Paljonko puuta kuluu päivän Hesariin Suomessa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kysymys teille, jotka tiedätte energiasta, tuotantotaloudesta ja metsätaloudesta: kuinka monta kuutiota puuta menee Hesariin kuluvan paperin tuotantoon päivittäin valtakunnassamme. Entäpä, jos tuon puumassan muuntaisi keskikokoisiksi puiksi? Montako keskikokoista mäntyä (tai kuusta)?

Kommentit (7)

Vierailija

Löysin tilaston, jonka mukaan Hesarin levikki on 417 548 kpl/päivässä. Paljonkahan se on selluloosana ja paljonko tuo selluloosa on puuna?

Vierailija

Joitakin vuosia sitten näin laskelman, jonka mukaan sunnuntain hesariin käytetään 2ha metsää. Saattoi olla myöskin 4ha. Olen pahoillani, etten muista tuon tarkemmin. Olen yrittänyt löytää tuota laskelmaa netistä monta kertaa onnistumatta siinä.

Ööö... tarkennus: ei tainnut olla laskelma, pelkkä esitetty tulos jostain laskelmasta.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Harmi ettei Hesari tarjoa meille syrjäkyläläisille painosta, josta pk-seudun mainokset ja asunnonmyynti-ilmoitukset on poistettu.. Maksaisin ohuemmasta lehdestä jopa saman hinnan.

Vierailija
Denzil Dexter
Harmi ettei Hesari tarjoa meille syrjäkyläläisille painosta, josta pk-seudun mainokset ja asunnonmyynti-ilmoitukset on poistettu.. Maksaisin ohuemmasta lehdestä jopa saman hinnan.

Joutuisitkin luultavasti maksamaan enemmän. Sen minkä paperia säästyisi, erillispainos maksaisi enemmän.

HS:lla on myös digilehti, jota ei taida saada ilman jonkinlaista paperilehtitilausta:.
http://tilaa.helsinginsanomat.fi/laji/

Oli joskus mulla koekäytössä tuo. Liian hidas mulle silloin.

Vierailija

Raha on turhaa työtä ja turha työ tuhlattua aikaa ja ENERGIAA.

No, aikaahan meillä tuntuu olevan liikaa.

Vaan kun energia on kallista, niin miksi sitä tuhlataan turhaan työhön eli rahan käsittelyyn?

Savor

;):)

Vierailija
Vastaaja_s24fi
Joitakin vuosia sitten näin laskelman, jonka mukaan sunnuntain hesariin käytetään 2ha metsää. Saattoi olla myöskin 4ha. Olen pahoillani, etten muista tuon tarkemmin. Olen yrittänyt löytää tuota laskelmaa netistä monta kertaa onnistumatta siinä.

Ööö... tarkennus: ei tainnut olla laskelma, pelkkä esitetty tulos jostain laskelmasta.

Noin se vain tieto muuttuu vuosien varrella: löysin keskustelun, jossa kerron asiasta seuraavaa:

nettiä kahlatessani törmäsin mielenkiintoiseen laskelmaan:
hesari kuluttaa metsää 2 hehtaaria päivässä!
(kirjoitettu 9.2.2003)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0000247715

harmi, että tuohon kertomaani tietoon en laittanut lähdettä.

Uusimmat

Suosituimmat