Onko kuvan merkitys vain katsojan silmissä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

- Miksi "väärä" uskoisen sanomiseen uskotaan muslimien keskuudessa? (Viittaan siihen että joku ei muslimi sanoo että hänen tekemänsä kuva esittää muhamedia ... ja heti muslimit uskovat tämän totuutena.)

Kommentit (3)

Vierailija

Eikös se ole jokin uskonnollinen johtaja (eikä jokin maallikko) joka pystyy sanomaan onko jokin kuva tosiaan ko. henkilöstä ?

Jos annetaan käsky "tappaa" muslimien toimesta joku henkilö joka on tehnyt jonkin kuva niin eikös se todista että ko. kuva tosiaan esittää tuota heidän pyhää henkilöä, varsinkin jos "tappo" käskyn on antanut ko. uskonnon tärkeä henkilö. Sillä jos kuva ei esittäisi niin silloinhan ko. uhkausta ei tarvitsisi esittää.

Tämä mielestäni todistaa että ko. "tappo" käskyn antaneet itse syyllistyvät ko. uskonnollisen tunteen häpäisyyn josta he itse tuomitsevat toisia. Koska itse tunnustavat tuomiollaan että kuvat olisivat muka toisia.

Mutta miksi muslimit eivät ajattele näin?

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Ehkä ne ottaa sen henkilökohtaisena hyökkäyksenä, jos joku edes meinaa tarkoittaa tehdä pilaa tai vitsiä heistä. Ei saa edes tarkoittaa sitä asiaa. Vähän niinkuin musiikkiteeveellä esitetyssä Radiohead -orkesterin musiikkivideossa oli merenneidon tissit blurrattu. Ne tissit oli oikeasti niinkuin kaksi U -kirjainta ja piste keskellä. Sellainen kynällä piirretty mutka vain. Kuitenkin se riitti, että edes tarkoitettiin tissiä Sama juttu. Ei saa edes tarkoittaa sitä vitsiä uskon asiasta.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Tuosta kuvajutusta tuli lisää ajatuksia mieleen. Jotkut kristinuskoisethan näkevät näitä Jeesuksen ja Marian naamoja eri paikoissa. Milloin ikkunalasissa, tähtisumussa, paahtoleivässä ym. paikoissa. No mistä ne sen voi tietää, että kyseessä on justiinsa Jeesus tai Marja? Sehän vo olla ihan joku eri mies tai nais vaan. Vaikka muinaisen Karthagon pormestarin pojan naapuri tai Nilkku-Maija Vimpelistä 1300-luvulta. Ei siinä lue nimeä alla, eikä kukaan elossaolijoista voi muistaa heidän naamojaan.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Uusimmat

Suosituimmat