IL2r

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Haluasin vähän tietoa kaikilta jotka asiasta jotain tietävät. Interleukiini 2r
aiheesta.
Liippaa sillee läheltä, koska sairastan aika harvinaisoireista reuma/sidekudostautia. Kun kainalon imusolmukkeitani särkee, tulehduskipusärkyä, ainoa arvo joka minulla on koholla, on IL2r. Se huitelee jossain 8000 paikkeilla. Kun olen suhtkoht oireeton, arvo on normaali.
Tämä IL2r nousee toki muillakin kuulemma pienisäkin infektioissa ym. Mutta minulla se on ihan selvästi koholla hurjasti silloin kun on oireita
päällä.
Olen sairastanut syövän, joten en voi syödä immunosupressiivisia lääkkeitä, lähinnä atsatiopriini auttaisi, mutta se on kielletty syövän sairastaneilta.

Olen utelias ja haluaisin kuulla jos alalla olevat kertoisivat ovatko he törmänneet vastaavaan ym.

Paratuneelta en kaipaa kommenttia,tämä on senverran vakava asia.

Kommentit (2)

Vierailija

Liittyykö jotenkin nivelreumaan? Kerro tarkemmin.

Hupsis. Liittyyhän se
Niin surkean pitkiä osoitteita laittavat, että tekaisin lyhytlinkin: http://lyhytlinkki.net/?lowsai9c HY:n väitöstutkimus aiheesta: Uutta tietoa nivelreuman lääkehoidon yksilöllisen suunnittelun pohjaksi

Vierailija

On tosi pitkä ja mutkikas juttu, joten laitan ihan lyhyesti. Ensin jossain vaiheessa niveliä särki ja reumafaktorit oli vahvasti koholla, jossain vaiheessa ne normalisoituivat. Sitten alkoi kainalon imusolmukkeita särkeä ja sieltä löytyi suurentunut patti. Se poistettii ja todettiin suurentuneeksi imusolmukkeeksi. Sama juttu vuoden kuluttua. Sitten
iski rintarauhaseen tulehduskipua - kukaan ei uskonut sitä vaan sanoivat että sen kanssa vaan on pakko oppia elämään.
Mitkään lääkkeet ei auttaneet. Sorminiveliä särki ym. Ja oli samalla oireena poskiontelotulehdus jota luultiin allergiaksi.
Vuosia podin ja purin hampaita yhteen, yritin kestää.

Jossain vaiheessa pääsin sairaalan infektio-osastolle tutkimuksiin. Kokeiltiin kortisonia, se auttoi rinnan tulehduskipuun ja päädyttiin hermotulehdukseen. Ja sen jälk. jouduin pitkälle antibioottikuurille ja se
auttoi poskiontelotulehdukseenn ja vei myös nivelsäryt pois. Vain yksi
antibiootti auttaa amoxin comp.
Eli olin potenut vuosia hoitamatonta poskiontelotulehdusta, joten se aiheutti voimakkaat nivelsäryt.
Antibiootti pitää kivut poissa, mutta vain sen ajan kun sitä syön. Oireet palaa vajaan kuukauden kuluttua kuurin loputtua. Silloin myös alan heräilemään yöllä tunnin välein, märkänä hiestä. Sekin katoaa kun saan lääkekuurin.
Päänahassa 3 psorilänttiä, sormien kynsissä kuoppia (viittaa psoriin)
livedo retikularis (katso kuukkelista jos et tiedä mikä se on), varpaiden
kynnet lähteneet omia aikojaan irti. Voimakas aurinkoihottuma.
Ai niin, verikokeista, totaalinen C4a: puutos, joka satakertaistaa
jonkin reuma/sidekudostaudin ilmaantumisen jossain elämän vaiheessa.

Ja todellakin kaikki labra-arvot on normaalit, paitsi tuo interleukiini2r.
Kun sairastuin syöpään (joka on nyt läpikäyty), ja sain sytostaattihoidot, enpä ole koskaan ollut niin oireeton kuin silloin.

Pohdin pitkään laitanko tänne kyselyn, ja tässä sitä ollaan. Jos täällä pyörii
alan asiantuntijoita, olisi todella mukava kuulla tästä ilr2r aiheesta
vähän enemmän. Onkologitkin oli aika pihalla koko jutusta.

Uusimmat

Suosituimmat