Syksy masentaa...

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

miksi? Itse koen tämän vuodenajan vastenmielisenä lannistavana märkänä rättinä kesän ruskettamille kasvoille ja virkistämälle mielelle. Syksyä tuntemaani inhoa ei vähennä sekään, että työtilaisuuteni lisääntyvät lomakauden mentyä.
En pysty päättämään, riepooko minua enemmän pimeys vai kylmyys vai sateisuus vai kaikkien näiden kombinaatio, johon lisätään vielä lisäpukeutumisen aiheutaman riesan herättämä kiukku...

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Hiiteen melankolinat. Ti, to ja pe on naistentanssit Laitetaan Optimaalia päsvärkkiin ja lähetään sinne. Siellä on kuulemma tänään paljon tyrkyllä eronneita ja karanneita uroita. Meikämammalla toisin viimeinen käyttöpäivä oli jo useapi viikkopyhä sitten. Taitaa kuule olla jo vuosia.
Mää voin muuten vain näytellä saavuttamatonta.
joo.

Vierailija

Minä piristyin kuin lehmä laitumella kun sataa lunta, olin juuri ulkona. Eilen lopetimme ja hautasimme toisen kissamme eikä mieliala ole kaikkein korkeimmillaan, mutta tämä lumisade piristi. Pidän syksystä. Ruska on värikästä, ilma on raikas, viileä ja pölytön, eivätkä ötökät eivät kiusaa. Tulee sieniä ja muuta elonkorjuutuotteita. Talvi on myös hieno, siksi sen odotus piristää.

Kevättä suorastaan inhoan, silloin tulee koiranpaskat esiin, pientareet ovat harmaita ja mustia talven hiekoista ja aurauksista, sää on petollista ja aurinko häikäisee, ihmiset hukkuvat jäihin. Lehtien puhkeaminen on ainoa hyvä asia keväässä mutta ruska hakkaa sen 6-0. Ärsyttää myös hehkutus ja ihmisten kesän odotus. Joutavaa.

Vierailija

Kuulun syksynsynkkien joukkoon. Aika lehtien putoamisesta vuodenvaihteeseen on kamala. Syksy ruskineen on mukava, ellei sitä seuraisi pimeä loska. Kunnon talvea ei Stadiin tule ehkä lainkaan.

markentin hilpeilykonstit ei toimi Kaikki, ihan kaikki on tympeää tahmaa. Haluan vain nukkua ja syödä.

Viime syksynä investoin kirkasvalolamppuun, josta on jkv apua.. En muuttunut hilpeämmäksi, mutta tarmoa tuli hiukan lisää. Jo talvipäivänseisaus tuntuu ihanalta: pohjalta aletaan mennä kohti valoa.

Kevättä rakastan, sitä kuravaihettakin. Valoa on päivä päivältä enemmän. Kesän odotuksesta en välitä, nautin kevään etenemisen seuraamisesta.

Luultavasti valorytmi on aika tavalla synnynnäinen. Joku toinen rakastaa tätä hämärää, vällyihin kietovaa aikaa ja masentuu keväällä.

Vierailija

Oikeastaan minulle on kaikki vuodenajat hyviä. Olen luonteeltani optimistinen opportunisti. Väistämättömään yritän aina sopeutua mahdollisimman itseään miellyttävästi. Jos joskus minun tavoittaa melankolia, otan sen mielihyvällä vastaan ja nautin sieluni pohjasta sen suoman elämän tyhjyyden tunteesta.

Vierailija

Ei kliininen masennus tosiaan katso vuodenaikaa, mutta perusvirityksen muutoksia mielialassa tapahtuu joillain meistä. Asimov on huomannut itsessään saman, mutta kuuluu keväänkammoajiin.

Osa ihmisitä ei tunnu reagoivan vuodenaikoihin ei niin eikä näin. Arkikokemukseni mukaan he pärjäävät vuorotyössä ainakin syksysynkeröitä paremmin. Onkohan tätä tutkittu missään?

Vierailija

Jaa-a, eipä meikällä mitää, mie vain piristyn, raikas ilma ja mukavat värit, ja tietysti sataa vettä <3 ^^ Yay nyt muutamanapäivänä ollu iha kirkas taivas illalla, kävelyllä ollu niin mukava katella tähtiä vain ^^

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Syksy on aina paras vuodenaika. Ei hyttysiä, tuulee ja luonto esteettisimmillään. Sellainen rankka meininki.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Mielestäni syksy on parasta aikaa ja rakastumisen aikaa.. Mikäs mukavampaa kuin olla sisällä kynttilän valossa kun sade piiskaa ikkunoihin ja tuuli pauhaa ulkona.

Lisäksi luonto on kaunemmillaan kaikkine väreineen ja tuoksuineen.

Syksyisessä illassa on kiva kävellä ulkona kun sade kastelee kasvot märiksi ja tietää pääsevänsä sisään lämpöiseen. Silloin tuntee olevansa elossa..

Kesä on ihan pullaa ja tylsä ja aivan liian kuuma vuodenaika, ainakin minulle.

Vierailija

Ei meillä mitään ruskaa täällä Keski-Suomessa enää ole. Ei ole lehtiäkään enää puissa. Lunta oli aamulla maassa, ja loskaista.
No nyt aurinko paistaa, ja pikkaisen lämmittää. Pitkän ajan sääennusteet ennustavat pitkää ja lämmintä syksyä.

Tälläistä oli muuten 29.10.2006. Koirani ihmettelee

Vierailija
CE-hyväksytty
Onko jämsä keskisuomea?
Kyllä on. Eteläinen Keski-Suomi. Lahteen 110 km, Tampereelle 96 km, Jyväskylään 57 km.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Ei syksy mitään, mutta kun täällä meillä vuodenaikoja on viisi: Kevät, kesä, syksy, loska ja talvi... Arvatkaa mikä niistä ottaa päähän eniten?

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Pikku Gen
Ei syksy mitään, mutta kun täällä meillä vuodenaikoja on viisi: Kevät, kesä, syksy, loska ja talvi... Arvatkaa mikä niistä ottaa päähän eniten?

Ei tossa oo mitään arvaamista. Osta menolippu Tahitille siellä on vaan yks vuodenaika.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat