Kun opettaja on homo
Steffan Drotleff Brandenburgin teatterista oli lehniniläisessä koulussa esittämässä kasi - kymppi -luokkalaisille yhden miehen näytelmää ”Coming out”. Näytelmän jälkeen tytöt halsuivat tietää, onko hauskannäköinen näyttelijä itse homo, mutta näyttelijä sanoo, että se on hänen yksityisasiansa.
Näytelmässä matematiikan opettaja joutuu tunnustamaan luokalle olevansa homo. Tunnustus ei ollut vapaaehtoinen, koska koulun seinään oli kirjoitettu suurin kirjaimin: ”Müller on homosika” (Müller ist ’ne schwule Sau). Se on saksankielessä paha loukkaus. Tekstin poispeseminen ei enää auta. Niinpä Müller kertoo luokalle lapsuudestaan, nuoruudestaan, siitä, kuinka hän rakastui luokkatoveriinsa Dannyyn ja siitä, kuinka vanhemmat joutuivat shokkiin, kun lastenhuoneesta löytyi pari z-lehden tapaista saksalaista gay-lehteä.
Katsojat valpastuvat, kun näytelmän Müller sanoo nuorille, että uskaltakaa puhua tunteistanne. Hän itse tarvitsi paljon aikaa ymmärtääkseen, kuka hän on.
Näytelmän jälkeen oli juttelutuokio. Puhetta johti toinen näyttelijä, Carsta Zimmermann. Hän sai nuoret mukaansa. Kävi ilmi, että kukaan ei halunnut joutua millään tavalla yhdistetyksi homoasiaan. Sellaisia sanoja, kuin ”luonnoton” ja ”vastenmielinen” esiintyi keskustelussa. Myös saksan homo-sana ”schwul” sopii hyvin loukkaukseksi. Ryhmän paine tekee hyvin vaikeaksi puhua seksuaalisista suuntauksista ilman ennakkoluuloja.
Näytelmä hankittiin kouluun, koska halutaan uusia keinoja, kun tehdään suvaitsevaisuuskasvatusta. Tutkimusten mukaan joka luokassa on 1-3 homo- tai lesbo-oppilasta. Ja niinkin voi elämässä käydä, että osa elämää on heteroa, toinen osa homoa, sanoi keskustelun juontaja.
Pari ennakkoluuloa saatiin hyvin käsitellyiksi: Homous ei ole sairaus ja homo tuntee samalla tavalla tunteiden kohisevan, kun rakastuu toiseen.
Sivut
hä?
Mikä tämä homojen aktiivisuuspuuskan on aiheuttanut.
Sama, ovatko kaapissa tai baanalla, kunhan eivät minua haittaa.
Eikä näitä Tiede-sivuja. Rauhaa kaikille.
Kaikki on henkosen syytä. Uhkasi hommata lisää bösiä palstalle ja nyt
niitä on tullut.
Kyse ei ole siitä, että pitääkö olla homoja opettajina, vaan siitä, että onko lupa perustaa yksityisiä, homovapaita kouluja.
Antti Kalliomäki opetusministerinä vastusti homovapaita kouluja, koska seiväshyppääjille ei ollut olemassa homo- ja heterosarjoja erikseen. Ihan kuin seiväshyppy olisi koko maailmankaikkeus.
Kaipa sinä varmasti sairaalassakin vaadit heterolääkärin? Kaupassa heterokassan? Puhallusratsiassa tiedustelet ensimmäisenä, ollaankos sitä varmasti suoran tien kulkijoita? Niin ja tulipalostakaan ei mikään tuhkaluukunrassaaja saa sinua kantaa ulos?
Nuppuseni, tämä tulee varmaan järkytyksenä, mutta: Ne ovat kaikkialla!
"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?
Tähän vaikuttaa alueiden erikoistuminen.
Kuten arvata saattaa, jos homot haluaa saada kunnan päätösvallassa olevia etuja, niin heidän kannattaa pakkautua yhteen ainoaan kuntaan. Esim johonkin ruotsinkieliseen, missä enemmistö on valmiiksi gay-henkistä, ja paikallisradiossa soi Village People, Gloria Gaynor ja George Michael.
Tosin vain 2 henkeä viidestä Village Peoplesta oli homoja. Hintit silti yrittää omia sen bändin. Ei onnistu ! Kuuntelen sitä punaniskojen kanssa töissä ihan innoissani !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Village_People
Mitä homo-opettajat opettaa niille homoille? Liittykö tää topikki johonkin liukuvoidejutskiin?
No kyllä se taitaa sitä tiettyyn seksuaaliseen suuntaumukseen taipuvaisille henkilöille ollakin... Tiedäthän, "seiväshyppy" .
Samanlaista varmaankin kuin tavallisella. Vai lukeeko niillä kaulassa lappu että olen... Ei, joku on katsonut liikaa South Parkia.
Pitääkö aina pelleillä vakavilla asioilla?
Nojaa, ei tämän homoaktivismin taustalla taida lopulta olla kuin yksi, nimimerkeillä Henkiset, Mikkis ja Ennakkoluuloton kirjoitteleva henkilö. Olen jo aiemmin kertaalleen ihmetellyt tämän tuputtavan yksinpuhelun motiiveja. Onko kyseessä seksuaaliseen poikkeavuuteensa ambivalentisti suhtautuva henkilö, jonka sisäiseen taisteluun heteroseksuaaliseksi eheytymiseksi nämä kuuluvat, vai kristityn homoseksuaalin, joka tietää uskontonsa sisällä perversioksi luokiteltavan käyttäytymisensä johtavan kadotukseen, ahdistus, mene ja tiedä.
"between the click of the light; and the start; of a dream"
Siitä jokainen ärhentelijä tunnistakoon itsensä.
Jos lippalakki putoaa päästä, sitä ei kannata Tukholmassa noin vaan yrittää poimia takaisin. Pitää ensin varmistaa, että on kiviseinää takana, ennen kuin pyllistelee.
Lierikki Riikonen
Kumma sitten kun Jumala antaa kaikenmaailman synnin ja riettauden rehottaa maailman sadoissa suurkaupungeissa ja tuhkaa ja tulikiveä ei saavu kuin siinä äärimmäisen hienossa muodossa (savusumu).
No mikä tämä nyt sitten on, lainaus jostain Hanu Böglundin vanhasta sfnet-postauksesta?
Jokainen ihminen on kyllä arvokkaampi kuin Panu Höglund -sitaatti, jopa Panu itse.
Niin, voitko valottaa postailusi motiiveja? Ei toki sikäli, etteikö eheytymistaistelusi seuraaminen olisi jo itsessään arvokasta.
Kyllä tuo on lainaus minun kirjoituksestani tälle palstalle, kun eräs tosimies187cm-nikki trollaili täällä ja oli kovasti miestä mielestään. Mies en ole enkä Panu tai Hanu Höglundkaan. Mutta selvisipä tässä kätevästi sitten toisinaan suivaantuessani kirjoittamieni kirjoitusten taso, joten kiitos sen tason osoittamisesta...
”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot
Ah, ok, tyyli oli vain jotenkin höglundmainen.
Eikä sikäli, etteikö Panullakin valoisat hetkensä olisi...
Mä kävin kerran nuorena opiskelijana vatsan ultraäänitutkimusessa.
Mieslääkäri joka teki tutkimuksen lepuutti samalla kyynärvarttaan mun mulkun päällä, yrittäen saada sen pystyyn. Ei onnistunu mutta oli kiusallista. PERKELE.
Kyllä homot ahdistelee kaikkialla ja monesti törkeillä tavoilla.
On se vaan kumma että seksuaalisuudesta pitää tehdä useasti isokin haloo.
Opettajan työssä ei opettajan seksuaalisella suuntautumisella ole oikeastaan mitään merkitystä.
Heterous, homous, biseksuaalisuus yms eivät ole sairauksia eivätkä ne tartu.
Älkäämme tyrkyttäkö mitään tiettyä kaavaa kenellekkään. Maailmassa on erilaisia ihmisiä.
Hmmm...Täytyypä sitten tutkia, että minkälaisia kirjoituksia kirjoittelee, kun en ole ko. henkilön kirjoituksia lukenut. Lienee tuolla nimellä sitten löytyy niitä esim. googlesta etsimällä. Itsestäni ei oikein ole paasaamaan mistään, mutta väliin sitten "repeää" jotain jonkun kirjoittajan ärsyttämänä ja silloin tulee tuutin täydeltä enemmän tai vähemmän miellyttävää tekstiä...
”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot
Sivut