Pilottitutkimuksessa 16 naista, joilla oli diagnosoitu virtsarakon tulehdus ja joita hoidettiin SI-nivelen toimintahäiriön mukaan, kokivat saaneensa selkeätä apua rakon oireisiin. Näin kertoi Dr. James Lukban jossakin Amerikan urologien tapaamisessa.

"Tiedämme, että ristiluun ja suoliluiden asentovirheet aiheuttavat lantion alueen lihaksiin kireyttä, joita symmetrisissä lantioissa ei havaita. He spekuloivat voisiko lantion tasapainotuksella olla vaikutusta lantion kipuihin ja virtsarakon ongelmiin." kertoi Dr. Lubkan

He antoivat fysioterapeutin tutkia potilaiden SI-nivelen toimintahäiriön. Tähän liittyi lantion ja sen luiden asenojen tutkiminen istuessa, seisten, päin- ja selkämakuultaan.

Hoidon perusteella 94% koki saaneensa apua oireisiinsa ja yli puolet koki yhdyntäkipujensa kadonneen kokonaan.

Olen kyllä jo aikoja sitten HIV-AIDS-denialismi -keskustelun yhteydessä päättänyt olla kommentoimatta sekoiluasi millään tavalla, mutta kerta kiellon päälle, kai.

Linkkaamasi teksti käsittelee interstitielli kystiitti -nimistä (ei siis eturauhastulehdusta tai tavallista bakteriellia virtsarakkotulehdusta), melko harvinaista sairautta, jonka hoitoon liittyen tri Lubkan raportoi anekdotaalisia havaintoja, kuten hän itsekin toteaa. Anekdotaalisen, kontrolloimattomassa asetelmassa tehdyn havainnon arvo on - kas kummaa - parhaimmaillaankin anekdotaalinen.

"between the click of the light; and the start; of a dream"

Vierailija
http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1133;50166;19285
"Tomaatti, terveysvihannes

Tomaatti sisältää runsaasti antioksidantteja, kuten lykopeenia ja beetakaroteenia, joten se on mainio terveyspommi. Koska hapettumisreaktio on merkittävä syy moniin nykysairauksiin, kuten sydäntauteihin ja syöpään, kannattaa syödä runsaasti vihanneksia, jotka sisältävät luonnollisia antioksidantteja. Ne estävät hapettumisreaktioita elimistössä.

On todettu, että lykopeeni on erittäin tehokas suoja erityisesti eturauhas-syöpää vastaan. Tomaatin muutkin aineosat, vähentävät tutkimusten mukaan riskiä myös vatsan, koloonin, ruokatorven ja suun syöpää vastaan.

Lykopeenin on todettu antavan suojaa myös sydänsairauksia vastaan, sillä se estää pahan kolesterolin (LDL) hapettumista. Hapettunut LDL kolesteroli tukkii valtimoita. Valtimoiden tukkeutuminen voi saada aikaan sydänhalvauksen. Koska lykopeeni suojaa elimistöä happiradikaalien tuholta, tomaatin katsotaan olevan myös oivallinen ikääntymistä hidastava vihannes."

Minulla on vahva tytinä siitä että tämä tepsii eturausvaivaan. Saa tölkissäkin, joten ei ole kausivihannes tai oikeammin marja. Syön itse tölkillisen päivässä.

Muuten kannatta varoa kylmää, kun se on sille arka ja ahdistukseen auttaa myös liikunta. Niin ei tarvitse nappikauppaan mennä.

Vierailija

"askolavi" kirjoitti:
voisko joku lyhyesti sanoa suomeksi,mitä edellisessä sanotaan.Kun kansakoulupohjalta ei ole tuota kieltä tullut kovinkaan opiaskeltua.

Ihan pikaisella (tai keinotekoisesti nopeutetulla) otannalla linkissä oli :

"teetkö virhediagnooseja..." (R U misdiagnosing..)

Eiku exällä on tuo krooninen prostatiitti. Hän (varmaan profylaktisesti) käyttää (ei paikallisesti vaan sisäisesti) siihen alkomaholia. Ehkä hän sen takia onkin exäni. Siis hoitomuodon takia.

Jotenkin olen ollut ymmärtävänäni että se lämpö /kylmettymisen välttäminen on hyödyksi vaivallesi. Sitten tiheät ejakulaatiot? eiku siveästi ¤ vois auttaa myös.

Pameja vastaan olen aina ja tiukasti. Toleranssi kasvaa, asko.

Vierailija

Kyllä olen kylmettymistä yrittänyt välttää,niinkuin se on mahdollista täällä napapiirin pohjoispuolella.Tomaatteja popsin ainakin yhden päivittäin.
soijaa myös.sekä mivitotal monivitamiinia.Talvi tulossa ja helvetti edessä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat