Ostatko tarjousruokaa (p.e.-päivä lähellä)?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Joidenkin kauppojen hyllyistä saattaa löytyä hyllynurkkauksia, joihin kerätään ruokatuotteita, joiden parasta-ennen-päiväys on 0,1,2 tai jopa 3 päivän päässä. Siinä kaupassa, jossa enimmäkseen käyn, niiden tuotteiden hinnat on alennettu suunnilleen 30-50%. Aluksi vierastin niitä, mutta kun huomasin, ettei ne maultaan lainkaan poikkea vastaavasta tuotteesta, aloin ostaan niitä enemmän. Taloudellisen hyödyn lisäksi ruokavalikoimani laajeni sellaisiin ruokiin, joita normaalihinnoilla en olisi ostanut kuin korkeintaan ihan harvoin, mm. erilaisiin kasvisruokiin ja kalajalosteisiin.

Tätä nykyä nuo tarjousnurkkaukset tulee ainakin vilkaistua jokaisella ostosreissulla. Jotain ostan niistä 1-2 kertaa viikossa.

Kertokaapa oma suhtautumisenne tarjousruokiin. Älkää sotkeko tätä ns. roskisdyykkaukseen.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Ihan fiksua säästöähän noi on, eihän ne vielä vanhoi kuiteskaa. Silti harvoin muistan koko juttua, sillon ko silmään sattuu ni ostan kyllä.

Vierailija

Mielestäni köyhän erottaa siitä, että he noukkivat pelkästään noita. Itse vilkuilen ne joka kerta, mutta valitsen laarista vain tuotteita, jotka kiinnostavat minua. Jos on kaksi einespakettia, jonka tiedän syöväni vielä samana päivänä, olisi suorastaan rahan haaskausta valita se kalliimpi ja pidempään säilyvämpi. Mutta jos parempaa makua on tarjolla vain normaalihintaan, en ota punatarraista.

muokkaus: Ollakseni poliittisesti korrekti, sanotaan että "...köyhän tai pelkästään pihin ihmisen erottaa..."

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Nekalan suurjaossa ainakin oli ainakin joskus, sellainen nurkka mihin oli kerätty kaikki kaupan parastaennentarjoustuottteet. Siinä sitten kaikki nekalan juopot olivat samassa ryhmässä nurkassa penkomassa. Löysin mäkin sieltä jotain.
Nykyinen lähikauppias laittaa parastaennentarjoustuottet sillätavalla tyrkylle, mutta oikeaan kohtaan hyllyä kuitenkin, että oikean hinnan näkee helposti. Jos joku liha maksaa 20€ kilo, en osta vaikka alennus olisi 50%.

Vierailija

Pyrin aina ostamaan lihani punalapulla merkittynä, koska liha on kallista. Eli usein päätän, mitä ruokaa teen, vasta kun näen minkälaisia punalapputuotteita kaupassa sattuu olemaan tarjolla. Eineksiä en osta juuri koskaan, mutta jos ostan, niin silloinkin koitan löytää laputetun paketin.

Järkeä saa tietty käyttää ostaessaan kohta vanhentuvia tuotteita. Esim. leikkeleitä en koskaan osta, jos viimeinen käyttöpäivä on parin päivän päässä, koska minulla menee ainakin viikko yhden leikkelepaketin tyhjentämiseen.

Vierailija
CE-hyväksytty
Hullu

Öh.. Jos lohduttaa, hurtta saa pääosin suolatonta kotiruokaa nappuloittensa kanssa, mutta joskus tulee sorruttua eineksiin. Joskus ollaan syöty leirinuotiolla yhdessä tarjousmakkaraa. Minä sain ruokamyrykytyksen, koira ei. Mitä tästä opimme?

Vierailija
CE-hyväksytty
lapatossu

Mitä tästä opimme?

Että joskus ei kannata syödä leirinuotiolla yhdessä?

Tai ettei tarjousmakkaroihin ole luottamista ja koiralla on teräsvatsa?

Vierailija
tepsu
Mielestäni köyhän erottaa siitä, että he noukkivat pelkästään noita. Itse vilkuilen ne joka kerta, mutta valitsen laarista vain tuotteita, jotka kiinnostavat minua. Jos on kaksi einespakettia, jonka tiedän syöväni vielä samana päivänä, olisi suorastaan rahan haaskausta valita se kalliimpi ja pidempään säilyvämpi. Mutta jos parempaa makua on tarjolla vain normaalihintaan, en ota punatarraista.

muokkaus: Ollakseni poliittisesti korrekti, sanotaan että "...köyhän tai pelkästään pihin ihmisen erottaa..."

Jotku voi ihan vaan leikkiä köyhää :) Ainakin se on helpompaa kuin upporikasta leikkiminen.

Joskus mietin, että pitäiskö mun jättää tuokin nakkipaketti jollekin, jolla on vielä vähemmän rahaa kuin mulla. Mutta sitten ajattelen, että parempi mun masussa kuin roskiksessa. Jos tulee jonoa, menen kyllä aina sivuun ja annan muiden valita ensin. se on semmosta solisariteettia. tjsp.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Vastaaja_s24fi

Joskus mietin, että pitäiskö mun jättää tuokin nakkipaketti jollekin, jolla on vielä vähemmän rahaa kuin mulla. Mutta sitten ajattelen, että parempi mun masussa kuin roskiksessa. Jos tulee jonoa, menen kyllä aina sivuun ja annan muiden valita ensin. se on semmosta solisariteettia. tjsp.

Ooksää rikas vai?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005

Hulluhan sitä olisi, jos ostaisi saman tuotteen kalliilla. Kyllä minä syönkin 2-3 päivää viimeisen käytöajan ylittäneitäkin lihatuotteita, mutta lapsille en anna kuin korkeintaan seuraavana päivänä.

Kyllä sitä joka viikko tulee jotain pian vanhenevaa ostettua, usein tosiaan lihoja. Viimeksi naudan sisäpaistin, josta tuli mainio uuniliha. Usein tarjous on kimmoke ostaa hieman parempaa lihaa, vaikka ateriaan sitten menisi tykötarpeineen enemmänkin rahaa kuin alkuperäiseen suunnitelmaan.

Vierailija

Ostan kyseisiä tuotteita aina jos satun löytämään. Miksi maksaa turhaan jos saa hyvän tuotteen puoleen hintaan?
Enkä nirsoile päiväyksen ylittäneidenkään tuotteiden suhteen, ei ruokaa kotona pois saa heittää. Supernenäni pitää huolen, etten syö mitään, missä on vähänkään pilaantumisen merkkejä. Minun nenäni on voittamaton. Osaan määritellä sekä tuoreusasteen että käytetyt mausteet ja raaka-aineet hyvin tarkasti.
Onko foorumilla muita superneniä?

Vierailija
Neutroni
elba
Onko foorumilla muita superneniä?

Ei tarvita supernenää, kun on teräsvatsa.

Vaihtaisin mieluusti supernenäni teräsvatsaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat