Kulkee ku pendolino

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli luettua Panun artikkeli pendolinoista -ihan paskaa kalustoo pakko myöntää. Myöhästelee, on teknisiä vikoja yms.

Johtuu varmaan italialaisesta mentaliteetista eli tekee hommat suurinpiirtein ja jos valittaa ne kattoo sua välinpitämättömästi, nauraa ja lähtee juomaan cappucinoo ravintolaan.

Japanissa taas yleensä joku kuolee, jos niiden tuotteissa on vikaa. Siks varmaan japanilaiset tuotteet on laadukkaita.

Sen takia suosittelen vaihtaan epäluotettavat pendolinot idän ihmeeseen, kuumaan ja aerodynaamiseen pakkaukseen, shinkanseniin:

Toi on oikeesti tosi upee ja siisti juna. Näyttää hienolta ja kulkee melkein 300 km tunnissa. Japanilaiset junat myöhästelee suunnilleen muutaman sekunnin vuodessa ja senkin taifuunin takia.

Edit: Ne oli Maglevit jotka kulkee sen 600 km/h

Sivut

Kommentit (17)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Joker

Sen takia suosittelen vaihtaan epäluotettavat pendolinot idän ihmeeseen, kuumaan ja aerodynaamiseen pakkaukseen, shinkanseniin:

Toi on oikeesti tosi upee ja siisti juna. Näyttää hienolta ja kulkee melkein 600 km tunnissa. Japanilaiset junat myöhästelee suunnilleen muutaman sekunnin vuodessa ja senkin taifuunin takia.

Vai, että 600 km/h... Ehkä hieman yli 300.

Kunnollinen juna on sen sijaan ranskalainen TGV:

http://fi.wikipedia.org/wiki/TGV

Tosin Suomessa ei ole sopivia rataosuuksia moiselle. Kerava-Lahti, ehkä.

Vierailija
Kunnollinen juna on sen sijaan ranskalainen TGV:

Ihmettelen juuri tota et miks tänne ei oo tuotu TGV:tä, Maglevia tai shinkaisenia. Pendolinosta ei ole nytkään hyötyä, sillä rata pitää saada hyväks ennen kun voi hurjastella junalla kunnolla.

Vierailija

Italiaano Pendoliino valittiin aikoinaan Suomen suurnopeusjunaksi nimenomaan sen takia, että se oli ainoa joka edes paperilla selvisi Suomen vaihtelevista sääoloista ja talven jäätävistä olosuhteista. Noilla muilla mainituilla valmistajilla ei ollut kertakaikkiaan mitään mitä tänne Pohjolaan tarjota!

Silloin kuin suunnittelu alkoi ja päätöksiäkin tehtiin Suomen veturiteollisuus oli jo kutakuinkin ajettu alas, eli Lokomo, Tampella, VR-Konepajat ym. alkoivat jo olla historiaa!

Vierailija
Joker
Kunnollinen juna on sen sijaan ranskalainen TGV:



Ihmettelen juuri tota et miks tänne ei oo tuotu TGV:tä, Maglevia tai shinkaisenia. Pendolinosta ei ole nytkään hyötyä, sillä rata pitää saada hyväks ennen kun voi hurjastella junalla kunnolla.

Suomen raiteet on erittäin huonokuntoiset. TGV:t ja shinkansen vaativat aika suoraa ja laadukasta raidetta luulisin. Kumpaakaan suomesta ei löydy, raide on kyllä paikoittain erittäin huonokuntoista. Maglev vaatii täysin oman raideverkkonsa.

Olisivat tosin mielestäni naapurista voineet ostaa eli saman mitä ruotsi käyttää. Ei sekään tosin ongelmaton ole ollut.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
babun

Suomen raiteet on erittäin huonokuntoiset. TGV:t ja shinkansen vaativat aika suoraa ja laadukasta raidetta luulisin. Kumpaakaan suomesta ei löydy, raide on kyllä paikoittain erittäin huonokuntoista. Maglev vaatii täysin oman raideverkkonsa.

Olisivat tosin mielestäni naapurista voineet ostaa eli saman mitä ruotsi käyttää. Ei sekään tosin ongelmaton ole ollut.

Niin, itse asiassa Ranskassa on TGV:llä aivan oma rataverkosto, jonne ei muilla junilla ole asiaa. Suurnopeusjunat vaativat oman rataverkoston - kalliiksi tulee. Täällä pohjoisemmassa ei ole tarpeeksi liikennemääriä, jotta tuollainen olisi mitenkään kannattavaa.

Vierailija
Volitans
Täällä pohjoisemmassa ei ole tarpeeksi liikennemääriä, jotta tuollainen olisi mitenkään kannattavaa.

Tästä tulikin mieleen miksi Venäjälle ei ole tuollaisia junia? Matka Vladivostokiin Moskovasta (9 298 km) kestää sen viikon nykyisellä nopeudella. Maglevilla tai TGV:llä, mikäli nopeus pysyisi siinä 600 km/h paikkeilla teoreettinen matkan kesto olisi 15 tuntia. Hurja säästö ajan ja matkan sekä sähkön suhteen. Venäjälle näistä junista olisi kaikkein eniten hyötyä. Jos Abramotivsilta vietäis kaikki hynät ja se pistettäis siivoon junan vessoja, tommosen radan rakentaminen Moskovasta Vladivostokiin onnistuis aika helposti.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005
tietää
Matkustustapa tämäkin junalla...

Oliko tuo nyt aito pummikyyti vai joku stunttitempaus? Hurja jätkä, jos pummaa kyydin ICE3:lla, joskin hieman epäilen aitoutta, koska nuo junat vetelevät aika pitkiä pysähdyksenvälejä.

Tuli tuo ICE3 testattua kesällä. Hieman tylsä kokemus, kun juna on vaimennettu niin ettei vauhti tunnu miltään. Kyllä niillä lipunhinnoilla pitäisi hieman vauhdin hurmaakin saada, panisivat vaikka jonkun vanhan pikajunavaunun moottorivaunun perään hulluille turisteille. Pendolino oli siinä suhteessa paljon antoisampi kokemus korin kallistelun takia, vaikka nopeus oli 30 km/h pienempi.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005
Joker
Tästä tulikin mieleen miksi Venäjälle ei ole tuollaisia junia? Matka Vladivostokiin Moskovasta (9 298 km) kestää sen viikon nykyisellä nopeudella. Maglevilla tai TGV:llä, mikäli nopeus pysyisi siinä 600 km/h paikkeilla teoreettinen matkan kesto olisi 15 tuntia. Hurja säästö ajan ja matkan sekä sähkön suhteen. Venäjälle näistä junista olisi kaikkein eniten hyötyä.



Hei, Neuvostoliitto, jossa hullun diktaattorin käskystä tehdään mitä vaan, on kuollut ja kuopattu. Nykyään sielläkin päin maailmaa kysytään kaiken hauskan maailmasta tappava kysymys: "mitä maksaa".

Tutkailepa tilastoja, paljonko matkustajia tuolla välillä on ja paljonko 9298 km levitaatiorataa maksaa. Varmaan mannerliikunnot tai muut geologiset mullistukset tuovat Vladivostokin Pietarin kupeeseen ennen kuin rata on maksanut itsensä takaisin.

Jos Abramotivsilta vietäis kaikki hynät ja se pistettäis siivoon junan vessoja, tommosen radan rakentaminen Moskovasta Vladivostokiin onnistuis aika helposti.

Ei tuollaisia ökyporhojenkaan rahoilla rakenneta. Kustannukset liikkuvat hieman eri kertaluokissa.

Vierailija
Neutroni
tietää
Matkustustapa tämäkin junalla...



Oliko tuo nyt aito pummikyyti vai joku stunttitempaus? Hurja jätkä, jos pummaa kyydin ICE3:lla, joskin hieman epäilen aitoutta, koska nuo junat vetelevät aika pitkiä pysähdyksenvälejä.

Itse veikkaan stunttitempausta. Videon aitoudestakaan ei voi olla täysin varma, koska sitä on leikelty melko mielivaltaisesti.

Vierailija
tyson
Neutroni
tietää
Matkustustapa tämäkin junalla...



Oliko tuo nyt aito pummikyyti vai joku stunttitempaus? Hurja jätkä, jos pummaa kyydin ICE3:lla, joskin hieman epäilen aitoutta, koska nuo junat vetelevät aika pitkiä pysähdyksenvälejä.



Itse veikkaan stunttitempausta. Videon aitoudestakaan ei voi olla täysin varma, koska sitä on leikelty melko mielivaltaisesti.

Minäkin vähän epäilen jaksaako tuo ajella sillä duuniin kun tuosta kasvaa.

Se voi olla että se roikkui siinä niin kauan kunnes valvonta sen äkkäsi ja hätäpysäytti junan.

Vierailija
Neutroni
Tutkailepa tilastoja, paljonko matkustajia tuolla välillä on ja paljonko 9298 km levitaatiorataa maksaa.

Se oli kärjistetty esimerkki ajansäästöstä, joka olisi 154 tuntia, mikä on huima luku! Siltä sä oot oikeessa ton matkustajamäärän kanssa. Euroopan puoleiselle Venäjälle sen sijaan tosta olis paljon hyötyä. Pietari-Moskova -rautatien vaihtaminen Magleviin tois todellakin hurjia säästöjä niin ajassa kuin rahassa. 649,7 km on etäisyys ja sen kulkemiseen menisi teoriassa tunti ja 10 min, mutta käytännössä noin kaksi tuntia kiihdytyksineen ja pysäkkeineen. Silti ottaen huomioon Moskovan ja Pietarin asukasluvun se olis todella kannattavaa.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Neutroni
tietää
Matkustustapa tämäkin junalla...



Oliko tuo nyt aito pummikyyti vai joku stunttitempaus? Hurja jätkä, jos pummaa kyydin ICE3:lla, joskin hieman epäilen aitoutta, koska nuo junat vetelevät aika pitkiä pysähdyksenvälejä.



Uskoisin, että aitp on. Jos videon katsoo loppuun, niin käy ilmi, että kaverilla oli leukemia ja kuoli siihen hieman tempun jälkeen. Teknisesti tuollaisilla imukupeilla pitäisi hyvinkin voida roikkua mukana. ICE3:nenhan ei kaikkialla pysty tuohon noin 330 km/h nopeuteensa.

Neutroni

Tuli tuo ICE3 testattua kesällä. Hieman tylsä kokemus, kun juna on vaimennettu niin ettei vauhti tunnu miltään. Kyllä niillä lipunhinnoilla pitäisi hieman vauhdin hurmaakin saada, panisivat vaikka jonkun vanhan pikajunavaunun moottorivaunun perään hulluille turisteille. Pendolino oli siinä suhteessa paljon antoisampi kokemus korin kallistelun takia, vaikka nopeus oli 30 km/h pienempi.

Sama "vika" on TGV:llä. Tosin Lyonista Grenboleen loppumatka on alppeja, joissa vauhtia ehkä tuollaiset 200 km/h kurveissa, joissa viinilasit eivät enää pysy pystyssä.

Vierailija
Volitans
Sama "vika" on TGV:llä. Tosin Lyonista Grenboleen loppumatka on alppeja, joissa vauhtia ehkä tuollaiset 200 km/h kurveissa, joissa viinilasit eivät enää pysy pystyssä.

Eikö TGV:n kallistusmekanismi toimi noin pienissä nopeuksissa, koska viinilasit kaatuilevat ?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat