Vierotusoireet lääkkeistä

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Masennuslääkkeet aiheuttaa vierotusoireita, 2 viikkoa tärisin ja päässä vinkui , sen jälkeen en ole enään lääkeitä uskaltanut syödä, vaikka lääkärit määräileekin reseptejä.

Kommentit (14)

Vierailija
tiäremiäs
... sitten valot häikäisi silmiä.

UFOvalot?? Vai virvantulet? Pyynikki vai Paasoselkä? Kääk! Nyt alko pelottaa!

Vierailija
tiäremiäs
Masennuslääkkeet aiheuttaa vierotusoireita, 2 viikkoa tärisin ja päässä vinkui kerran, sen jälkeen en ole enään lääkeitä uskaltanut syödä, vaikka lääkärit määräileekin reseptejä.

No lopeta hitaammin. Itse aloitin SSRI:n vastoin ohjeita neljäsosilla, puolikkailla ja 3/4:lla . Ahristaa näes vähemmän.

Vierailija

Riippuu paljon lääkkeestä, mutta aika useiden kohdalla pitäisi lopetus
aloittaa vähitellen pikkuhiljaa, silloin vältytään viekkareilta (vierotusoireista).
Jos ne on mennyt on jo ohi, niin onnittelut Tiäremiähelle .

Vierailija

Minä en pysty SSRI lääkkeitä edes käyttämään, puskee kamala mania päälle, maniaan sitten lekurit määräävät rauhoittavia joten olen mieluummin ilman. Harmi vaan että tuntuu olevan ainut lääkeryhmä joka auttaa oikeasti ahdistuneisuuteen ja masennukseen.

Vierailija
1/2 LL
Mitä lääkettä käytit? Lopetitko käytön asteittain vai yhtäkkiä?

Joo ton mieki haluisin tietää xanor, rivatril, opamox, kenties jotain muuta.?. Heh, nojoo, jos niitä sen reseptin määräämän annostuksen mukaan käy popsimaan (useesti niissä taidetaan sitä säännöllisyyttä/jatkuvuutta korostaa). Tosiasiassa ois järkevämpää nappailla vaan sillon ko tuntee tarvitsevansa, eli toisin sanoen sitten ko käy vituttaa/masentaa. Tietty jos se vitutus ja depis on jatkuvaa, ni sitte..

No, mut kohan unohat viinan niitten kaa, muutoin voi lähtee mopo pikkase käsistä

Piett
Seuraa 
Viestejä771
Liittynyt12.4.2007

Joo o, Efexorista tulee aivan levottomat viekkarit. Tuntuu että koko tajunta pätkii ja pitkin kehoa menee "säkäreitä". Hitaasti kun sen sitten annosta pienentämällä niin ei mitään ongelmaa.

Zyprexasta myös jonkinlaisia. Mutteivat niin vakavia (Se aine sitten Lihottaa, että se mielessä jos lääkäri tarjoaa)

Vierailija
tiäremiäs
Jotain harhojakin näin ja ihmishahmoja, sitten valot häikäisi silmiä.

Tällaiseen ongelmaan tarvitseekin jos sitten vähän toisenlaisia lääkkeitä..

Vierailija
Pahkula
Minä en pysty SSRI lääkkeitä edes käyttämään, puskee kamala mania päälle, maniaan sitten lekurit määräävät rauhoittavia joten olen mieluummin ilman. Harmi vaan että tuntuu olevan ainut lääkeryhmä joka auttaa oikeasti ahdistuneisuuteen ja masennukseen.

Sinun tapauksessasi olisivat lääkärit voineet toimia paremminkin. Oletko kokeillut esim. jotain seuraavista: mirtatsapiini, mianseriini, tratsodoni tai trisyklilistä masennuslääkettä kuten trimipramiini, amitriptyliini tai doksepiini? SSRI-t virkistävät mielialaa, joskus vähän liikaakin, mutta näillä on sedatiivinen eli rauhoittava vaikutus, ja siksi niitä kannattaa valita erityisesti silloin, jos ongelmana on myös unettomuus tai ahdistuneisuus.

SSRI ei lääkeryhmänä tunnu olevan sinulle oikea vaihtoehto. Oletan, että olet saanut SSRI:si tk-lääkäriltä. Se on heille turvallisin ja siksi ensisijaisin lääkeryhmä, mutta harmi vain, että he unohtavat usein toisten lääkkeiden olemassaolon.

Ikävä kyllä joskus joutuu kokeilemaan montakin eri lääkeryhmää läpi, ennen kuin se oikea löytyy. Oikealla lääkehoidolla voidaan kuitenkin auttaa 80% masennuspotilaista. Joten onnea etsimiseen.

Vierailija
tiäremiäs
1/2 LL
tiäremiäs
Jotain harhojakin näin ja ihmishahmoja, sitten valot häikäisi silmiä.



Tällaiseen ongelmaan tarvitseekin jos sitten vähän toisenlaisia lääkkeitä..




Ei kun ahdisti ja silloin näky.

Siis nuo harhat liittyivät vain niihin vieroitusoireisiin? Onko niitä esiintynyt muulloinkin? Oletko myös kuullut asioita mitä muut eivät ole kuulleet?

Vierailija
Dr Lazer
1/2 LL
Mitä lääkettä käytit? Lopetitko käytön asteittain vai yhtäkkiä?



Joo ton mieki haluisin tietää xanor, rivatril, opamox, kenties jotain muuta.?. Heh, nojoo, jos niitä sen reseptin määräämän annostuksen mukaan käy popsimaan (useesti niissä taidetaan sitä säännöllisyyttä/jatkuvuutta korostaa). Tosiasiassa ois järkevämpää nappailla vaan sillon ko tuntee tarvitsevansa, eli toisin sanoen sitten ko käy vituttaa/masentaa. Tietty jos se vitutus ja depis on jatkuvaa, ni sitte..

No, mut kohan unohat viinan niitten kaa, muutoin voi lähtee mopo pikkase käsistä

Mainitsemasi lääkkeet ovat rauhoittavia, eivät varsinaisia masennuslääkkeitä, joskin niitä masennuksen hoidossa joskus käytetäänkin lisänä.

Ahdistukseen käytettäviä lääkkeitä voikin nappailla vaan silloin kun on oireita, mutta masennuslääkkeitä tulee syödä säännöllisesti ja vähintään 4-9 kk sen jälkeen, kun mieliala on parantunut.

Uusimmat

Suosituimmat