Vaihtoehtohoidot eli ns. terapiat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Juuri tulee TV1:llä dokumentti reiki- yms hoidoista ja terapioista. Järkyttävän näköistä huuhaata ja täysin valvomatonta koulutusta.

Voihan energiavirrat ja hermojärjestelmän koskettelut energioilla sentään

Kommentit (3)

Vierailija

terapiatouhuun sun muuhun "hihhuli"touhuun leimatuksi juttuun on helppo lähteä siinä vaiheessa, kun itsellä on esim. kuolemaan johtava tauti, johon ei ole tunnettua parannusta. Minä itse ainakin vetäisin kaikki maailman aineet ja sopat napaani jos olisin kuolemansairas, riippumatta siitä miten laiton aine olisi. Ei kauheesti kiinnostaisi siinä vaiheessa kun kuolema kolkuttaa nurkilla kun joku tekopyhä POS tulee sanomaan, että tuo aine on laitonta. Kaikista ironisimmassa tapauksessa tuo aine parantaisi minut ja joutuisin sen käytön vuoksi linnaan. Olisipa melkoinen moraalinen dilemma lakien säätäjillä ja moraalisaarnaajilla.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Voi olla väärä leuka, mutta otsikkosi niputtaa vaihtoehtohoidot sanaan terapiat. Ymmärrän mitä et tarkoita, mutta tarkistan. Terapia ei ole käsitteenä vaihtoehto vakavasti otettavalle, ihmisen terveyttä yläpitävälle tai sairautta poissulkevalle toiminnalle. Tartuin sanaan. Minulla ei ole vaihtoehtoja.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Terveydenhuollon oikeusturvakeskus (TEO,fi)pitää rekisteriä oikeista terapeuteista. Sieltä voi tarvitessaan tarkistaa.

Valitettavasti "terapeutti"-nimike ei tarkoita TEO:n hyväksymää koulutettua ammattilaista.

Ei silti, kaikenlainen silittely ja paijaaminen rauhoittaa ahdistunutta mieltä. Se ei vain ole terapiaa.

Uusimmat

Suosituimmat