nettisivujen taustasuhinat?

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Tietääkö joku mikä vaikuttaa netin sivustojen suhinaan, meinaan että jotkut suhisee aika helvetisti kun taas toiset pikkasen.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (9)

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Mitä tarkoitat suhinalla? Itse en ole koskaan havainnut sellaista. Millainen näyttö sinulla on ja mitkä asetukset?

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Mulla on kuulokkeet päässä ja käytän Operaa selaimena, en usko että näytöllä on mitään vaikutusta asiaan.

Vierailija

Kuulokkeissa kuuluu vahvistimen kohinat, vaikkei signaalia tulisikaan. Se vähenee kun kuulokkeiden tehosäätö on pienellä ja signaali voimakas (langattomat).

Vierailija

Emolevyltä ne suhinat tulevat.

Voi olla kyse näyttökortista, ja sen signaalin siirtymisestä äänikortin kautta kuultavaksi.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Ei suhinoita tule jos suljen selaimen, eikä volyymi vaikuta suhinaan ja kuten jo mainitsin, eri nettisivut suhisee eri lailla.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Canccu
Emolevyltä ne suhinat tulevat.

Voi olla kyse näyttökortista, ja sen signaalin siirtymisestä äänikortin kautta kuultavaksi.

Tuo voi olla mahdollista. Itsella uusi näyttökortti keväällä aiheutti joillain sivuilla selvästi kuultavan, ärsyttävän äänen. Kokeilemani ajuriversiot eivät korjanneet ongelmaa, joten jouduin vaihtamaan vanhemman kortin takaisin.

Ilmiö esiintyi muistaakseni erityisesti skrollatessa sivuja, missä oli animoituja gif-ikoneita.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Minulla kuuluu ajoittain langattoman hiiren käyttö kuulokkeissa "pulsseina". Samoin tuo skorllauskin.

VIA-piiririsarja ja indekroidut ohjaimet.

Vierailija

Suosittelen jotain edullista ja yksinkertaista PCI-väylään sopivaa äänikorttia. Niissä on yleensä laadukkaammat komponentit, kuin emolevyjen integroiduissa piireissä.

Minulla otti emolevyn äänipiiri joskus häiriötä kiintolevyn toiminnasta. VIAn piirisarjat taisivat olla silloin kyseessä.

Uusimmat

Suosituimmat