Lopettaisitko juomisen jos alkoholista tulisi laiton huume?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mites on, menisittekö ruotsinlaivalle välillä juhlimaan tai tekisittekö juomanne itse?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Tottakait enentäisin... perusteluja ei ole, eikä asiassa muutenkaan ole järkeä. Viina miehen tiellä pitää, ei leipä.

Vierailija

Äänestysvaihtoehdot piti olla lopettaisin kokonaan, vähentäisin, enentäisin, en juo/en tiedä juonko.
No, kai äänestys onnistuu onnistuneilla vaihtoehdoillakin.

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005

En näe tuollaista tilannetta mahdollisena. Tuskin ainakaan kokonaan lopettaisin. Mikäli sitä yhtä Pilsner Urquellia ei enää juhannukseksi saisi saunan kanssa, niin tulisi varmaan ainakin ulkomailta silloin tällöin rahdattua pullo hieman vanhempaa Laphroaig:ia tai Bushmillsiä. Humalahakuinen juominen varmaan loppuisi.

Vierailija

Ookko sää jukteri päissää, vai miten sait taijottua noi vaihtoehdot?

Vastasin "Enentäisin", joka tarkoittanee että en vähentäisi.
En juonut tämän vähempää silloinkaan kun alkoholin nauttiminen oli kohdallani laitonta, itseasiassa join enemmän.

Alkoholin nauttiminenhan on laitonta nykyäänkin, jos olet alle 18V.

Vierailija

aika mielenkiintoinen aihe ihan keskusteluksi,mä varmaan ,ehkä lopettaisinkin,mut jotka ovat todella riippuvaisia,niin kuinka on?
Huumaava ainehan alkoholi on,kai sekin joskus laittomaksi luokitellaan.

Vierailija

No en varmasti lopettaisi, tekisin vaikka itse.

Tuollaisia ei saa edes spekuloida, kohta on kuitenkin joku eduskunnan valopää oikeasti ehdottamassa alkoholin täyskieltoa.... Toisaalta, täyskielto voisi olla hyväksikin; alkaisin trokaamaan kotipolttoista ja tienaisin hyvät rahat.

Sekin olisi toisaalta hyvä asia juomattomuudessa, että vähentyisivät nämä perkeleen typot.

Vierailija
Syfilis
Ookko sää jukteri päissää, vai miten sait taijottua noi vaihtoehdot?

Vastasin "Enentäisin", joka tarkoittanee että en vähentäisi.
En juonut tämän vähempää silloinkaan kun alkoholin nauttiminen oli kohdallani laitonta, itseasiassa join enemmän.

Alkoholin nauttiminenhan on laitonta nykyäänkin, jos olet alle 18V.

Onko alkoholin nauttiminen kiellettyä alle 18-vuotiaana vai onko niin, ettei heille saa ainoastaan myydä? Tuli tuollainen mieleen. Aina kaupoissa lukee, että alkoholi- ja tupakkatuotteita ei myydä alle 18...
Mutta onko juominen laitonta. Minä en itse asiassa tiedä.

Ja aiheeseen. Alkoholin käyttö varmaan vähenisi minun osalta, mutta en näe kaukaa haettuna vaihtoehtona omaa viini/olutsaavia porisemassa siellä kuuluisassa vaatekaapissa.

Vierailija

Tottakai lopettaisin! Mikä kysymys se tämmöinen on?

Lakia pitää kunniottaa! Se on asia joka olisi huumehirviöidenkin syytä muistaa!

Vierailija
Olli Suomalainen
Tottakai lopettaisin! Mikä kysymys se tämmöinen on?

Lakia pitää kunniottaa! Se on asia joka olisi huumehirviöidenkin syytä muistaa!

Taidat olla aika ahdasmielinen suomalainen, ehkä on parempi ettet juo vaikka se on laillista, saadessasi krapulan voit herätä tajuamaan että alkoholia pitää alkaa fanaattisesti vastustamaan joka ketjussa.

Vierailija

Alkoholihan on laiton huume - nautinta-aineena.
Pirtun salakuljetus oli ainakin ennen huumerikos.
Suomen laki ei katso keskioluen olevan alkoholijuoma.

Vierailija

Maassa maan tavalla tai maasta ulos. Jos ei oman maan lait kelepaa niin maailmalta kyllä löytyy maita joissa on toisenlaiset lait.

Mutta asuinmaan lakeja pitää kunniottaa. Tämä olisi mm. narkomaanien ja maahanmuuttajien syytä muistaa.

Vierailija
TPa
Alkoholihan on laiton huume - nautinta-aineena.
Pirtun salakuljetus oli ainakin ennen huumerikos.
Suomen laki ei katso keskioluen olevan alkoholijuoma.

80% taitaa olla vahvinta mitä saa tuoda maahan, kyllä siitäkin saattaa tulla känniin vaikka sitä ei alkoholiksi luokiteltaisikaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat