Mitä hyvää koet toisin ajattelevan mielipiteessä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä hyvää koet toisin ajattelevan mielipiteessä?
Itse koen tämän foorumin myönteisemmäksi ansioksi sen, että se on pakottanut minut ajattelemaan asioita ja tapahtumisia laaja-alaisemmin.

Oikeistolaisuudessa näen hyvänä sen puolen, että he, vaikkakin hyvin härskin keinoin, toiminnoillaan tuovat yhteiskuntaan taloudellista toimintaa ja kapitaalia. Jos vaaditaan taloudellista tasa-arvoa, niin noita tekijöitä tarvitaan. Katsotaan vaan perään etteivät oman edun tavoitteluissaan mene aivan mahdottomuuksiin.

Nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa ja ns. monikulturismia arvostelevat kirjoitukset ovat laajentaneet katsantokantojani. Heille siitä kiitos.
Rakentava keskustelu asiasta kuin asiasta on aina paikallaan.
(Rasistit eivät ole minua myönteisesti hetkauttaneet, ei pätkääkään.)

---------------------------

Luulin olevani anarkisti, mutta Samaelin kirjoitukset osoittivat, että olenkin vain häirikkö.

Kuka kääntäisi minulle tuon englanniksi?
Tuntuisi niin fiksulta laittaa se allekirjoitukseksi.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija
markent

Mitäs vikaa suomenkielisessä allekirjoituksessa on?
Tämähän on suomenkielinen foorumi, joten eiköhän suomenkielinen allekirjoitus ole toimiva.

Vierailija

Syfis. Allekirjoitus suomenkielellä tuntuu niin jotenski rahvaanomaiselta. Kuvittelepa jos se olisi munkkilatinaksi.
Se se vasta olisikin syvämietteistä.

Vierailija

Keskustelun aloitus pitäisi olla yksinkertainen ja selkeä.
Näin ei valitettavasti nyt ollut.
Pahoitteluni.

Foorumilla on ollut ja on edelleen lukuisia keskustelupareja sekä erinäisiä keskustelublokkeja.
Kysyisin

Mitä hyvää koet vastaväittelijäsi/ vastaväittelijöittesi mielipiteissä?

Vierailija

On hyvä koetella omien mielipiteidensä kestävyyttä.

Ikäjakauma osoittaa, että valtaosa porukasta on nuoria aikuisia. Omat lapseni ovat jo vakiintuneessa keski-iässä, joten kurkistus nuorempien ajatusmaailmaan on ollut antoisaa.

Nämä vieraskammoiset ja rasiset huutelijat pystyvät tuskin kenenkään ajatteluun antamaan mitään myönteistä.

Vierailija
markent
Keskustelun aloitus pitäisi olla yksinkertainen ja selkeä.
Näin ei valitettavasti nyt ollut.
Pahoitteluni.

Foorumilla on ollut ja on edelleen lukuisia keskustelupareja sekä erinäisiä keskustelublokkeja.
Kysyisin

Mitä hyvää koet vastaväittelijäsi/ vastaväittelijöittesi mielipiteissä?

Kun kerran kysyt niin vastataan. Kun kyse on vastaanväittämisestä, saa se miettimään ensin, että tuliko oltua väärässä (erittäin harvinaista, erittäin). Jos huomaan olleeni väärässä, korjaan mielipiteeni.

Jos vastapuoli on väärässä (useimmiten, eikös ole kummallista), yritän tietysti oikoa. Kun ei mene perille, joko lopetan tai jos toinen on erityisen pimee, innostun, kun valitettavasti tykkään nälviä, jos joku sitä pyytää. Minulle onkin, tämän sadismin ansiosta, myönnetty useita arvonimiä, joista olen tietysti ylpeä.

Vierailija

Täytyy vielä täydentää tuota äskeistä.

Merkittävin "toisinajattelija" on tietenkin puoliso, joka on ihan eri asia kuin tämän mielipidepalstan "alienit".

Kun puoliso on eri mieltä on paras olla hiljaa ja koittaa piileskellä. Voi tulla muuten hommia.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

voi oppia, hänen ajatuksiaan voi käyttää peilinä oman mielipide-, arvo- ja käsitemaailman tutkimiseen ja arviointiin. Tämä tietysti edellyttää sitä, että kommunikaatio toimii puolin ja toisin, eikä kumpainenkaan keskustelijoista suoranaisesti halvenna toisen arvomaailmaa vaikkapa kyseistä keskustelukumppania tyhmäksi moittien.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
markent
Luulin olevani anarkisti, mutta Samaelin kirjoitukset osoittivat, että olenkin vain häirikkö.

"I thought I was an anarchist, but the writings by Samael made me realize I am merely a troublemaker."

Vierailija

I thought I was an anarchist, but Samael's writings showed me that I'm nothing but a troublemaker.

edit: katos vaan, joku ehti ensin.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

"Ich dachte dass ich ein Anarchist wäre, aber gegen die Aufsätze von Samael habe ich realisiert dass ich nur ein Störenfiend bin."

Vierailija
markent
Kuvittelepa jos se olisi munkkilatinaksi.
Se se vasta olisikin syvämietteistä.

Herralla Tohtorilla onpi tuo "Quidquid latine dictum sit, altum viditur". Kannattaa googlata jos ei tunne ennestään.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
CE-hyväksytty
Pensé que era un anarquista, pero las escrituras de Samael me demostraron, que soy justo un troublemaker.

Miksi espanjaa? Sitä paitsi tuolle "troublemakerille" on parempikin sana... okei, nyt käännän koko lauseen vielä feminiiniin:

"Pensé que era una anarquista, pero las escrituras de Samael me demostraron que sólo estoy una gamberra."

Odottakaas kun lapsonen löytää latinan kielioppinsa, tulee vielä kaivatulla munkkilatinalla...

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

markent:
”Luulin olevani anarkisti, mutta Samaelin kirjoitukset osoittivat, että olenkin vain häirikkö.

Tuntuisi niin fiksulta laittaa se allekirjoitukseksi.”
Ja:
” Kuvittelepa jos se olisi munkkilatinaksi.
Se se vasta olisikin syvämietteistä.”

Pikku Gen:
”Odottakaas kun lapsonen löytää latinan kielioppinsa, tulee vielä kaivatulla munkkilatinalla... ”

Niin pikkuinen. Löysitkö kielioppikirjasi?
Minulle sanoi kerran eräs vanha naiseläjä, että ainoastaan kirpun tapossa hätäily on hyväksi.
Että edetään tämän projektin kehittelyssä ihan rauhallisesti.

Sigmund:
”Nämä vieraskammoiset ja rasiset huutelijat pystyvät tuskin kenenkään ajatteluun antamaan mitään myönteistä.”

En missään nimessä tarkoita noita somali- ja muslimifobikkoja. Lähinnä minä tarkoitan erään nimimerkin ASIALLISIA maahanmuutto/monikulttuuria arvostelevia kirjoituksia.
Ongelmia noissa asioissa on, ja on hyvä, että niitä tuodaan esille.
Noiden ’pavlovinkoirien’ räksytyksiin voi leikkimielisesti aina silloin tällöin vastailla.

Vierailija
Sigmund
On hyvä koetella omien mielipiteidensä kestävyyttä.
Ikäjakauma osoittaa, että valtaosa porukasta on nuoria aikuisia. Omat lapseni ovat jo vakiintuneessa keski-iässä, joten kurkistus nuorempien ajatusmaailmaan on ollut antoisaa.

Nämä vieraskammoiset ja rasiset huutelijat pystyvät tuskin kenenkään ajatteluun antamaan mitään myönteistä.

Sigmund, kuten moni muukin ei tiedä rasismista yhtään mitään. Kunhan soitatte suutanne luullen itsenne olevan se paras ihminen maailmassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat