XP:stä katosi. Viittittekkö vilaista?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Niin apua.
Huomasin joskus keväällä, että "Järjestelmätyökalut" kansiosta on kadonnut sellainen ohjelma, jonka nimeä en tarkalleen muista.
Nimi muistaakseni viittasi Rekisteritiedostoon. Se kunnosti mm. viallisia rekisteritiedostoja. Pari kertaa käytinkin sitä. Kun keväällä aloin taas perusrukkaamaan konettani, niin sitäpä ei siellä enää ollut.
Voisittako viisata hieman minua.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Onko se kuvake sieltä kadonnut? Ohjelma on ehkä tallessa mutta kuvake on poistettu sillä oiken napin valikosta.
Mitkä siellä näkyvät nyt?

Vierailija

Resurssihallinta/järjestelmätyökalut

Ajoitetut tehtävät
Järjestelmän palautus
Järjestelmän tiedot
Järjestä uudelleen
Levyn eheydys
Merkistö
Ohjattu tiedot....
Tietoturvallisuus

Vierailija

Kokeile järjestelmän palautusta ajalle ennen katoamista eli alkuvuodelle.
Palautuksenhan saa kumottua, jos ei miellytä.

Vierailija

Järjestelmäpalautuksen aikaisin palautuspäivä oli kesäkuun 25 pnä. Tuon järjestelmärekisterin kuvakkeiden poistumisen huomasin keväällä.

Vierailija

Listasta näyttää puuttuvan vain Aktivoi Windows. Sillä ei ole toiminnallista merkitystä jos se on tehty. Jos ei ole tehty, niin windoosan päivitykset kenkkuilee, kuten Mediaplayerin vikaversion saanti yms.

Vierailija

Mikä tuon rekisterin virallinen nimi on. Meinaan, että jos olen sen kuvakkeet sorkkinut jonkin toisen kansion sisälle, niin voisin "Etsi" -toiminnalla sitä hakea.

Vierailija

tietää
Kyllä jossain sellainen minun koneessa oli, koska käytinkin sitä ainakin pari kertaa.
Muistan kun sen laittoi päälle, piti kone sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Sen jälkeen siniselle pohjalle alkoi kone latomaan omia kirjoituksiaan.

Vierailija
markent
tietää
Kyllä jossain sellainen minun koneessa oli, koska käytinkin sitä ainakin pari kertaa.
Muistan kun sen laittoi päälle, piti kone sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Sen jälkeen siniselle pohjalle alkoi kone latomaan omia kirjoituksiaan.
Ööö.. tuo voisi viitata myös kovalevyn "Virheen tarkistukseen". ( Avaat Oman tietokoneen --> otat levyn ominaisuudet (painamalla oikeata hiiren nappulaa levyn päällä ja valitset ominaisuudet) ja sieltä työkalut välilehti ja painat "Etsi" virheen tarkistus kohdasta. Ruksaat kohdan "Korjaa automaattisesti tiedostojärjestelmän virheet" ja painat "käynnistä". Kone ilmoittaa ettei pysty suorittamaan sitä, mutta voi seuraavan käynnistyksen yhdeydessä tehdä sen)

Vierailija
markent
Niin apua.
Huomasin joskus keväällä, että "Järjestelmätyökalut" kansiosta on kadonnut sellainen ohjelma, jonka nimeä en tarkalleen muista.
Nimi muistaakseni viittasi Rekisteritiedostoon. Se kunnosti mm. viallisia rekisteritiedostoja. Pari kertaa käytinkin sitä. Kun keväällä aloin taas perusrukkaamaan konettani, niin sitäpä ei siellä enää ollut.
Voisittako viisata hieman minua.
Jos pelkkä kuvake, jota kylläkin epäilen, niin onnistuu. Nyt kun on varmasti tapahtunut kiintolevylle tallennuksia, niin et saa sitä ohjelmaa enää takaisin. Ei auta Undelete, ei mikään. Päällekirjoitus on sen pirstaloinut.
Jos on todella tärkeä ohjelma, niin kirjoitellaan yksityisposteilla. Katsotaan mitä on tehtävissä. Tämä ei ole oikea foorumi tuollaiselle. Mieluimmin http://www.mikropc.net

Vierailija

Lovemachine, se toiminto ei auttanut.

Siis minä pärjään tämän koneeni kanssani ja luulenkin, että rekisterissä ei ole pahempaa häikkää.
Kun viimeksi käytin tuota toimintaa, niin se korjasi itse kaksi viallista rekisteritiedostoa tai jotain sinne päin. Nimikkeet ovat minulla vähän hataran muistini muovaamia, mutta koittakaa ymmärtää, mitä minä tarkoitan.
Olisi mukava ajaa ihan varmuuden vuoksi tuolla toiminnalla rekisteritiedot läpi.

Vierailija
markent
Lovemachine, se toiminto ei auttanut.

Siis minä pärjään tämän koneeni kanssani ja luulenkin, että rekisterissä ei ole pahempaa häikkää.
Kun viimeksi käytin tuota toimintaa, niin se korjasi itse kaksi viallista rekisteritiedostoa tai jotain sinne päin. Nimikkeet ovat minulla vähän hataran muistini muovaamia, mutta koittakaa ymmärtää, mitä minä tarkoitan.
Olisi mukava ajaa ihan varmuuden vuoksi tuolla toiminnalla rekisteritiedot läpi.

Ok. Tuli vain mieleen tuosta: "Muistan kun sen laittoi päälle, piti kone sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Sen jälkeen siniselle pohjalle alkoi kone latomaan omia kirjoituksiaan."- kirjoituksesta mieleen tuo Virheen tarkistus" (checkdisk.exe). Tarkoitit varmaankin jotain muuta ohjelmaa.
Itse käytän rekisterin puhdistukseen moniakin ohjelmia, mutta turvallisimmasta päästä minun mielestäni on Eusing Softwaren: Free registry Cleaner. Tietty aina kun winkun rekisteriä sorkitaan on mahdollisuus virheisiin, joten rekisterin varmuuskopiointi (tai palautuspisteen luominen) väliajoin on aina suositeltavaa Toivottavasti löydät hukkuneen kuvakkeen/ohjelman takaisin =D

Vierailija

Minulla on kyllä EasyCleaner, mutta se ei korjaa viallista kohtaa niin kuin se karussa oleva XP:n "Järjestelmärekisteri", tai mikä se nyt ohjelman nimi olikaan

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat