Perunatykki

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tänne vaan ehdotuksia perunatykistä. Itse aion ostaa kirppikseltä 2e vaahtosammuttimen ja pistää vaahdot jonkun postilaatikkoon. Sitten otan sellasta muoviputkea ja vasaralla hakkaan sen lujaa kiinni. Sitten letkunkiristimellä kiinni ja jessellä vielä lopuksi. Sitten sparkel sytyttimestä semmonen kipinänasta tai piezo ym. reikään joka porataan kylkeen. Sitten hiuslakkaa pulloon ja pottu piippuun niin kyllä lähtee. Ja antakaa ideoita sytyttämiseen.

Kommentit (4)

Vierailija

Pojalle tein pneumaattisen pottutykin pyöränpumpusta, limpparipullosta, putkenpätkästä, pyörän venttiilistä, rautalangasta, tippa liimaa venttiilin ja pullon saumaan. Lopuksi sidoin jesseteipillä koko homman kasaan.

Muuten tuli kerralla hyvä, mutta putken pää piti viistää siten, että putken seinämän ulkoreuna oli korkeammalla, kuin sisäreuna, jotta peruna kiilaantui putkeen.

Muuten paine karkasi liikaa pumpatessa. Lensi se pottu sitten mukavasti

Noiden kaasujen kanssa emme vielä ole viitsineet värkkäillä, ikää ei vielä riittävästi, pojalla, you know.

Vierailija

Sytytys onnistuu kätevästi, kun vetää sähkökärpäslätkästä johdot tai jos taidot riittää, niin tekee sytyttimen muuntajasta ja kondensaattorista tai kameran salamavalosta.

Vierailija

Juu kiitti ideasta. Siellä kanuuna kirppiksellä on sähkökärpäslätkä josta lähtee vitunmoiset sähköt oon koittanut. Naulan laitoin ja hirvee pamaus tuli. Niin kyllä eurolla kun saan sen kärpäslätkän mun minipottutykin sytyttimeen.

Uusimmat

Suosituimmat