Herkullisennnäköistä metallintyöstöä!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.youtube.com/watch?v=QsmiIeAkE-o
Olen harkinnut labratyön vaihtoa joko automaatioasennukseen tai CNC-hommiin. Tienaako siinä työssä kuinka hyvin?

Videoklippi CNC-tekniikasta on suorastaan seksikkään tyylikäs. Onko se oikeasti tuollaista?

Sivut

Kommentit (37)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Tuollaistahan se on. Olin 80-luvun alussa kesätöissä Rammer:illa. Siellä lähes kaikki tehtiin CNC-koneilla. Suurimpiin meni useita kymmeniä työkaluja karuselliin. Pari tuollaista konetta korjasinkin, toisessa oli tyristori palanut ja toinen oli vaikeampi tapaus, jota edes viikonlopun töissä olleet maahantuojan edustajat eivät saaneet korjattua! Maanantaina korjasin tuonkin sitten vartissa - siinä oli äijillä ihmettelemistä, kun 15-vuotias keksii hetkessä vian syyn.

Vierailija

Palkka on 8,5-16€ tunnissa. Seisot koneenvieressä vaihtamassa uuden kappaleen
valmistuneen tilalle ja hoidat vähintään kahta konetta päällekkäin.

Työ on pelkkää kappaleidenvaihtoa suurimmaksi osaksi..
Välillä vaihdat työkalun ja ohjelman. CNC koneistus on yleensä sarjatyötä.

Vierailija

On se tuollaista. Kun Corollan moottori pätkii tuon jumputus"musiikin" tahdissa, niin menokin on tosi "swengaavaa". Välillä nenä on tuulilasissa ja välillä selkänojassa.

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

noh harvemmin CNCllä sentään V8 moottorilohkoja tehdään mutta olihan se sinnepäin. Tuon lohkon työstämiseen on mennyt viissiin 'muutama' tunti ja saattaapi olla aikas mielenkiintoinen myös se ohjauskoodi noin isossa hommassa

Vierailija

Juu ei tuo cnc- koneistus työnä loppujen lopuksi ole kovin ihmeellistä. Lähinnä kappaleen vaihtoa, jossa suurin työ on kappaleen kiinnitys ja nollakohtien hakeminen. Ja koneen työkalujen tarkastusta yms.

Loppu on valvomista ja lehden lukemista yms.

Hienoltahan tuo touhu näyttää, kun kone tekee. Lähes hypnoottista seurattavaa olettaen, että on hypnoosiin taipuvainen

Vierailija

Juu, tuollaista se homma on. Palkka on aika kohdillaan isommissa puljuissa. Nyt muuten hakee tuulimyllyjä pykäävä Moventas pariasataa uutta duunaria keljoon tulevalle hallille.

Edit: noiden ohjelmien pykääminen käy koodaamisesta onneksi nekin taitaa uusimmille koneilla saada tikulla.

Vierailija
taiteilijatyyppi
http://www.youtube.com/watch?v=QsmiIeAkE-o
Olen harkinnut labratyön vaihtoa joko automaatioasennukseen tai CNC-hommiin. Tienaako siinä työssä kuinka hyvin?

Videoklippi CNC-tekniikasta on suorastaan seksikkään tyylikäs. Onko se oikeasti tuollaista?

Tuollaistapa hyvinkin mutta en silti suosittele siinä mielessä, että kovan
buumin vuoksi 3-vuoroa pukkaa väkisin päälle ja jos ei kelpaa, niin
Polskipojat tulevat tilalle tai tulevat osin jo muutenkin. (Ilmeisesti
nöyrempiä ja mahdollisesti myös halvempia?)

CNS-ohjelmointi on oma työsarkansa ja koneen/ työstökeskuksen käyttö
omansa, riippuen ehkä talon koosta kuitenkin. Perusteet tietty syytä
tajuta molemmista.

Se on vaan kumma tapa työnantajalla, kun eivät ota ymmärtääkseen,
että vain mulkut tekevät töitä öisin!

Vierailija

Jaa, yöeläjänä tekisin mielelläni pelkkää yötä, jos laki soisi. Palkka parempi ja kukaan ei ole kattelemssa perään. Lisäksi kellotetut työt kun tekee nopsasti, niin jää aikaa nukkuakin.

Vierailija

Onhan se kun pääsee ohjelmoimaan robottia, kun hieman tein mutta ei tuo ole liukuhihnaa kummempaa itse työnä.
Jos on niin kenkää tulee mokasta aika helposti. Yksi mittavirhe riittää pilaamaan isonkin sarjan.

Vierailija
tiäremiäs
Ihan suolesta, oon joskus sorvannu Cnc -koneella.

Työttömyyteen taipuvaiselle kaikki työ on suolesta. Paitsi ehkä ammattimainen lottovoittaminen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat