Työläistyttö parempi akateemiselle miehelle?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tällä palstalla on usein keskusteltu naisten liian suurista vaatimuksista miehiä kohtaan, kuten että miehen pitää olla älykäs, kulturelli ja omata oikeat mielipiteet. On jotkut jopa valittaneet naisten työssäkäymisestä ja siitä, että he eivät halua perustaa perhettä ja tahtovat vain hyötyä miehistä. Minusta tuollainen yleistäminen on tietty aika typerää, mutta monet akateemiset naiset kyllä sopivat noihin kuvauksiin, samoin kuin pelinaiset. Miksi siis etsiä naisia vääristä piireistä?

Työläistyttöjen joukosta voisi helpommin löytyä perinteiset arvot omaavia morsiamia, jotka haluavat rinnalleen korkeasti koulutetun miehen taloudellista turvaa tuomaan, ja tahtovat omakotitalon, perheen ja tila-auton. Mikä taas olisi akateemisen miehen egolle parempaa, kuin häntä ihaileva nainen, joka ei ole yhtä sivistynyt ja joka mielellään tyytyy naisen rooliin perheessä? En tarkoittanut tätä tekstiä vain ironiaksi, vaan ihan totta, on hyvä jos molemmat ikään kuin voittavat suhteessa.

P.S Työläistytöillä tarkoitan duunarihommissa työskenteleviä, alemmin koulutettuja naisia

Sivut

Kommentit (164)

Vierailija

väläys, määrittelisitkö tarkemmin, mikä on naisen rooli perheessä, johon koulutetut naiset eivät halua tyytyä?

Lisäksi pyydän sinua pohtimaan, että mikseivät naiset tyydy tähän määrittelemääsi rooliin.

Vierailija
väläys
Tällä palstalla on usein keskusteltu naisten liian suurista vaatimuksista miehiä kohtaan, kuten että miehen pitää olla älykäs, kulturelli ja omata oikeat mielipiteet. On jotkut jopa valittaneet naisten työssäkäymisestä ja siitä, että he eivät halua perustaa perhettä ja tahtovat vain hyötyä miehistä. Minusta tuollainen yleistäminen on tietty aika typerää, mutta monet akateemiset naiset kyllä sopivat noihin kuvauksiin, samoin kuin pelinaiset. Miksi siis etsiä naisia vääristä piireistä?

Työläistyttöjen joukosta voisi helpommin löytyä perinteiset arvot omaavia morsiamia, jotka haluavat rinnalleen korkeasti koulutetun miehen taloudellista turvaa tuomaan, ja tahtovat omakotitalon, perheen ja tila-auton. Mikä taas olisi akateemisen miehen egolle parempaa, kuin häntä ihaileva nainen, joka ei ole yhtä sivistynyt ja joka mielellään tyytyy naisen rooliin perheessä? En tarkoittanut tätä tekstiä vain ironiaksi, vaan ihan totta, on hyvä jos molemmat ikään kuin voittavat suhteessa.

P.S Työläistytöillä tarkoitan duunarihommissa työskenteleviä, alemmin koulutettuja naisia

Hanki itsellesi koira, mutta pyydän: Älä piekse sitä.

asdf
Seuraa 
Viestejä11058
Liittynyt16.3.2005

Itse tiedän muutaman miehen, jotka ajattelevat avaajan esittämällä tavalla, eli haluavat olla puolisoaan älykkäämpiä, kokeneempia ja sivistyneempiä. Kyse ei ole edes mistään machokuspäistä, vaan sinänsä ihan järkevistä ja asiallisista tyypeistä, jotka rakastavat puolisoaan ja ovat tälle kilttejä, mutteivät kokisi oloaan kotoisaksi täysin tasavertaisen kumppanin kanssa, niin absurdilta kuin tämä kuulostaakin.

Tiedän kyllä melkoisella varmuudella, että ainakin yhdellä tällaisella tapauksella on aika moisia itsetunto-ongelmia lapsuudesta ja nuoruudesta, joten ehkäpä aikuisella iällä pitää saada olla edes vähän äijää. Tiedä häntä.

Vierailija

Kiinan teollisuustuotantolinjat ovat nyt väärällään hedelmällisessä iässä olevia, perinteiset maalaiskulttuuriarvot omaavia tyttöjä, jotka haluaisivat kuollakseen kulttuuriperhe-elämää suurkaupungissa.

Mutta, tämä edellyttää stereotyyppistä ajattelua, jonka pontimena on suppeat tiedot elämästä ja kulttuurista yleensä. Se sivistynyt, korkeakulttuurin omaksunut mies voi merkitä naiselle vain juuri niitä ylellisyystavaroita. Ei niitä asioita joita mies elämässään arvostaa. Kuinkahan monta trgikomediaa tästä asetelmasta on tehty?

Ihmisten täytyy omata samankaltainen tausta, koulutus ja arvot että he voisivat kommunikoida oikein ja molempia tyydyttävästi kulttuurista. Ihailla voi muttei tyydyttyä elinpiirissä joka on vieras.

Miesten suurempi henkinen liikkuvuus ja seikkailuvalmius saa heidät kuvittelemaan että nainen on samanlainen. Ei ole. Hän on yleensä hyvin sitoutunut perhetaustaansa (anoppisyntrooma) ja sen arvoihin. Kun hänet revitään siitä irti, hän alkaa hankalaksi tai pakenee.

Vierailija

Itse en ainakaan pysty pitkään pitämään yllä mielenkiintoani itseäni vähemmän "älylliseen" naiseen, mitä tuolla älyllä sitten tarkoitetaankaan. Sellaisessa suhteessa ei tunnu olevan haastetta ja toisaalta haluan naiseni ymmärtävän edes jotenkuten mistä kulloinkin keskustelemme. Tyhjäpäitä pintaliitäjiäkin on kyllä kohdalleni sattunut, mutta ovat aina tipahtaneet/tiputettu hyvin nopeasti pois kuvioista.

Kyllä naisen täytyy olla tasavertainen vähintäänkin, jotta mielenkiinto säilyy. Toisaalta ei tämä nyt sitäkään tarkoita, että "työläisnainen" ei voisi olla tasavertainen "akateemisen" miehen kanssa. Työ äly, ymmärrys ja yleissivistys ei aina katso koulutusta tai taustaa.

En ymmärrä jos ja kun joku pitää älykästä (ja ehkä itseään älykkäämpää) naista uhkana itselleen (ja ehkä miehisyydelleen). Tuollainen tilannehan on vallan mukava ja antaa mukavasti haastetta, ei tule ainakaan aika keskustellessa pitkäksi. Usein tuollaiset "viisaat" naiset ovat kokemukseni mukaan myös vielä mielikuvituksellisia. Mistähän löytäisi tuollaisen kauniin ja mielelleen vaikka huomattavasti itseään viisaamman/älykkäämmän naisen? (Oletan, että joku vastaa tähän jotakin tekohauskaa, tyyliin; helppoa ku olet ite niin tyhmä...)

Vierailija
väläys
Tällä palstalla on usein keskusteltu naisten liian suurista vaatimuksista miehiä kohtaan, kuten että miehen pitää olla älykäs, kulturelli ja omata oikeat mielipiteet. On jotkut jopa valittaneet naisten työssäkäymisestä ja siitä, että he eivät halua perustaa perhettä ja tahtovat vain hyötyä miehistä.

Missä mielessä "vain hyötyä miehistä", jos perhe ei kuulu tähän miehistä hyötymisen kuvioon? Irtoseksimielessä? Uralla etenemisessä (esimerkiksi varattujen miesten avulla)?

Minusta tuollainen yleistäminen on tietty aika typerää, mutta monet akateemiset naiset kyllä sopivat noihin kuvauksiin, samoin kuin pelinaiset. Miksi siis etsiä naisia vääristä piireistä?

Pahin juttu taitaa olla, jos sieltä "akatemiasta" on sattunut tarttumaan ideologiaksi jokin täysin irrelevantti ja perätön kotkotus, esimerkiksi se Haloskan ja kumppaneiden meidän rahoista jossakin helvetin kuusessa ulkomaillakin pönkittämä "evofemarien" "paholaismiesteoria"...

Sitten ei kyllä todellakaan hyvin mene ainakaan miesten kanssa...

(En tosin suinkaan tahdo sanoa, että uskonto olisi mitenkään parempi.

On ehdottomasti oltava kolmansia vaihtoehtoja, ja niitä myös on.)

Työläistyttöjen joukosta voisi helpommin löytyä perinteiset arvot omaavia morsiamia, jotka haluavat rinnalleen korkeasti koulutetun miehen taloudellista turvaa tuomaan, ja tahtovat omakotitalon, perheen ja tila-auton.

Akateeminen tai vaikka yrittäjämies ei ole nykyään taloudellisesti sen "turvallisempi" kuin "tavallinenkaan"...

Mikä taas olisi akateemisen miehen egolle parempaa, kuin häntä ihaileva nainen, joka ei ole yhtä sivistynyt ja joka mielellään tyytyy naisen rooliin perheessä?

Minä olen akateeminen mies, ja olen silti ollut mm. "naisen roolissa perheessä"...

En tarkoittanut tätä tekstiä vain ironiaksi, vaan ihan totta, on hyvä jos molemmat ikään kuin voittavat suhteessa.

Kaikissa suhteissa pitää lopulta molempien hyötyä, jotta se suhde pelaisi. (Ei tosin molempien tarvitse hyötyä KAIKEN AIKAA, mutta kokonaisuutena ottaen.)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Mummo
väläys, määrittelisitkö tarkemmin, mikä on naisen rooli perheessä, johon koulutetut naiset eivät halua tyytyä?

Lisäksi pyydän sinua pohtimaan, että mikseivät naiset tyydy tähän määrittelemääsi rooliin.

Mummo, sä olet mun idylli. Taas kerran.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Mielestäni kannattaa naida työläistyttö, mutta siitä syystä, että jalat maassa pitävät työläistytöt ovat monesti yliopiston aikuispissiksia älykkäämpiä.

Vierailija
meikämie
Mielestäni kannattaa naida työläistyttö, mutta siitä syystä, että jalat maassa pitävät työläistytöt ovat monesti yliopiston aikuispissiksia älykkäämpiä.

Taitavat pikemminkin ammattikoulujen (tai niitä kai kutsutaan nykyään ammattikorkeakouluiksi...) työläisopiskelijat olla niitä aikuispissiksiä. Ainakin sen näköistä porukkaa Tampereen amiksesta lappaa. Yliopistollakin on niitä liioitellun itsetietoisia mutta kuitenkin epävarmoja, ylimielisiä feministityttöjä jotka kohtelevat poikaystäviään kuin orjia, keskustelevat nasaaliäänellä Big Brotherista samalla kynsiään viilaten, mutta he ovat pienessä vähemmistössä ainakin niissä tiedekunnissa joissa olen itse opiskellut.

Vierailija

Meillä kumpikin on korkeasti koulutettuja. Itselläni ylempi amk tutkinto ja avokilla maisterin paperit. Tienataan varmastikkin vähemmän kuin alemman tutkinnon suorittaneet työläiset keskimäärin.

Kyllä se taitaa nykyään olla niin että korkeasti koulutettu joutuu hankkimaan elättäjäkseen jonkun joka on hankkinut ihan "oikean" ammatin.

Vierailija

Kannatan itse synteesiä. Haastava ja älykäs nainen jossa on perinteikkyyttä ja pehmeyttä, kokonaisvaltaisesti viehättävä paketti. Mutta, tämähän on lokeroivalle yhteiskuntajärjestyksellemme jo aivan liian monimutkainen, pelottava ajatus...

Ihan oikeasti, harvalta naiselta tämä synteesi löytyy, maassamme. Yhteen olen tutustunut toistaiseksi. Luultavasti selittynee yleisellä kulttuuriperinteellämme olla kyseenalaistamatta paikkaansa yhdistettynä yleiseen kulttuuriperinteeseemme varoa olemasta jotain muuta kuin lähin sosio-kulttuurinen lokero osoittaa. Eli mekaanisesti:

Olet "koulutettu" Olet (jonkin tason) feministi
Olet "duunari" Olet (jonkin tason) ruohonjuurikansalainen

Jengi ei näytä tajuavan, että ulkomaailma ei voi sanella sisäisestä kokemuksesta, vaan edelleen ollaan Marxin ideologisissa pihdeissä ja deterministisessä ajattelussa... Mihin yhdistyy amerikkalainen halu asettaa käytännön päämäärät kaiken muun yläpuolelle. Sitä kutsutaan kollektiiviseksi individualismiksi. Sääli.

Vierailija
GradStudent
Kannatan itse synteesiä. Haastava ja älykäs nainen jossa on perinteikkyyttä ja pehmeyttä, kokonaisvaltaisesti viehättävä paketti. Mutta, tämähän on lokeroivalle yhteiskuntajärjestyksellemme jo aivan liian monimutkainen, pelottava ajatus...

Tunnustaudun synteesiksi. Leivon, teen vaatteita, koruja ja laukkuja, siivoan mielelläni, pidän perinteitä hyvin tärkeänä, vihaan /yltiö/feminismiä ja olen muutenkin oikea kodin hengetär ainakin kihlattuni mielestä, mutta minulla on myös kaksi akateemista tutkintoa ja kolmas tuloillaan. En voisi elää tasa-arvottomassa suhteessa, mutta en myöskään voi sietää velttoja miehiä.

Tällaiset keskustelut saavat niskakarvani nousemaan pysytyn, sillä yleistäminen latistaa todellisuuden ja tekee olettamuksia, jotka eivät pidä paikkaansa.

Vierailija
Syfilis
Meillä kumpikin on korkeasti koulutettuja. Itselläni ylempi amk tutkinto

Ja mikä se sinun korkeakoulutuksesi oli?

Vierailija
Desi
GradStudent

Tunnustaudun synteesiksi. Leivon, teen vaatteita, koruja ja laukkuja, siivoan mielelläni, pidän perinteitä hyvin tärkeänä, vihaan /yltiö/feminismiä ja olen muutenkin oikea kodin hengetär ainakin kihlattuni mielestä, mutta minulla on myös kaksi akateemista tutkintoa ja kolmas tuloillaan. En voisi elää tasa-arvottomassa suhteessa, mutta en myöskään voi sietää velttoja miehiä.

Tällaiset keskustelut saavat niskakarvani nousemaan pysytyn, sillä yleistäminen latistaa todellisuuden ja tekee olettamuksia, jotka eivät pidä paikkaansa.

Mahtavaa! But alas, you're engaged!

Ja sinähän ilmeisesti asutkin USA:ssa... Jossa ainakin deterministinen ajattelu luultavasti on nykyään vähäisempää ja "tilaa" sisäiselle kokemukselle enemmän, siis ainakin monin paikoin (ei ehkä Bible Beltillä ym.). Tämä on se mielestäni paras puoli siellä, itse siellä käymättömänä sanoisin.

Vierailija
Dieter
Syfilis
Meillä kumpikin on korkeasti koulutettuja. Itselläni ylempi amk tutkinto

Ja mikä se sinun korkeakoulutuksesi oli?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat