Kävin lenkillä

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

30 minuuttia kävelin reippaasti, riittääkö jos 3 kertaa kävelee 30 minuuttia viikossa?

Sivut

Kommentit (56)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mä kävelin joskus kouluun 30 minuuttia ja 30 minuuttia takasin kotio 5 kertaa viikossa. Terveydenhoitaja sanoi ettei se riitä.
Mutta se kylla sanoi, että työ ja koulumatkoja ei lasketa liikunnaksi. Eikä kaupassakäyntiä vaikka kantaisi kymmenen kiloa kaljaa mukanaan.

Vierailija
tiäremiäs
30 minuuttia kävelin reippaasti, riittääkö jos 3 kertaa kävelee 30 minuuttia viikossa?

Taisi Valentin Kononen sanoa, että kuntoilijalle 2-3 lenkkiä viikossa riittää, jos niistä yksi on reippaampi ja kestää puolisentoista tuntia.

Vierailija
tiäremiäs
30 minuuttia kävelin reippaasti, riittääkö jos 3 kertaa kävelee 30 minuuttia viikossa?

Riittääkö mihin?

Vierailija

Kävelynä toteutettu liikunta tuottaa kehitystä vain lyhyen aikaa (max. 2 kk). Se ei kuormita riittävästi normaalikuntoista, mutta aloittamiseen ehdottoman hyvä tapa. Sillä säännöllisesti toistettuna pitää yllä sen kuntotason minkä sillä on hankkinut.
Jos siihen sisällyttää kuormankantamista tai kovaa mäennousua, se kehittää hyvinkin. Jos sopivankova mäki (sitä vaivoin pystyy juoksemaan ylös), nin kannattaa hyödyntää.

Fillarilla ei mitään kuormitusrajaa ole, joten se on kävelyä joustavampi ja tehokkaampi.

Vierailija
CE-hyväksytty
Mä kävelin joskus kouluun 30 minuuttia ja 30 minuuttia takasin kotio 5 kertaa viikossa. Terveydenhoitaja sanoi ettei se riitä.
Mutta se kylla sanoi, että työ ja koulumatkoja ei lasketa liikunnaksi. Eikä kaupassakäyntiä vaikka kantaisi kymmenen kiloa kaljaa mukanaan.

Aikamoinen urpo tuo sinun terveydenhoitajasi. Kyllä hyötyliikunta, koulu- ja työmatkat kuntoa kasvattavat. Mistä halvatusta ne lihakset tietäisivät milloin liikutaan pakosta ja milloin kuntoilu mielessä, jos rasitus on molemmissa tapauksissa sama?!

Vierailija
elba

Aikamoinen urpo tuo sinun terveydenhoitajasi. Kyllä hyötyliikunta, koulu- ja työmatkat kuntoa kasvattavat. Mistä halvatusta ne lihakset tietäisivät milloin liikutaan pakosta ja milloin kuntoilu mielessä, jos rasitus on molemmissa tapauksissa sama?!

Voin allekirjoittaa tuon. Tänään pihaa haravoidessa tuli selkämys ihan mukavasti kosteaksi.
Joten en usko lainkaan tuohon hyötyliikunnan ja kuntoliikunnan erilaiseen kuntovaikutukseen.

Ei muuta kuin tsemppiä vaan kaikille, miten sitten vaan liikuttekin!

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Kyse on siitä, että hyötyliikunta on ihmisten normaalia liikkumista. Liikuntafasistien mukaan on liikuttava myös sen lisäksi. Siis jos haluat olla parempikuntoinen.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Scylla
tiäremiäs
30 minuuttia kävelin reippaasti, riittääkö jos 3 kertaa kävelee 30 minuuttia viikossa?



Riittääkö mihin?




Onko suositusten mukaan riittävästi.

Riittävästi mihin? Kenen suositusten?

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
tiäremiäs
Eikö kukaan tiedä.

Sen tiedän että jos aiot vain suoriutua siitä kävelystä ja sitä vähemmän rasittavasta toiminnasta jaloillasi, se riittää siihen. Mitä muuta muuta koetat jankata?

Kuntoilu pitää aina olla kovempaa kuin se mitä varten sitä tehdään, jotta voi helpommin suoriutua siitä tehtävästä.

Vierailija
tiäremiäs
Eikö kukaan tiedä.

Jonkin suosituksen olen kuullut että vähintään 30 min. 3-4 kertaa viikossa, eli kyllähän se riittää. Eikä kannata tehdäkään väkisin enempää; siinä vaan kyllästyy ja palaa loppuun.

Vierailija
elba

Aikamoinen urpo tuo sinun terveydenhoitajasi. Kyllä hyötyliikunta, koulu- ja työmatkat kuntoa kasvattavat. Mistä halvatusta ne lihakset tietäisivät milloin liikutaan pakosta ja milloin kuntoilu mielessä, jos rasitus on molemmissa tapauksissa sama?!

Tietäisiköhän ne lihakset sen siitä rasituksen määrästä? 30 minuutin kävely on hieman eri asia kuin 30 minuutin juoksulenkki. Pelkkä kävely ei juurikaan laihduta saati kuntoa kohota. Ruokahalun lisääntyminen nollaa nimittäin vaikutukset. Jos kuntoa haluat kohottaa niin suosittelen lenkkeilyä 3 kertaa viikossa. Jos painoa haluat tiputtaa niin tarvitsee myös yleensä ruokavaliota rukata ( ja pysyä siinä). HDL ( eli se hyvä kolesteroli ) tippuu vasta kovan treenin seurauksena =)

Mutta jatka ihmeessä myös kävelylenkkejäsi. Ei siitä haittaakaan ole, luulisin tuon olevan riittävä pitämään painon sekä rasva-arvot kurissa. Sohvaperunana oleminen nostaa veren TAG ja LDL (paha kol.) arvoja. Lisäksi pelastat maailman kun et fossiilisia käytä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat