Homopropagandan kielto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Puolassa on jo puolen vuoden ajan touhuttu lakia, joka kieltäisi homopropagandan. Latviassa kuultiin samanlaista puhetta priden aikaan kesäkuun alussa. Englannilla on kokemusta laista. Homopropagandan kieltävä laki poistettiin Englannin lainsäädännöstä vuonna 2003. Siitä on vain neljä vuotta.

Englannilla on laista runsaasti kokemusta. Lakia yritettiin saada voimaan jo 1986. Aloittentekijät olivat konservatiivisen puolueen päärejä ylähuoneessa. Aluksi Margaret Tatcher piti lakiesitystä ”Clause 28” tarpeettomana, ja sen vuoksi yritys kaatui hallituksen tuen puutteessa. Mutta se nostettiin uudelleen esiin ja laki ”Section 28” astui voimaan toukokuun 24. pnä 1988.

Laki kielsi paikallisviranomaisia edistämästä homoseksuaalisuutta. Laki vaikutti koulukirjoihin, kouluissa jaettaviin esitteisiin, filmeihin ja kaikkeen materiaaliin, jossa homoseksuaalisuutta pidettiin normaalina ja positiivisena. Kaikki sellainen materiaali oli paikallistasolla kiellettyä.

Homot ja lesbot aktivoituivat

Kamppailu lakia vastaan synnytti vahvan gay-liikkeen. Syntyi OutRage! ja monet tunnetut henkilöt lähtivät mukaan mm. Stonewall-liikkeeseen. Järjestettiin myös valtavia mielenosoituksia.

Lain vaikutukset

Lailla oli monenlaisia vaikutuksia. Esim. paikallisviranomaiset eivät voineet antaa homojärjestöille toimitiloja eikä kirjastoissa voinut olla homo/lesbokirjallisuutta eikä Pink Paperia tai muita homolehtiä. Seksuaalisuutta koskevia lehtisiä vedettiin pois jakelusta.

Lain purkaminen

Tony Blair nousi valtaan 10 vuotta sitten, toukokuussa 1997. Uskottiin, että laki kumotaan nopeasti, mutta niin ei käynyt. Lakia yritettiin kumota moneen kertaan, mutta ylähuoneen konservatiivit eivät suostuneet siihen. Labourin omissakin joukoissa oli ihmisiä, jotka pitivät lakia ehdottoman välttämättömänä. Lain puolesta toimivat kirkot ja uskonnolliset järjestöt. Myös muslimit nousivat vastustamaan lain kumoamista. Jotkut lehdet, kuten The Daily Mail ja The Telegraph linnoittautuivat konservatiivien rinnalle. Sanottiin, ettei laki ole homofobinen. Se ainoastaan suojelee nuorisoa.

Laki saatiin kumoon vasta syyskuussa 2003. Monet homot ja lesbot olivat muissa maissa ihmeissään Englannin homovihamielisestä lainsäädännöstä. Muistan hyvin, miten meidänkin perheessä vältettiin matkailua Lontooseen, koska maan lainsäädäntö oli avoimesti homovihamielinen. Lisäksi luettiin uutisia, miten poliisi nappasi toileteissa kävijöitä, yms. vastenmielistä.

Kommentit (12)

Vierailija

p.r.o.p.a.g.a.n.d.a.a.
" aate näkee apinan orpo piru päätä kantaa "

p.r.o.n.o.m.i.n.i.
" nimi on orpo peroe nomini "

Vierailija
*Mikkis*
Puolassa on jo puolen vuoden ajan touhuttu lakia, joka kieltäisi homopropagandan.

Saisi sen kieltää Suomessakin ja tiedesivuilta voisi aloittaa.

Vierailija

Voisitko mikkis keskittää hinttarilässytykset yhteen ketjuun ja vapaasanaosastolle, näitä alkaa olemaan vähän liikaa.

Vierailija

Minulla ei ole sinänsä mitään erityistä homoja vastaan. Se on synti muiden joukussa, mutta vaikuttaisi ihan siltä että moni unohtaa että Raamattu tuomihtee homouden! Eli koska Raamattu tuomitsee niin homous on väärin.

3 Moos 18: Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys. Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan
teidän tieltänne.

"Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan."
Room. 1:26–27

Herra antoi sataa luotaan taivaasta Sodoman ja Gomorran päälle tulikiveä ja tulta. Hän hävitti nämä kaupungit, koko tasangon, kaikki niiden kaupunkien asukkaat ja maan kasvit. (1. Moos. 19:24-25.)

Sekä Uusi että Vanha Testamentti tuomihtevat homouden.

Eli vielä selvennykseksi: Minä en tuomitse homoja minä tuomitsen homouden!

Vierailija

Viilataanpa vähän. Jos Raamattu sanoo, että ihminen on vaihtanut luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, se tarkoittaa heterolle homoseksuaaliksi ryhtymistä ja homoseksuaalille oman seksuaalisuutensa vääristämistä. Homous ei ole valinta, se on ominaisuus kuten silmien tai ihon väri.

Ja vielä selvennykseksi, älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.

Vierailija
Löysä paska

Todista että rakastat homoja ihmisenä. Anna jollekin semmoinen summa rahaa, että se kirpaisee sinua.

Lahjoita vaikka polkupyöräsi, televisiosi tms jos käteistä ei ole.

Kävele tai lue kirjoja sen sijaan. Tai ole hiljaa.

Maapallo on täynnä ihmisiä jotka "tukee" homoja, mutta eivät tee mitään konkreettista. Semmoinen ällöttää minua enemmän kuin homous.

Vierailija
lapatossu
Homous ei ole valinta, se on ominaisuus kuten silmien tai ihon väri.

Joku valehtelee luonnostaan. Toinen tappelee ja kolmas varastaa.

Joillakin on vilppi mielessä joka asiassa. Mutta ei sitä saa toteuttaa.

Jos pedofiili vakuuttaa että seksuaalisuus lapsia kohtaan on hänellä syvällä verissä, niin pakko kai sitä on uskoa. Mutta ei kunnan tarvitse kustantaa hänelle tiloja sen harjoittamiseen.

Vierailija
Boysen
lapatossu

Jos pedofiili vakuuttaa että seksuaalisuus lapsia kohtaan on hänellä syvällä verissä, niin pakko kai sitä on uskoa. Mutta ei kunnan tarvitse kustantaa hänelle tiloja sen harjoittamiseen.

Oho, pedofiilikortti

Homoseksuaalisuudessa kaksi ihmistä tuntee toisiinsa vetoa, rakastuvat ja haluavat olla yhdessä aivan kuten heterotkin. Pedofiliassa, zoofiliassa, nekrofiliassa jne. kyse ei ole kahden kaupasta vaan hyväksikäytöstä. Minä en näe mitään eroa siinä, rakastuuko Matti Maijaan vaiko Erkkiin, samasta asiasta on kuitenkin kyse.

Vierailija
Boysen
Löysä paska

Todista että rakastat homoja ihmisenä. Anna jollekin semmoinen summa rahaa, että se kirpaisee sinua.

Minä en rakasta homoja, en todellakaan!

Siltikin voin lahjoittaa hinteille tarvittaessa Raamatun ja kehoittaa lukemaan sitä ja miettimään sen avulla että kannattaako olla homo!

Vierailija
Löysä paska
Boysen
Löysä paska

Minä en rakasta homoja, en todellakaan!

Siltikin voin lahjoittaa hinteille tarvittaessa Raamatun ja kehoittaa lukemaan sitä ja miettimään sen avulla että kannattaako olla homo!

Tämä tekstisi paljasti arveluni oikeiksi, olet ateisti uskovaisen vaatteissa. Kukaan kristityksi itseään tituleeraava ei voisi kirjoittaa moista kirjaimellisesti löysää paskaa. Hupinsa kullakin

Vierailija

Miksi homous -ilmiö tunkee julkisuuteen joka puolelta niin, että tavallinen kaduntallaaja ei voi välttyä päivittäiseltä annokseltaan gay-evankeliumia milloin tv-sarjan, lehtikirjoituksen tai jonkin muun viestimen välittämänä? Naikoot vaikka jumalauta omia sukulaisiaan tai kuolleita ruumiita - mitä se meille kuuluu!

Vierailija
Boysen
lapatossu

Mitä tekemistä pedofiilikeskustelulla on tässä yhteydessä? Onko pikkutyttöjä jahtaava pedofiili mielestäsi myös homoseksuaali vai oletko vain muuten seonnut?

D

Pedofilia on pahimpia rikoksia toisia ihmisiä kohtaan, siinä tuhotaan lapsen elämä kokonaan. Selkeys tämän asian suhteen olisi tärkeää, kun noita heteroja pedofiileja löytyy valitettavan paljon Suomessakin. suuri osa hyväksikäyttäjistä on yleensä jollain tavoin sukulaisia, usein esim. isäpuolia tai vastaavia. Pedofilia ei ole kiinni perusseksuaalisesta suuntauksesta.

Uusimmat

Suosituimmat