Pitäisikö meidän tehdä jotaki ilmastonmuutoksen estämiseksi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli tämän idea on se, että pitäisikö meidän koittaa estää ilmastonmuutoksen menemistä liian pitkälle vai ei?

Mielestäni kyllä, koska tulevat sukupolvet joutuisivat muuten asumaan suhteellisen huonossa paikassa.

Eli kertokaa mielipiteenne ja kertokaa miksi pitäisi tai ei pitäisi.

Sivut

Kommentit (161)

Vierailija

- älä käytä tietokonettasi, tuota tehosyöppöä
- älä kuntoile, tuotat enemmän hiilidioksidia
- pärjäät varsin hyvin yhdellä led-lampulla talvi-iltoinakin
- et tarvitse lämmitystä taloosi, lämpimillä vaatteilla pärjää
- syö minimaalisesti
- kävele töihin / kouluun
- ei mitään elektronisia vimpaimia
- älä tee lapsia

tuosta se lähtee, vähintä mitä me kaikki nyt voidaan tehdä.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005

Pitäisikö meidän estää ilmastonmuutos menemästä liian pitkälle? Jaa-a. Kyllähän se varmaan hyvä olisi estää, mutta en minä ainakaan tänään ehdi. Mitä jos estettäisiin vasta parin viikon päästä, vainka onko sillä kovakin kiire?

Vierailija

Itse olen lopettanut mainosjätepaperin vastaanottamisen.
Samoin kirjoittelen eri palstoille lobatakseni lämmön talteenottoa eri tahoille. Se kun tuntuu tyystin unohtuneen.

Teollisuuslaitoksen lämpökäsittelyuunien jätelämmöt puhalletaan ulos kesät talvet ja samaa hallitilaa lämmitetään samaan aikaan 160 kW:n sähkölämmittimellä.

Vierailija

se on ainakin saletti että ihmisten hillitsemätön lisääntyminen aiheuttaa loppupelissä nämä kaikki ympäristöongelmat.

kukaan poliitikko ei muistaakseni ole kantanut huolta väestön liiallisesta kasvamisesta. jos västö saataisiin tippumaan muutamassa sukupolvessa 3 miljardin tuntumaan niin vaikutus olisi melkoinen.

Vierailija

Ilmastonmuutoksen hidastamiseksi meidän tulisi elää lähempänä luontoa.. oikeastaan LUONNOSTA! Itse en tarvitse elämääni kuin välttämättömimmän.. Lämpimän vaatekerraston pohjolan jäisiin tuuliin, kuumilla ilmoilla päälle 'kiepautettavan' vaatteen. Vesileilin ja puukon. Onki ja tulenteko-vehkeet. Kana,kukko ja vuohi/lammas olisivat myös paikallaan, saisi kananmunia ja vuohenmaitoa.

En omista puhelinta enkä tietokonetta, hyvin olen tullut toimeen ilman niitäkin. Tietokonetta käyttelen kirjastossa ollessani, tai kavereillani käydessä. Autoa en myöskään omista. Töissä kuljen kävellen tai pyörällä.

Kaupasta en osta oikeastaan mitään. Olen kuitenkin maidon suurkuluttaja, mutta maidon saan vanhemmiltani, heidän omista (3kpl) lypsylehmistään.
Käyttämäni leipätuotteet leipoo äitini, vanhoilla Karjalaisilla resepteillä.

Ternimaito on suurinta herkkuani.

Lentokoneella matkustaminenhan käsitykseni saastuttaa ilmaa todella paljon, joten ensi viikolla tulevan Hollannin-matkani johdosta joutunen elelemään jatkossa entistäkin niukemmin. Meillä kun on akustinen keikka Haarlemissa, eikä sinne oikein millään muullakaan pääse. Vai olisiko jollain hyviä ehdotuksia, kuinka pääsisin paikanpäälle edullisesti, ympäristöä saastuttamatta?

Vierailija

Kyllä. En viitsi painaa äänestysnappia.

Me joudumme jokainen maksamaan enemmän kulutuksesta lähivuosina. En usko, että se riittää, mutta ehkä hidastaa.

Leone
Seuraa 
Viestejä4564
Liittynyt16.3.2005

Joo. Kielletään liikunta, ettei ihmisten suusta tulevat hiilidioksidipäästöt lisäänny. Ja hengitystekniikka pitää myös optimoida. Tulevaisuudessa joudumme kenties pitämään suun edessä suodattimia, jotka keräävät hiilidioksidin talteen.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Minun on pakko äänestää "EOS" sillä aiheesta on sellainen polemiikki käynnissä etten vielä osaa sanoa asiasta juuta enkä jaata. Yritän siihen asti kuitenkin olla ainakin kohtuullinen kulutuksessani, tosin propagandan mukaan jo se että asun Suomessa lämmitetyssä talossa tuhoaa maapalloa enemmän kuin 100 köyhää slummiutunutta intialaista.

Vierailija
tavu
osta kotimaisia / lähialueen maatalouden tuottamia elintarvikkeita.
koskee myös muita tuotteita.

Ei välttämättä, lue esim.

http://tuukkasimonen.blogspot.com/2007/ ... odaan.html

"Kurpan mukaan mitkään tutkimustulokset eivät anna tukea sille, että suomalaisen ruoan tuotanto olisi erityisen ympäristöystävällistä.

Suomessa viljely kuluttaa runsaasti energiaa, mutta hehtaarikohtainen sato jää silti puolta pienemmäksi kuin Keski-Euroopassa."

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat