Minne päin tyttö pyörii?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tässä yksi vanhajuttu jota en ainakaan ole täällä tiede -foorumeilla nähnyt. lainaan seuraavaan hilavitkutin.comista:

Sanotaan, että oikea aivopuolisko hallitsee ihmisen tunteellista aivotoimintaa, kun vasen aivopuolisko puolestaan keskittyy puhtaasti matemaattisten ongelmien ratkaisuun. Teknolelu -blogista löytyi tämä mainio testi, jonka avulla pystyt oletettavasti testaamaan, oletko enemmän logiikka- vai tunneihminen.

Mikäli animoitu hahmo pyörii mielestäsi myötäpäivään, on oikea aivopuoliskosi hallitseva ja olet ennen kaikkea tunneihminen. Mikäli hahmo pyörii puolestaan vastapäivään, olet ennemmin logiikkaan, kun tunteisiin perustava henkilö.

http://www.hilavitkutin.com

Kuvan suuntaa pystyy vaihtamaan jos hieman keskittyy kuvaan, mutta mielenkiintoisen tästä tekeekin sen, minne suuntaan kuva pyörii ennen miettimistä. Voiko siis todella olla niin, että kuvan pyörimissuunta kertoo jjotain aivopuoliskojen toiminnasta? Ja miksi suurin osa ihmisistä näkee kuvan pyörivän myötäpäivää kun se minun mielestäni kulkee selvästi vastapäivää? Mikä suurinta osaa ihmisistä vaivaa ?

Sivut

Kommentit (259)

Vierailija
pointless
Kuvan suuntaa pystyy vaihtamaan jos hieman keskittyy kuvaan, mutta mielenkiintoisen tästä tekeekin sen, minne suuntaan kuva pyörii ennen miettimistä.

Pyörii selvästi vastapäivään, eikä muuksi muutu. Minulta taitaa puuttua toinen aivopuolisko.

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

myötäpäivään..ihan selvästi näkyy menevän viisarin suuntaisesti. En edes tajua miten voisi muuten nähdä..liikerata näkyy sen verran selvästi.

Olen fiksu ja älykäs!

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005

Vastapäivään naiseen nähden ylhäältä katsoen. En mitenkään pysty saamaan mielikuvaa myötäpäivään pyörimisestä, vaikka miten yritän keskittyä jalkojen varjoihin tai muihin osiin.

Vierailija

No eipä tarvi ihmetellä mihin kaikki ydinvoimanvastaisuus ynnä muu epärationaalisuus täälläkin perustuu. Se on tuo oikean aivopuoliskon käyttö. Pitäisi kieltää tiedepiireissä.

Vierailija

Vastapäivään, eikä minnekään muualle.

Vaimon mielestä ensin pyöri vasta- ja sitten myötäpäivään.

Ilmeisesti siis vain toinen meistä osaa käyttää molempia aivopuoliskojaan.

Vierailija
meikämie

Oikea vastaus. Olen tässä yrittänyt jo kaikkea, mutta ei pyöri myötäpäivään. Alan jo uskoa, että osa ei vaan tiedä mikä on vastapäivään ja mikä myötäpäivään.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
bena
meikämie

Oikea vastaus. Olen tässä yrittänyt jo kaikkea, mutta ei pyöri myötäpäivään. Alan jo uskoa, että osa ei vaan tiedä mikä on vastapäivään ja mikä myötäpäivään.

Väärä vastaus. Se pyörii kumpaankin suuntaan!

Ilmeisesti kaikkien aivot eivät vain toimi samalla tavalla.

Vierailija

Välillä pyörii myötäpäivään, välillä vastapäivään. Välillä suunta vaihtuu kun räpäyttää silmää, välillä ei sitten millään. Ei ole taida olla normaalia

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat