Oletko uskollinen itselle

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Väitätkö itsestäsi, vaiko MUKA toisista enemmän?

Kommentit (11)

Vierailija

qaz:
"Oletko uskollinen itselle"

Ateisti
------

Mietin kysymystä uudelleen.
Joo, että kun lopetin onanointini, aloin pettämään itseäni olemalla miesten kanssa.Toisin oikein harvoin:oops:
Siis en ollut kauan uskollinen itselleni

Vierailija

Kaikki välittävät itsestä eniten. Jos muuta, itsesuojeluvaisto ei ole kunnossa. Eihän altruismi tue kuin korkeintaan lauman selviytymistä. Tietenkin toisista voi välittää siinä ohessa.

Vierailija

Ihminen on aina itsekäs. Altruismi on ihanne, mutta väitän ettei kukaan pysty siihen. Välitän toisista yhtä paljon kuin itsestäni, mutta kovan paikan tullen luulen että itsesuojeluvaisto voittaa. Valitettavasti.

Vierailija

Kaikki kohdistuu aina itseen, jos minä välitän, niin tuo minä on oleellinen.

Minä rakastan, taas tuo "minä" aina minä.
Olenko uskollinen itselle, siis rehellinen, ymmärränkö itseni kaikkine puutteineni, ja oikkuini, muutenhan en voi olla uskollinen.

Minä on aika valheellinen olento, laittaessaan ajatuksen, aatteen ohjenuorakseen, eikä vain tyydy olemaan sellainen kuin on.

Vierailija

Tietysti välitän itsestäni, mutta ei se ole koskaan estänyt minua välittämättä myös muista olennoista. Ihmisen on ensin autettava itseään, jotta voisi auttaa muita.

Kukas kissan hännän nostaisi, ellei kissa itse?

Mitä paremmin tulen toimeen, sitä enemmän minulla on valtaa ja mahdollisuuksia auttaa myös muita. Kannattaa huomioida etten toimeentulemisella tarkoita ainoastaan taloudellista toimeentuloa, vaan siihen liittyy paljon muutakin, mm. henkinen ja fyysinen hyvinvointi.

Äärimmäisyyksiin viety altruismi ei voi toimia pidemmällä tähtäimellä, vaan liian auttavainen ja suvaitsevainen ihminen tulee helposti toisten tallomaksi. Myös äärimmäinen itsekkyys todennäköisesti aiheuttaa ongelmia.

Eiköhän se "kohtuullisuus kaikessa" päde tässäkin.

Mitä rehellisyyteen tulee, väittäisin että ihmiset ovat usein kaikkein epärehellisimpiä juuri itselleen. Ego on mielenkiintoinen asia.

Vierailija

Tottakai. Ei mulla ole viime kädessä ketään muuta kuin itseni. Teje tuossa edellä kirjoittikin oikeastaan kaiken oleellisen.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Voiko ihminen tehdä tietoisesti tekoa josta se tietää jo etukäteen itselleen olevan enemmän haittaa kuin hyötyä? Onko tämä mahdollista? Järkevää eikä perusteltua se ei ainakaan ole, mutta onko se mahdollista? Voiko ihminen tehdä tahallaan teon josta saa enemmän mielipahaa kuin mielihyvää? Siis niin että tietää tuon tuloksen etukäteen..

くそっ!

Vierailija

Harvemmin "väitän" jotain muista. Yritän pitää sellaisesta vähissä, siis yritän ainakin. Välitänkö muista? Totta kai välitän. Mutta samalla välitän myös hyvin paljon itsestäni. Jos ei ole "kiltti" ja huomaavainen itselleen, ei kykene sitä olemaan muillekkaan. Niin yksinkertaista se on. Opettele ensin rakastamaan itseäsi, sen jälkeen sinulla ehkä on jonkilainen kyky rakastaa myös muita.

Nykyinen, tällä hetkellä oleva allekirjoitukseni on arabialainen aika puhuva allekirjoitus, eller hur? Voi kun tuon taidon oppisi kokonaisuudessaan. Mutta kukaan ihminen ei ole täydellinen, siksi on eri tasoja ihmisillä tuon allekirjoitukseni noudattamisessa.
"Joka sanoo, mitä hänen ei tulisi sanoa, saa kuulla semmoista,
jota hänen ei tekisi mieli kuulla."

Usein käytän tämän tyyppisiä allekirjoituksia. Ne muistuttaa minua yrittämään käyttäytymään hyvin ja olematta puhumatta "pahaa", "paskaa" muista. Mutta huumori on minun mielestäni sallittua, siis ironiakin, jos sen heittää esille humoristisesti (mutta "kuivat" ihmiset ei huumoriakaan ymmärrä).

Vierailija
Ronron
Voiko ihminen tehdä tietoisesti tekoa josta se tietää jo etukäteen itselleen olevan enemmän haittaa kuin hyötyä? Onko tämä mahdollista? Järkevää eikä perusteltua se ei ainakaan ole, mutta onko se mahdollista? Voiko ihminen tehdä tahallaan teon josta saa enemmän mielipahaa kuin mielihyvää? Siis niin että tietää tuon tuloksen etukäteen..

Miksei voisi? Tottakai se on mahdollista, ja väitän että jokainen joutuu tuollaisia ratkaisuja jossain vaiheessa muodossa tai toisessa tekemäänkin, kaikki kun ei voi (valitettavasti?) olla aina mukavaa ja minulle ehdottoman hyödyllistä.

Avainasia lienee kuitenkin tuo enemmän haittaa kuin hyötyä, vaikeaa olisi motivoitua edes asioita järkeistämällä mihinkään, missä tilanne ei ole jälkikäteen sama (tai on jopa huonompi) kuin projektiin lähtiessä.

Uusimmat

Suosituimmat