Seuraa 
Viestejä45973

Kysyisin teiltä, että miten pystyisin laihtumaan 5 kiloa.
Olen normaali painoinen, mutta haluaisin kuitenkin laihtua. Etenkin reisistä ja vähän myös alavatsan seudulta.
Olen 159 tai 160 cm pitkä ja painan 54,5 kg.

  • ylös 0
  • alas 2

Sivut

Kommentit (39)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei kai ole omenavatsaa? Jos on, se ei ole hyvä asia, sillä jos "läskiä" kertyy, on se vaaraksi sisäelimille (aikanaan).

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665

Minulla olisi myytävänä tehokas dieetti:
ei syödä viiteen viikkoon mitään.

Sinun tosin mieluummin kannattaa vaihtaa mahdollista irtoläskiä lihasmassaksi lisäämällä kuntoilua kuin pudottaa painoa..

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249

Hyvä tapa poltella rasvaa nykytiedon valossa on intervallityyppinen juoksutreeni muutaman viikon ajan. Peruskunnon on syytä olla kohdillaan. Parin minuutin lärvit minuutin palautuksilla, esimerkiksi.

Sitten vähennetään kalorimäärää lisäten kuitua, hedelmiä ja protskua.

Lihaskuntotreeniä lisäksi, koska lihakset polttavat myös rasvaa ja punttisalitreeni polttaa rasvaa pidempään treenin loppumisen jälkeen.

Elämäntapamuutokset ovat välttämättömiä, joa haluaa pysyä laihempana (ja terveempänä). Tässä frendit voivat usein auttaa, muutenkin kuin kannustamalla.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

5 kiloa laihdut nopeasti paastoamalla. Tee itsellesi erilaisia mehuja kasviksista ja hedelmistä tehosekoitimella ja juo niitä noin viikon ajan. Ei kiinteää ruokaa. Paasto pistää nestepöhön liikkeelle ja puhdistaa suolen jolloin olosi on virkeämpi ja kevyempi. En ole itse koskaan kokeillut paastoa, enkä siksi neuvo suinpäin kokeilemaan sitä. Kiinte
än ruoan syömisen lopettaminen yht äkkiä voi aiheuttaa jotain ongelmia. Kysy lisää asijantuntijalta.

juustomaakari
Kysyisin teiltä, että miten pystyisin laihtumaan 5 kiloa.
Olen normaali painoinen, mutta haluaisin kuitenkin laihtua. Etenkin reisistä ja vähän myös alavatsan seudulta.
Olen 159 tai 160 cm pitkä ja painan 54,5 kg.

Ala seisomaan käsilläs niin sillo alavatsankoha ja reisienkorkeudella on laihempaa . Vai eikö?

Yleeensä 5.kiloo laituu samoin ku 15-kiloa. Samaa kaavaa noudata.
Lue sieltä missä on se otsikko kuinka laihdun 15 kiloa vaikka olet normaalipainoinen.

Tässä.
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=23070

juustomaakari
Kysyisin teiltä, että miten pystyisin laihtumaan 5 kiloa.
Olen normaali painoinen, mutta haluaisin kuitenkin laihtua. Etenkin reisistä ja vähän myös alavatsan seudulta.
Olen 159 tai 160 cm pitkä ja painan 54,5 kg.

Kannattaa syödä monipuolista vähärasvaista ruokaa ja unohtaa mehudietit, paino putoo laihduttamatta.
Aliravitsemus, esim. tryptamiinin ja b-vitamiinien puute aiheuttaa mm. masennusta, mikä saa ehkä jotkut laihduttavat läskit ahmimaan.

Jos haluat laihtua terveellisesti, säilyttäen hyvän fyysisen ja psyykkisen kunnon, ja lisäksi haluat että tulos säilyy, vältä kaikenmaailman ihmedieettejä ja kuureja.

1. Liiku paljon, ja nuku hyvin.
2. Syö monipuolisesti ja vähemmän kuin kulutat.
3. Kun pääset tavoitteeseesi, älä unohda edellisiä kohtia. Kyse on elämäntapamuutoksesta.

Siinä se. Onnea matkaan.

1. Syö vähemmän
2. Kävele joskus muuallekin kuin jääkaapille.

Kuten näet, tämä ei ole mitään salatiedettä.

Tietysti voit vaihtoehtoisesti poistattaa toisen keuhkosi, toisen munuaisesi ja toisen kätesi. Myyt ne sitten eniten tarjoavalle (epätoivoisimmalle) rikkaalle, jolla on niille tarvetta.

JariRT
Vähärasvainen ruoka ei ole erityisen laihduttavaa saati sitten monipuolista.

http://www.ravitsemusjaterveys.fi/rasvamyytit/#1

Ei runsas rasva tee ruoasta sen monipuolisempaa kuin vähärasvainen.
Tietysti kyse on kokonaisenergian saannista, vähärasvaista ruokavalioa noudattaneet eivät noudattaneet sitä yhtä hyvin kuin kohtuurasvaryhmä, mikä johtuu varmaankin joidenkin lihavien lapsen asteelle jääneestä "minä en syö jos ei ole hyvää" asenteesta.
Tällaisessa testissä jossa annetaan selvät ohjeet, kokonaisenergian saanti jää ehkä kohtuutasolle.
Jos pullukka normaaliolosuhteissa syö paljon rasvaa, energiaa tulee varmasti liikaa.

jukteri?
Tietysti kyse on kokonaisenergian saannista, vähärasvaista ruokavalioa noudattaneet eivät noudattaneet sitä yhtä hyvin kuin kohtuurasvaryhmä, mikä johtuu varmaankin joidenkin lihavien lapsen asteelle jääneestä "minä en syö jos ei ole hyvää" asenteesta.

Voisikohan kyse kuitenkin olla jostakin muusta syystä kuin nirsoudesta? Vähärasvaista ruokavaliota noudatettaessa verensokeri nousee ja laskee voimakkaasti, ja insuliinipiikit vähentävät varastorasvan purkamista.

Tietenkin myös makuasioilla on osansa. Jos vähärasvainen ruoka on pahaa, niin sellaista ei viitsi syödä pitkäaikaisesti.

Viiden kilon tiputus on hyödyksi kenelle tahansa. Siihen pääsee parissa kuukaudessa kun jättää iltapalat pois ja vähentää sen oluen (tai siiderin, yh) lipitystä. Minulla ainakin toimii, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Syö vähemmän kuin kuluttaa niin keho ottaa ravintonsa läskivaroista. Jos taas syö enemmän kuin kuluttaa, keho varastoi sitä. Erittäin yksinkertaista. Pitää syödä paljon kasviksia. Ne ovat kevyitä ja terveellisiä. En muuten tunne montaa lihavaa vegeä.

Liikunta ei muuten paljon laihduta koska sitä liikkuu muutenkin päivän mittaa jos ei ole liikuntarajoitteinen ja ruumiintoiminnot, hengitys, sydämen pumppaus ja aivot yms. kuluttavat paljon energiaa, vaikka nukkuessa. Ei sitä kuollut yöllä ole vaikka onkin levossa. Liikunta on vain keino näyttää telkkarissa nuoria ja vetreitä ihmisiä vähissä vaatteissa, vaarinikin tykkäsi katsella jumppaohjelmia jo 80-luvulla. Ei hän kyllä jumpannut vaan katseli notkeita tyttöjä tiukoissa trikoissa.

Ruokavalion muutos on varmasti varmin laihdutustapa. Vähentää nopeita hiilihydraatteja (sokeripitosia herkkuja, suklaata, vaaleta leipää, pullia) ja lisää proteiinipitosia ruokia (lihaa, maitotuotteita). Syö monesti päivässä, mutta ei paljon. Paastoilla elimistö menee vain säästömoodiin eikä kuluta energiaa hyvin. Paasto myös vie lihasmassaa. Hyvä aineenvaihdunta on tärkeä, ja hyvänä se pysyy kun juo ja syö useasti. Painotan proteiinin tärkeyttä. Se sulaa hitaimmin vatsassa energiaksi, lisää kylläisyyden tunnetta. Laihdutuskuurin alussa painosta voi lähteä helposti pari kiloa, mutta se on lähinnä nestettä. Jos ei ääriläski ole niin viikossa pelkkää rasvaa (ei nestettä tai lihasmassaa) voi palaa n. 0,5 kg.

Monilla on onnistuneenkin laihdutuskuurin jälkeen alavyötärö vähän löysä ja sieltä useilla tahtookin lähteä läski viimeisimpänä jos ollenkaan. Siinä vaiheessa vaan juoksulenkille käristää läskit pois. Liikunta nopeuttaa aineenvaihduntaa ja lisää kulutusta. Elimistö käy juoksulenkinkin jälkeen vielä pitkään kierroksilla ja energian kulutus on täten kovempaa kuin normaalisti.

Onhan noita laihdutusaineitakin, jotka auttaa, mutta ne auttavat vain vähän. Pelkästään niiden apuun ei kannata nojautua. Lähinnä nämä vaikeuttavat rasvan sulamista ruuasta elimistöön ja nopeuttavat vähän rasvan polttamista. Näitä ominaisuuksia on mm. teessä. Yerba Maté-teehaudukkeella on laihduttava vaikutus (monien muiden hyödyllisten vaikutusten lisäksi).

Plasebokontrolloidussa kaksoissokkotutkimuksessa Maté-ryhmässä paino aleni n. 5 kg 45:ssä vuorokaudessa:
"Yerba Matén käyttö pidensi mahalukun tyhjentymisaikaa (58 +/-15 min) plaseboon verrattuna (38 +/- 7.6 min). Maté-ryhmän paino aleni 10 päivässä 0.8 +/- 0.05 kg ja vertailurymässä 0.3 +/- 0.03 kg. Vastaavat luvut 45 vuorokauden kuluttua olivat 5.1 +/- 0.5 kg ja 0.3 +/- 0.08 kg. Tämän jakson päättyesä koehenkilöt painoivat keskimäärin 73 kg ja vuoden kuluttua 72,5 kg."
"Yerba Maté -kapselit hidastivat merkittävästi mahalukun tyhjenemistä ja saivat aikaan huomattavasti plaseboa suuremman painonpudoksen 45 päivässä. Vuoden jatkoseurantaan osallistuneet 22 koehenkilöä säilyttivät saavuttamansa painon."

Tietääkseni Maté-kapseleita saa ihan apteekista. Mate-tee on kyllä hyvää, suosittelen

- Plasebokontrolloitu kaksoissokkotutkimus Andersen T, Fogh J. Weight loss and delayed gastric emptying following a South American herbal preparation in overweight patients. J Hum Nutr Diet. 2001;14(3):243-50
- http://www.jrfitness.net/epages/JRFitness.axl/?ObjectPath=/Shops/JRFitne...

edit:
Etten ihan höpöjä puhuisi niin tuossa testissä oli näköjään otettu Yerba Matén lisäksi Guaranaa ja Damianaa. "One such mixed herbal preparation is 'YGD' containing Yerbe Maté (leaves of Ilex paraguayenis), Guarana (seeds of Paullinia cupana) and Damiana (leaves of Turnera diffusa var. aphrodisiaca)"
- http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?db=pubmed&uid=11424516&cmd=show...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat