WC-kulttuuria

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Berliinin Alexanderplatzilla aukesi kuukausi sitten suuri ostosparatiisi Alexa.
Entinen Kaufhof on nyt remontoitu uuteen uskoon.
==========

Berliininkävijöille toinenkin hyvä uutinen: Alexanderplatzin vessa on taas
käytössä. Sisäänkäynti on siinä maailmankellon vierellä. Vessa on maan
alla.

Koko aukio on ollut pari vuotta remontissa. Mutta nyt alkaa olla valmista.
Berliinin Gayradion ohjelmassa juontaja kertoi huhuja vessan
käyttöönvihkimisestä. Moni toivoo että vihkimisen suorittaa pormestari
Wowereit, jonka työhuone punaisella raatihuoneella on vain kivenheiton
päässä. Vihkiäisissä olisi voitu shampanjan sijasta nauttia tahmeaa
munalikööriä. Kutsuvieraiksi olisi voitu kutsua mm. Georg Michael ja
amerikkalainen senaattori, mikäli hän olisi ehtinyt omien kiireidensä keskellä
syventyä muihinkin kuin lentoasemien vessoihin.

==========

Vessa on kuulemma niin hienosti kunnostettu, että nyt siellä voi viipyä
pidempäänkin. DDRn aikana vessalla oli laajempaakin yhteiskunnallista
merkitystä. Valtionvirastoja oli ympärillä kymmenittäin, joten puku-päällä-
asiakkaita riitti.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1447141

Pöntön mallinen rakennus

Jättihuussi pääsee myös Guinnessin ennätysten kirjaan ensimmäisenä ja suurimpana wc:n mallisena rakennuksena Etelä-Koreassa.

Korea Timesin mukaan Sim aikoo lahjoittaa vuokratuotot Korean wc-yhdistykselle, joka ohjaa varat käymäläolojen parantamiseen kehitysmaissa.

Sim, Maailman wc-yhdistyksen yleiskokouksen järjestelytoimikunnan puheenjohtaja, päätti rakentaa pönttötalon Soulissa 21.-25. marraskuuta pidettävän yleiskokouksen kunniaksi.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Oijoi! Miten onkaan päässyt tämä näkemättä. Aivan upea rakennus! Jos olisi rahaa, niin ehdottomasti ostaisisin sen.

tepsu
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1447141

Pöntön mallinen rakennus

Jättihuussi pääsee myös Guinnessin ennätysten kirjaan ensimmäisenä ja suurimpana wc:n mallisena rakennuksena Etelä-Koreassa.

Korea Timesin mukaan Sim aikoo lahjoittaa vuokratuotot Korean wc-yhdistykselle, joka ohjaa varat käymäläolojen parantamiseen kehitysmaissa.

Sim, Maailman wc-yhdistyksen yleiskokouksen järjestelytoimikunnan puheenjohtaja, päätti rakentaa pönttötalon Soulissa 21.-25. marraskuuta pidettävän yleiskokouksen kunniaksi.

Pääsi suurinpana wc;n mallisena rakennuksena eteläkoreassa.. Onko siellä sitten useampiakin sen mallisia rakennuksia?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Wc-n muotoinen auto:

Tollainen olisi kyllä kätevä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
CE-hyväksytty
TERÄS NALLEPUH
Wc-n muotoinen auto:

Mun wc on muodoltaan lähes kuutio. Ei ollenkaan niin monimutkainen kuin tuossa kuvassa oleva wc:n muoto.

Aijaa, en tiennykkää että on laatikko vessojakin.
Olli V
Onko kaupassa työtuoliin integroitua pönttöä? Ei tarttis poistua koneelta kun inspiraatio jyllää...

En tiedä, ei taida olla.

Ainakin japanissa on käteviä vessoja ja vessakulttuuri korkea.
Tämä vessa on varustettu ledivaloilla jos yöllä menöö pissalle niin näköö hyvin, ja sitten siinä on sensorit mitkä havaitsee että onko tulossa, niin se automaattisesti aukasee luukun ja sitten kun lähtee niin se sulkee sen ja huuhtoo vessan automaattisesti.
1,100 dollaria maksaa. Ei kovin kallis, kun suomessakin nämä yksinkertaset vessat maksaa 400-500 euroa.

Tässä taas on semmoinen vessa mikä tutkii pissan koostumuksen. Ja se mittää verenpaineen,rasvaprosentin.
se on jo kallis 3000-5000 dollaria.

Vierailija

Näppäriä nuo ledipöntöt, mutta niissä voisi olla vielä ohjain, jolla virtsa ohjautuu sinne pöntön syövereihin, eikä roisku ympäriinsä. Vakava ongelma julkisissa huuseissa.

Vierailija

Saiskoha sellase pöntö mikä pilkkos liian suuren pökälee paloiks automaattisesti, kun minulla näitä joskus tulee joutuu itse veitsella katkaista

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
NanoNuudeli
Saiskoha sellase pöntö mikä pilkkos liian suuren pökälee paloiks automaattisesti, kun minulla näitä joskus tulee joutuu itse veitsella katkaista

Muista pestä se veitsi ennen kuin leikkaat sillä leivän palasia.

Pitäs kyllä keksiä semmonen laite. Olisi tosi kätevää.ei semmosen tekeminen kovin vaikeata loppujen lopuksi olisi. Laittaisisi vaan muovisen propellin sinne alas mikä pyörisi siellä kohtuu nopeeta vauhtia, niin äkkiäkös se pilkkoo ne kakat pienemmiksi osiksi jotka on sitten hyvä huuhdella vessanpöntöstä alas ilman että se menee tukkoon.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
NanoNuudeli

Muista pestä se veitsi ennen kuin leikkaat sillä leivän palasia.

Pitäs kyllä keksiä semmonen laite. Olisi tosi kätevää.ei semmosen tekeminen kovin vaikeata loppujen lopuksi olisi. Laittaisisi vaan muovisen propellin sinne alas mikä pyörisi siellä kohtuu nopeeta vauhtia, niin äkkiäkös se pilkkoo ne kakat pienemmiksi osiksi jotka on sitten hyvä huuhdella vessanpöntöstä alas ilman että se menee tukkoon.

Joo ja sen verran vielä korjaan, että manuaalinenhan sen pitäisi olla. Sellainen kaasupoljin olisi hyvä eli silppuri pönttöö ja kun polet vähän kaasua pökäle pilkkoutuu ja tekee kakastasi helpomman vedettävän! Tämähän on kuin suoraan mainoksesta!

Vierailija

Ainakin minä olen käynyt 1970-luvulla Berlin Alexanderplatsilla asioillani pönttöön. Ennen pöntölle menoa minulle lyötiin kouraan froteinen pyyhe. Tein pyyhintäni froteepyyhkeeseen. Ennen poistumistani pytyltä, tyrkkäsin käytetyn froteepyyhkeen likaisten joukkoon. Tosin maksoin pyyhkeestä hiukan ekstraa vessan emänälle ennen kuin vessaan menin.

Vierailija

Onkohan sellaisia WC-hissejä?
Heh, no kai pöntön tai riun saa minne vähän minne haluaa.
Suomeen pitäis kyllä saada wc-museo, kun tuntuu suomen wc-kulttuuri olevan melko yksioikoisen yksitoikkoista.
Yks jännimmistä bongaamistani Wessoista oli Helsingin Vuosaaressa, missä ravintelin miesten vessassa pönttö oli keskellä (pisuaari)vessaa ilman seiniä/seinämiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat