Koneen kaappaus Mesengerin kautta.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulle kavi eilen jännä juttu, Joku tuntematon tyyppi otti Mesengerillä minuun yhteyttä, kun hyväksyin hänet yhteystietolistaani, koneeni hidastui tooodella hitaaksi. Mitenkäs tämä on mahdollista ja miten moiselta suojautua? Itse nappasin heti modeemin johdon irti, kone palautui normaaliksi.
Valistatteko minua kun olen hieman hukassa näiden tietotekniikka asioiden kanssa.

Kommentit (4)

Vierailija

Jos lähtötasosi on alhainen, niin käyttöjärjestelmän (XP) Ohjauspaneeli/tietoturvakeskus on sopiva paikka aloittaa. Kerro lisää jos et osaa tai ymmärrä asioita, joita siellä tulee vastaan.

Vierailija
Pahkula
Minulle kavi eilen jännä juttu, Joku tuntematon tyyppi otti Mesengerillä minuun yhteyttä, kun hyväksyin hänet yhteystietolistaani, koneeni hidastui tooodella hitaaksi. Mitenkäs tämä on mahdollista ja miten moiselta suojautua? Itse nappasin heti modeemin johdon irti, kone palautui normaaliksi.
Valistatteko minua kun olen hieman hukassa näiden tietotekniikka asioiden kanssa.

Joku tuntematon tyyppi? Miksi hyväksyt tuntemattomia messengeriisi? Omasta mielestäni tuo on melko käsittämätöntä.

Vierailija

En kyllä mesen tietoturvattomuudesta paljon mitään tiedä niin että olis varmaan parempi olla hiljaa, mutta tuo voi olla vähän samanlainen tilanne kuin että avaat jonkin hämärän liitetiedoston -> jäljelle jää damage control.

Jos Adaware ja Spybot on tuttuja niin kiireesti ne apuun..

Vierailija
HalfNelson
Pahkula

Joku tuntematon tyyppi? Miksi hyväksyt tuntemattomia messengeriisi? Omasta mielestäni tuo on melko käsittämätöntä.
Joo käsittämätöntähän se, nyt tiedän olla tekemättä samaa virhettä uudestaa.

Uusimmat

Suosituimmat