RAKKAUS... uskonnossa, filosofiassa...itsessäsi.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vaatimaton aloitukseni...

Kristinusko: Jumala on rakkaus. Se joka pysyy rakkaudessa pysyy jumalassa, ja jumala pysyy hänessä.

Buddhalaisuus: Se, joka ei rakasta, ei tunne jumalaa. Sillä jumala on rakkaus.

Juutalaisuus: Tooran alku ja loppu on rakkaus.

Kungfutselaisuus: Rakkaus kuuluu taivaan ylhäiseen aateliin. Se on koti, jossa ihmisen tulisi asua.

Sufilaisuus: Niin viisaat kuin mielettömätkin etsivät kaikki riutuen moskeijasta, kirkosta ja temppeleistä. Sillä vain jumala on ainoa rakkauden jumala, ja rakkaus puhuttelee meitä kaikista näistä paikoista. Jokainen niistä on hänen kotinsa.

Bhagavadgita, hindulaisuuden pyhin kirja... jumalan laulu:
Noudata toiminnassasi rakkautta ja harmoniaa äläkä millään tavalla kiinny toimintasi hedelmiin. Jos pystyt saavuttamaan tällaisen tilan, elämäsi muuttuu ihmeen rauhalliseksi. Keskity elämässäsi täysin tarkoituksesi toteuttamiseen ja luovu kaikesta toimintasi mahdollisesti tuottamasta kunniasta. Pidä jatkuvasti mielessäsi, että kaiken toimintasi tarkoituksena on palvella jumalaa ja toisia ihmisiä. Sitten alkaa tapahtua ihmeitä.

Sivut

Kommentit (272)

Vierailija
pienisieni
Vaatimaton aloitukseni...

Voisit olla vaativampi itsellesi, niin ehkä jonain päivänä osaat vaatia muiltakin enemmän.

Vierailija

Sepäs se, kun muilta en mitään koskaan vaadi... vikoja en näe kuin itsessäni, en muissa. Kiitos, hyvästä vinkistä ja aiheeseen liittyvästä huomautuksesta, jaa no, jälkimmäinen olisi kai liiottelua

Rakastuin juuri sinuunkin osana itseäni...

Vierailija

Jos elämä on kaiken katoavan ihastelua, elämässä varmaa olisi vain rakkaus ja muutos ... olisiko rakkaus luopumista siitä mikä katoaa...

Vierailija

Joka salassa tekee jotakin, jota häpeäisi julkisesti tehdessä, ei kunnioita itseään.

Hyvässä luonteessa on neljä kohtaa, joista kaikki muut hyvät piirteet saavat alkunsa: järkevyys, rohkeus, itsehillintä ja oikeus.

Vierailija

Det finns fyra slags människor.

* De som inte vet, men inte vet att de inte vet.
* De är dårar; undvik dem!

* De som inte vet, men vet att de inte vet.
* De är okunniga; undervisa dem!

* De som vet, men inte vet att de vet.
* De sover; väck dem!

* De som vet, och vet att de vet.
* De är visa; följ dem!

-ARABISKT ORDSPRÅK

Vierailija

Minä en ole koskaan ymmärtänyt mitä tai mikä on rakkaus.
Jos se on joku fiilis, ni sehän menee ohi muutamassa minuutissa. Ei siis mitään pysyvää tai todellista. Varsinkin naisilla tuntuisi olevan tällainen erityinen kyky aistia rakkautta.

Selittäkää mulle, mikä tää rakkaushommeli on mistä ihmiset koko ajan tohisee ? Onkohan tämä koko rakkaus shitti pelkkää fuulaa ? Eihän tämä rakkaus edes palvele mitään evoluution tarkoitusta ?

Vierailija

Se olis vähän sama kuin selittäisi evoluution, ihmiselle joka ei tunne rakkautta.

sanoja, sanoja... toiselle ne merkitsevät kaikkea mitä on, toiselle sitä, mitä vielä ei ole löytänyt itsestään.

Teen niin tai näin, aina väärinpäin... sinä päätät ei kukaan muu... minä puhun, sinä luet, kuka kuuntelee...

Sinun on mahdotonta kokea elämässäsi ihmeitä, jos sisimpäsi on katkeruuden myrkyttämä.

T:lankesinko loveen.

Vierailija

Lähimmäisen rakkaus, eli en tuhlaa rakkausta sitä ansaitsemattomille. Pyytteetön rakkauden jakaminen kenelle tahansa olisi sen arvon alentamista.

Vierailija
Enpäs
Jos se on joku fiilis, ni sehän menee ohi muutamassa minuutissa. Ei siis mitään pysyvää tai todellista. Varsinkin naisilla tuntuisi olevan tällainen erityinen kyky aistia rakkautta.

Selittäkää mulle, mikä tää rakkaushommeli on mistä ihmiset koko ajan tohisee ? Onkohan tämä koko rakkaus shitti pelkkää fuulaa ? Eihän tämä rakkaus edes palvele mitään evoluution tarkoitusta ?

Lue hieman Wiki'ä, sieltä voit saada pienen vihjeen siihen, mitä rakkaus on.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkaus

Rakkaus voidaan jakaa moneen eri osaan jos haluaa, jolloin on ehkä helpompaa tajuta mitä rakkaus on. Äidin rakkaus. Isän rakkaus. Seksuaalinen rakkaus. Ja niin edelleen....

Vierailija

Kuka sen eri arvon elämälle antaa, kun kaikki on pohjimmiltaan yhtä?
Vain sinä voit niin tehdä, ja saat jos haluat...

Sepäs vasta rakkautta olisi, jos onanoimaan kuvasi edessä ryhtyisin...
Oisko se isän rakkautta, isä kun olen...
Mutta hei, ovathan nuo apinan viettitoiminnotkin osa rakkautta.
Joo, ei millään pahalla, kaikkia ja kaikkea voi rakastaa. Aikas vaikeetahan se välillä on.

Niin ja mistä se vaikeus johtuu, mielestä

T:lähestyn mieletöntä...

Vierailija
Ayla
Enpäs

Lue hieman Wiki'ä, sieltä voit saada pienen vihjeen siihen, mitä rakkaus on.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkaus

Rakkaus voidaan jakaa moneen eri osaan jos haluaa, jolloin on ehkä helpompaa tajuta mitä rakkaus on. Äidin rakkaus. Isän rakkaus. Seksuaalinen rakkaus. Ja niin edelleen....

Luin antamasi linkin, ja päädyin sen perusteella siihen loppulokseen, että rakkaus on tunne.
Tämä kuitenkin jättää varsinaiset kysymykset avoimiksi. Jos rakkaus on tunne, niin mikä siitä tekee niin erikoisen verrattuna toisiin tunteisiin, että siitä pitää säveltää 2 miljardia laulua ja muutenkin koko ajan tohista.
Äidin rakkaus = vietti hoivata jälkikasvua, selvä, sillä on funktio evoluutiossa, samoin isän rakkaus.
Seksuaalinen rakkaus= lisääntymisvietti.
Miksei asioista puhuta oikeilla nimillä ?

Jos olen "rakastunut" naiseen ja menen naimisiin, pitääkö minun sitten loppuelämäni pyrkiä pitämään ihastuneisuuden tunnetta yllä tätä naista kohtaan, sehän olisi sitä ikuista rakkautta, vai voiko rakkauden keskeyttää riidan ajaksi ?

Olen tyhmä ja vammainen ja kaikkea joten selittäkää ihan helppotajuisesti ?

Vierailija

Hyviä kysymyksiä, huonoja vastauksia, tai no sinä päätät...

.. jos se toinen on peili itseen mihin se rakkaus kuolee kun kaksi ihmistä kohtaa, näkee toisensa, oppii tuntemaan toisensa... eihän sitä toista opi tuntemaan vaan itsensä... itse katson asiaa juurikin niin, että vain tuntemalla itsensä voi rakastaa... toista ei voi koskaan tuntea, koska se toinen on tavallaan itsessä, omien valintojen muokkaamana. Toinen on aina enemmän tai vähemmän kuvittelua, mitä paremmin tunnen itseni, sen vähemmän kuvittelen toisesta yhtään mitään.

Sinua ei rangaista vihasta, vaan viha rankaisee sinua.

Pariskunta tuli juristin puheille, he halusivat avioeron. He sanoivat syyksi sen, etteivät viihtyneet toistensa seurassa ja että koko yhdessäolo on ollut helvettiä. Molemmat olivat yli 90-vuotiaita. Kun juristi ihmetellen kysyi miksi he vasta nyt eroavat, he vastasivat, että he ovat odottaneet lastensa kuolemista. Tarina on tosi.

Elä niin, ettei sinua hävetä myydä perheen papukaijaa kaupungin juoruämmälle.

T::idea:

Vierailija

Ahaa, eli joko rakkaus on virheellisesti nimetty käsite, tai se on valhe, tai se vaatii "uskoa". Voiko rakkautta mitata ? Entä voiko rakkautta ostaa, myydä vaihtaa varastaa ?

Olisiko rakkaus vähän kuin Jumala kristityille ? (Ei voi nähdä, mutta silti se jotenkin on ja siihen pitää uskoa ?)
Ja onko tunteet todellisuutta ? Vai aivokemian luomaa harhaa ?

Veikkaisinpa että käsite rakkaus on peräisin menneisyydestä, eikä sille löydy vastinetta tosi maailmasta. Kun oletetaan jonkin ilmiön taustalla olevan rakkaus, se on virhetulkinta. Ei avioliittokaan perustu RAKKAUTEEN, vaan vaihtokauppaan ja parisuhteen tarjoamiin hyötyihin, väittäisin jopa peräti.

Rakkaus voitaisiin hyvin poistaa sanastostamme, koska nykytiede tietää syyt niihinkin ilmiöihin joiden taustalla ennenvanhaan ajateltiin olevan tämä mysteerinen rakkaus.

Menen vielä pidemmälle.
Mitäs jos sanon että rakkaus onkin syy onnettomuuteen, huonoihin parisuhteisiin, takertumiseen ja jopa sotiin ? Niin tällä lähimmäisenrakkaudellahan perustellaan jopa tappamisen oikeutusta !

Vierailija

Jos poistat rakkauden sanakirjastasi, tillalle tulee lovi(E)...

Tietoisuutta ja tunteita, ei valitettavasti pysty mittaamaan luotettavasti... vähän niinkuin aika... kello tikittää, kemia jyllää, kello koneisto symboloikoon aivokemiaa... mitä sinä tunnet ja tiedostat on... suotko itsellesi, vihan, ahneuden, kärsimyksen... vai valitsetko mieluummin rakkauden... hei senhän saa päättää... sinähän se olet (mieli/ruumis) mikä kärsii... tosin koska olet osa minua, eihän sitä mukava ole katsoa... soisin siis rakkautta sinullekin, ja eiköhän se ajatuskin auta

Uskoa tarvitsee vain itseensä, sanat ovat symboleita... helisevät tyhjyydessä.

Elämä ei ole järjellistä... järjen tulisi palvella sitä mitä on... mieli se on mikä keksii omia tarkoitus periä... harhaa.

T:oma vastuu...(speedy)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat