Suomalainen rekkakuski kaatoi rekkansa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Katsoisivat vähän kuinka ajavat. Tai huoltaisivat edes ajoneuvonsa. Oli varmaan kännissä:

Tonneittain paperia levisi jalkakäytävälle
29.9.2007 17:23

Toistakymmentä tonnia paperia levisi jalkakäytävälle ajoneuvoyhdistelmän veto-osan kaaduttua Helsingin Ruoholahdessa lauantaina iltapäivällä. Poliisin mukaan kukaan ei loukkaantunut turmassa.

Paperirekka kaatui tielle Ruoholahdessa lauantaina. (TOMMI HELENIUS)

Täysperävaunullinen ajoneuvo tuli Länsiväylää ja kääntyi vasemmalle Porkkalankadulle noin kello 14.50. Tuolloin veto-osa kaatui ja sen jälkeen jalkakäytävälle levisi kymmenkunta trukkilavallista lähinnä kopiointipaperia.

Rekan polttoainetankista maahan valui satakunta litraa naftaa, jonka palomiehet imeyttivät pois. Palomiehet tarkistivat myös, ettei maassa lojuneiden paperikasojen alle ollut jäänyt jalankulkijoita.

Liikenne turmapaikan ohi sujui poliisin ohjaamana rajoitetusti koko lauantai-illan.

Sekä rekka että sen vuonna 1984 syntynyt kuljettaja ovat suomalaisia.

Kommentit (5)

Vierailija
mulla on porkkanaa
Mikä tämän ketjun idea on? Mitä sillä on väliä että kuljettaja oli suomalainen?

Mitä väliä sillä on, jos jonkun onnettomuusrekan kuljettaja on venäläinen?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Aika tiukka käännöshän tuossa on. Paperi on painavaa ja jos lasti vielä lähtee liikkeelle - eli on väärin lastattu, niin ei siinä kuski voi kuin ihmetellä.

Itse ajoin iltapäivällä noin 17.30 kyseisen paikan ohi ja meni vähän aikaa ymmärtää, että siinä oli rekan perävaunu aivan "atomeina". Onneksi ei jäänyt ketään alle.

Vierailija
mulla on porkkanaa
Mikä tämän ketjun idea on? Mitä sillä on väliä että kuljettaja oli suomalainen?

Totta kai sillä on merkitystä. Suomalaisilla on EU:n poikkeuslupa kuljettaa ylisuuria kuormia ylileveillä rekoilla. Liikenneministeriö kantakoon vastuun siitä, että rekkoja kaatuu viikoittain. Liian painava peräkärry alkaa huojuttaa yhdistelmää, jolloin taitavakaan kuljettaja ei enää aina saa tilannetta hallintaansa.

Uusimmat

Suosituimmat