Kreationismi vs. Evoluutio (TODELLISIA TODISTEITA)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen melkoisen ihmetyksen vallassa näiden kahden teorian kanssa, joten voisivatko, jotkut minua viisaammat lähettää TIIVISTETTYNÄ kreationismia puoltavaa tietoa ja/tai evoluutiota puoltavaa tietoa. Koettakaa pitää todisteet luotettavina (esim. luotettavien linkkien avulla)

Todisteeksi ei kelpaa: "Olen varma tästä sillä Mooseksen kirjassa selvästi kerrotaan niin."

--- ÄLKÄÄ SIIS: ----------------------------------------------------------------

- Esittäkö vastakkaiseen teoriaan suuntautuvaa kritiikkiä, joka ei
suoraan puolla omaa teoriaanne, sillä toisen teorian aukkoisuuden
todistaminen ei todistaa mitään tukemastanne teoriasta.

- Vaikka aihe on tulenarka koettakaa olla tarttumatta pikkumaisuuksiin
ja haukkumaan toisianne vain uskomustenne perusteella. Varmaan
mahdoton pyyntö, mutta koettakaa edes.
----------------------------------------------------------------------------------

Jos nämä pyynnöt eivät miellytä teitä voitte ystävällisesti poistua ja olla valittamatta minulle siitä, että yritän saada keskustelusta irti jotain muuta kuin tappelua (mitä aihe suorastaan kerjää).

Sivut

Kommentit (195)

Vierailija

Fossilien olemassaolo. Samaan aikaan taas Jumalasta ei ole olemassa MITÄÄN viitteitä. Jos aikuinen ihminen uskoo kummituksiin, niin tyhmänähän semmosta pidetään.

Vierailija
Enpäs
Fossilien olemassaolo. Samaan aikaan taas Jumalasta ei ole olemassa MITÄÄN viitteitä. Jos aikuinen ihminen uskoo kummituksiin, niin tyhmänähän semmosta pidetään.

Kyl... en tosin ole aikuinen

Vierailija
Ulabanderos
Olen melkoisen ihmetyksen vallassa näiden kahden teorian kanssa, joten voisivatko, jotkut minua viisaammat lähettää TIIVISTETTYNÄ kreationismia puoltavaa tietoa ja/tai evoluutiota puoltavaa tietoa. Koettakaa pitää todisteet luotettavina (esim. luotettavien linkkien avulla)

Evoluution puolesta: hyllykilometreittäin biologian oppikirjoja ja tieteellisiä julkaisuja. Kirjat eivät tietysti yksinään ole todisteita, vaan niissä kerrotaan mitä on havaittu tapahtuvan ja olevan olemassa.

Näin maalaisjärjellä ajateltuna pari perusperiaatetta:

Jokainen voi havaita omin silmin, että eliön jälkeläiset ovat erilaisia kuin vanhempansa = muuntelu ja mutaatiot = mikroevoluutio. Mikroevoluutiota tuhansia ja miljoonia vuosia = makroevoluutio.

Jokainen voi myös havaita, että ne pärjäävät parhaiten ja lisääntyvät eniten, jotka sopeutuvat hyvin ympäristöönsä = luonnonvalinta.

Vierailija
Torg
Molemmat ovat oikeassa sekä väärässä. Riippuu siitä kumpaan uskoo.

Kiertääkö mielestäsi aurinko maata vai maa aurinkoa?

Vierailija

Kysymyksestäsi käy ilmi, että miellät evoluutioteorian ja kreationismin jostain syystä tasa-arvoisiksi selityksiksi elämän kehityksestä, jota ne eivät tietenkään ole. Oletko kenties vielä liian nuori ja naivi, etkä ole käsittänyt asioita oikein? Nykyään levitettävä kreationistien propaganda näyttää olevan niin laajamittaista, että osalla voi tulla aivan väärä käsitys asioista. Sama asia olisi, että pohtisit kappaleiden välistä vetovoimaa kahden eri selityksen kannalta. Toinen olisi gravitaatio ja toinen maan sisällä asustava tonttu-ukko, joka pitää käsissään suurta magneettia.

Vierailija
Lazlo
Torg

Ei minun mielestäni

Vierailija
Torg
Lazlo
Torg

Ei minun mielestäni

Maa siis mielestäsi pysyy vain paikallaan, eikä liiku avaruudessa lainkaan?

Vierailija
Lazlo
Torg

Molemmat kiertävät yhteistä massakeskipistettä. Senkään toteamiseen ei tarvita uskoa, vaan tietoa.

Vierailija
Pohjoinen Zen
Lazlo
Torg

Molemmat kiertävät yhteistä massakeskipistettä. Senkään toteamiseen ei tarvita uskoa, vaan tietoa.

usko tietoon voi olla tarpeellista

Vierailija
Torg
Pohjoinen Zen
Lazlo
Torg

usko tietoon voi olla tarpeellista

haetanneeko tuo pahemmin jos ei usko tietoonkaan ? Ainakin nuo uskovaiset tuntuvat elossa pysyvän siitä huolimatta.

Vierailija

Sitä kreationismiakin on niin monta sorttia, osin aika lapsellista ja tarkoitushakuista.

Jos uskoo molempiin.

Eli, että kaiken perimmäisen elämänsynnyn takana on Jumala, joka antaa
evoluution huhkia puolestaan, niin maar pirusti.

Jos uskoo maan ulkopuoliseen elämään, voihan olla mahdollista, että elämä tänne on tuotu jonkinasteisena kauan sitten.

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat