HAITTAOHJELMA

Seuraa 
Viestejä5190
Liittynyt26.3.2005

Koneellani on ilmeisesti haittaohjelma.

Netti ja sähköposti pelaa normaalisti. Vain kun Googlella etsii jotain, niin ehdotusten jälkeen klikaten tulee joitain ihmeellisiä "palvelimia". Niitä kun aikansa laittaa kieltoon, niin aukee oikeesti. Mutta niitä "palvelimia" tulee koko ajan lisää.

Mitä tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija

Mitäs pidätte Windowsin Defender-ohjelmasta. Se on kevyt ja ilmainen. Se ei ole löytänyt koneeltani mitään pokkeavaa, eikä online-tarkistuskaan, joten oma luottamukseni kasvoi.

XP itse ei ole samaa mieltä koska varoittelee ettei virustorjunta ohjelmaa ole.

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Itselläni sitkeimmät haittaohjelmat vaativat boottauksen cd-levyltä josta latautuu oma "minikäyttöjärjestelmä" ,jonka käynnistyttyä ajetaan valikoista tarvittavat puhdistusohjelmat.

Näin toimittaessa kiintolevyltä ei aktivoidu mitään käynnistystiedostoja ja puhdistus päästään suorittamaan perusteellisesti.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005
tietää
Mitäs pidätte Windowsin Defender-ohjelmasta. Se on kevyt ja ilmainen. Se ei ole löytänyt koneeltani mitään pokkeavaa, eikä online-tarkistuskaan, joten oma luottamukseni kasvoi.

XP itse ei ole samaa mieltä koska varoittelee ettei virustorjunta ohjelmaa ole.

Tjooh, onhan se näppärä, mutta ei se mikään antivirusohjelma olekaan, vaan sillä torjutaan spywarea ja keksejä ja muita pipareita. Minusta m$ defender oli parempi silloin kun se oli eri firman omistuksessa, giant antispyware, tai joku semmoinen sen nimi silloin oli.

X

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
Lentotaidoton

Netti ja sähköposti pelaa normaalisti. Vain kun Googlella etsii jotain, niin ehdotusten jälkeen klikaten tulee joitain ihmeellisiä "palvelimia". Niitä kun aikansa laittaa kieltoon, niin aukee oikeesti. Mutta niitä "palvelimia" tulee koko ajan lisää.

Mitä tehdä?

Minulla oli vähän samanlainen ongelma. Ongelman aiheuttajana rootkit-haittaohjelma
http://www.tietokone.fi/foorumi/keskust ... areapage=4

Vierailija
ovolo
Lentotaidoton

Mitä tehdä?

Minulla oli vähän samanlainen ongelma. Ongelman aiheuttajana rootkit-haittaohjelma
http://www.tietokone.fi/foorumi/keskust ... areapage=4

Eikös F-Secure testaillut jotain rootkit- haittaohjelmien poistajaa. Ei maksanut mitään.

Uusimmat

Suosituimmat