Päättelypähkinä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olipa kerran kylä jossa asui 100 naista. Kaikki naiset olivat naimisissa joten kylässä asui myös 100 miestä.

Kaikki kylän miehet pettivät naistaan, miehiä kun nyt olivat. Tämä ei ollut salaisuus kylän naisille joiden mieliharrastus oli juoruta muiden naisten miehistä, keiden kaikkien kanssa he olivat pettäneet. Toinen suosittu harrastus oli tietysti seksi vieraan miehen kanssa mutta ei mennä nyt siihen. Suoraan miehen naiselle ei pettämisestä koskaan kerrottu, häveliäissyistä.

Pitkän ajan kuluttua jokainen nainen tiesi että jokainen kylän mies on petturi, lukuunottamatta omaa miestä, koska hänestä ei koskaan juoruttu mitään. Ja eihän oma rakas mies ole petturi, muitten naisten luopiomiehet ne vain pettävät, naiset päättelivät.

Julkisesti kaikki naiset halveksuivat pettämistä ja olivat sopineet, että jos joku nainen tietäisi miehensä petturiksi, hänen olisi piirrettävä yöllä rasti miehensä otsaan varoitukseksi muille naisille. Mutta koskaan ei ollut kenenkään miehen otsassa rastia.

Kunnes eräänä päivävä kylään tuli naapurikylästä nainen muutamaksi päiväksi vierailulle. Vierailun jälkeen, lähtiessään kylästä takaisin omaan kyläänsä, nainen tokaisi: "Kylässänne on ainakin yksi mies joka pettää". Tämä lause sai kaikki naiset miettimään ja kylässä alkoi tapahtua.

Kuinka moni mies sai tämänjälkeen rastin otsaansa ja milloin?

Sivut

Kommentit (18)

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

Siis jokainen kylän naisista oli siinä uskossa, että 99 kylän miehistä pettää, vain oma mies ei petä. Ja olivat kovia juoruamaan, joten tiesivät kuka kenenkin kanssa petti, paitsi oman miehensä luulivat viettävän illan yksin, sillä aikaa kun nainen itse sekstaili jonkun muun miehen kanssa.

no eräänä iltana/yönä jokainen nainen tiesi 99 miehen olleen petoshommissa paitsi oman miehensä, ja sitten tulee tämä naapurikyläläinen ja pamauttaa olleensa jonkun kanssa samana iltana. Siis sadannen miehen kanssa.

Rasti kaikkien miesten otsaan!

Luulisi kyllä että ne olisivat alkaneet ajatella jo aikaisemmin...

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija

Naapurin kylän horo sanoi vaan että ainakin yksi mies pettää.

Eli yksi on pettänyt. Mikä tässä nyt laajentaisi määrää esim kahteen ?

Yksi kylän akka oli väärässä, hänen mies ja 98 muuta oli sitten hänen näkökulmastaan pettäneitä. Muut akat ajatteli edelleen että kaikki paitsi hänen mies pettää.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Jos naisia olisi ollut kaksi, A ja B, olisi kumpikin nähnyt petetyn naisen edessään. Nainen A olisi ajatellut:

"Jos Rouva B tietää että minun mieheni ei ole pettänyt minua mutta kuulee että vähintään toinen meistä on petetty, hän tietää olevansa itse se petetty. Hän siis merkitsee miehensä ensi yönä jos minä en ole petetty. Jos hän ei merkitse miestään ensi yönä, tarkoittaa se sitä että hän ei ole varma olevansa ainoa petetty vaan uskoo että minä saatan olla ainoa petetty, joten minun täytyy silloin olla myös petetty. Siinä tapauksessa minä merkitsen oman mieheni toisena yönä."

Koska kumpikin rouva oli petetty, järkeili kumpikin samalla tavalla ja merkitsi oman miehensä toisena yönä.

Jos naisia olisi ollut kolme, A, B ja C, Rouva A olisi järkeillyt näin:

Jos minä en ole petetty, näkee Rouva B edessään yhden petetyn ja yhden ei-petetyn naisen. Rouva B järkeilee siis näin: "Rouva C näkee edessään ei-petetyn naisen (A:n) sekä minut (B:n). Jos minä en ole petetty, tietää Rouva C olevansa itse petetty, koska yhden naisen täytyy olla petetty. Siispä, jos minä olen ei-petetty, Rouva C merkitsee miehensä ensimmäisenä yönä. Jos Rouva C ei merkitse miestään, minunkin täytyy olla petetty. Minun täytyy siis merkitä oma mieheni toisena yönä."

Koska Rouva A siis on petetty, näin ei tapahdu, eli Rouva B ei merkitsekään miestään toisena yönä. Tästä Rouva A tietää olevansa itsekin petetty, ja merkitsee miehensä kolmantena yönä. Kaikki kolme rouvaa järkeilevät samoin, ja kaikki merkitsevät oman miehensä kolmantena yönä.

Sama logiikka pätee jos naisia on sata. Kaikki rouvat merkitsevät miehensä sadantena yönä.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

Niin, ensin asian tajusi tietysti se nainen, jonka miehen kanssa se naapurikyläläinen oli ollut, koska hänelle kerrottiin 99 miehen seksijutut, ja sitten se naapuri oli ollut vielä jonkun kanssa. Hän lätkäisi rastin miehensä otsaan, ja silloin muut alkoivat miettiä mistä hän sen saattoi tietää. Seuraavana aamuna oli rastit kaikilla miehillä.

Enpä usko että ne olisivat DD:n tavalla järkeilleet, jos eivät kerran olleet tätä ennenkään järkeään käyttäneet.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija
oge
Naapurin kylän horo sanoi vaan että ainakin yksi mies pettää.

Eli yksi on pettänyt. Mikä tässä nyt laajentaisi määrää esim kahteen ?

Yksi kylän akka oli väärässä, hänen mies ja 98 muuta oli sitten hänen näkökulmastaan pettäneitä. Muut akat ajatteli edelleen että kaikki paitsi hänen mies pettää.

Todennäköisyyslaskennan suosikkisanoja tuo ainakin. Ainakin yksi = yksi tai useampi.

Muuten olen kyllä liian tyhmä tätä ratkaisemaan, mutta Ding Ding:n vastaus oli melko vakuuttava

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

"Kylässänne on ainakin yksi mies joka pettää" -lause ei tuonut mitään lisätietoa kylän naisille, nämähän tiesivät sen jo aikaisemminkin. Luultavasti siis ei tapahtunut mitään.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
salai
"Kylässänne on ainakin yksi mies joka pettää" -lause ei tuonut mitään lisätietoa kylän naisille, nämähän tiesivät sen jo aikaisemminkin. Luultavasti siis ei tapahtunut mitään.

Tehtävänannossa luki kyllä että "Tämä lause sai kaikki naiset miettimään ja kylässä alkoi tapahtua."

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Ding Ding
salai

Tehtävänannossa luki kyllä että "Tämä lause sai kaikki naiset miettimään ja kylässä alkoi tapahtua."
Tehtävänannossa on ilmeinen virhe, koska mitään erityistä mietittävää ei olisi ollut.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

jo
Seuraa 
Viestejä2776
Liittynyt10.8.2006

kytoann on oikeassa. Jokainen nainen kylässä oli pettämässä. Kukin luuli oman miehensä olevan ainoa kunnollinen. Siis: sen pettäjämiehen täytyi olla hänen (kaikkien) oma mies. -> kaikilla ruksi aamulla.

jo.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Se minua kyllä kovasti hämmästyttää, että kukaan ei koskaan saanut "normaalia" keskustelukautta tietää miehensä pettävän, jos kerran vaihtoa esiintyi. Kukaan ei ole niin lahjakas juoruilija etteikö tipauttaisi vahingossa keskusteluun väärää nimeä tai liian paljastavaa yksityiskohtaa. Ja tokkopa sekään onnistui, että kaikki pettäisivät vain oman "kaveriklikkinsä" ulkopuolelta, ottaen huomioon että klikkien rajat sumentuvat hyvinkin tehokkaasti tosielämässä.

No, liika loogisuus on tappanut monta hedelmällistä keskustelua.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Ehkä kylän miehet ajattelivat naapurikylän horon vasikoitua, että hitto, kiinni jäin, millään ei ole enää mitään väliä, ja alkoivat ryyppäämään ja raiskaamaan minkä ehtivät. Sen jälkeen asiasta ei enää puhuttu.

Vierailija
salai
Ding Ding
salai

Tehtävänannossa on ilmeinen virhe, koska mitään erityistä mietittävää ei olisi ollut.

Amen.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
jo
kytoann on oikeassa. Jokainen nainen kylässä oli pettämässä. Kukin luuli oman miehensä olevan ainoa kunnollinen. Siis: sen pettäjämiehen täytyi olla hänen (kaikkien) oma mies. -> kaikilla ruksi aamulla.
Tuohan pätee käsittääkseni ainoastaan silloin, kun jokainen pettää joka yö ja ainoastaan yhden kanssa koko yön.

Tehtävän sanamuotokin "Pitkän ajan kuluttua jokainen nainen tiesi että jokainen kylän mies on petturi . . ." viittaisi toisenlaiseen menettelyyn.

Oli kai kylässä sitä paitsi sen verran viriilejä äijiä, että niistä useatkin olisivat hoidelleet tuoreen naapurikylän eukon aamuyöstä kotimatkalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat