Paineilma-auto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.theaircar.com
Itse ainakin ostan jonkun noista. Ehkä OneCatin. Pitäisi tulla ensi kesänä myyntiin. Tokihan se voi viivästyä mutta ensivuonna kuitenkin! Saa nähdä millainen verotus noihin Suomessa tulee Luulisi tässä vaiheessa että tuon saisi ostaa verovapaasti ja ettei tarvitsisi maksaa mitään ylimääräisiä käyttöveroja. Mutta niin.. Sittenhän se nähdään.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija
CE-hyväksytty
Paljonkos se suuren ilmamäärän tunkeminen liian pieneen tankkiin kuluttaa energiaa?
Se tieto löytyy tuolta sivulta. muistaakseni 22Kwh.
Edit: löytyy FAQsta.

Vierailija

Pakkasella sinne tankkiin saa enemmän ilmaa.
Ihmeen halpoja kinnereitä, kun tehdashinta on 3500€. Täytyy sanoa että kiinnostaa. Voihan siihen vaikka kuntoilla ilmaa.

Vierailija

Eikö painesäiliö ole hirvittävän painava? Mitä enemmän painetta halutaan, sitä paksummasta aineesta joudutaan säiliö tekemään ja sitä enemmän painoa tulee.

Talvesta muuten semmoinen juttu, että siitä on meille haittaa tässä asiassa. Mitä enemmän sinne laitetaan ilmaa, sitä enemmän masiina painaa. Kylmänä taas ilma on tiheämpää kuin lämpimässä. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä että paino/hyöty on talvella huonompi kuin kesällä.

Vierailija
tietää
Pakkasella sinne tankkiin saa enemmän ilmaa.
Ihmeen halpoja kinnereitä, kun tehdashinta on 3500. Täytyy sanoa että kiinnostaa. Voihan siihen vaikka kuntoilla ilmaa.
Tuon OneCatin halvemman version 3500 hinta yllätti minutkin täysin. Ja voi olla että tuo OneCat on sitten kohtalaisen järkevän näköinenkin noihin kirkkaanvärisiin lasikuitusukkuloihin verrattuna Täytyy sitten varmaan muokata soutulaite sähköä tuottavaksi. Periaatteessa voi sitten soudella kauppaan ja takaisin

Vierailija
Tetrafuran
Eikö painesäiliö ole hirvittävän painava? Mitä enemmän painetta halutaan, sitä paksummasta aineesta joudutaan säiliö tekemään ja sitä enemmän painoa tulee.

Talvesta muuten semmoinen juttu, että siitä on meille haittaa tässä asiassa. Mitä enemmän sinne laitetaan ilmaa, sitä enemmän masiina painaa. Kylmänä taas ilma on tiheämpää kuin lämpimässä. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä että paino/hyöty on talvella huonompi kuin kesällä.

eli toisin sanoen. tankkiin mahtuu enemmän tavaraa talvisin? Entäs jos ei täytä sitä ikinä täyteen? Ero ei varmasti ole mikään iso kuitenkaan.

Vierailija
Tetrafuran
Eikö painesäiliö ole hirvittävän painava? Mitä enemmän painetta halutaan, sitä paksummasta aineesta joudutaan säiliö tekemään ja sitä enemmän painoa tulee.

Talvesta muuten semmoinen juttu, että siitä on meille haittaa tässä asiassa. Mitä enemmän sinne laitetaan ilmaa, sitä enemmän masiina painaa. Kylmänä taas ilma on tiheämpää kuin lämpimässä. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä että paino/hyöty on talvella huonompi kuin kesällä.


Ne on piirrtäneet semmoisen diagrammin mikä kertoo ideaalisen paino/toimintasäde-suhteen.
Jokatapauksessa se suurempi ilmamäärä on edullisempi samassa tankissa, koska tankkaussykli on harvempi. Voihan siinä käyttää pienempää täyttöä jos se riittää ajoihin. Nou hätä.

Vierailija

Vaikka en teknologiasta hirveesti tiedä niin noin pikasella lukemisella vaikuttais ihan järkeenkäyvältä vaihtoehdolta. Mitä tota videoo kattelin niin jos suunnittelijana on mies, joka on suunnitellu formuloihin moottoreita aikanaan niin kyllä se varmaan jotain asiasta tietää . Odotan erittäin suurella mielenkiinnolla tätä innovaatiota.

Vierailija

Bensiinin energasisältö on noin 32 MJ/l.

Jos ajattelemme käyttävämme 0,1 m³ (=100 l ) paineilmasäiliötä, saaamme energiasisällön laskettua kaavan W = pV ( W=energia, p =paine ja V =tilavuus ), mukaan.

Tällöin 1:tä bensiinilitraa vastaava energia edellyttää kyseiselle säiliölle painetta
p=W/V eli p = 32 000 000 Nm/0,1m³= 320 000 000 Pa

Säiliöön tulee pistää 3200 bar verran painetta jokaista bensiinilitraa kohden, joten paineilma ei ole energiansisällöltään kovin tehokasta.

Edit: Tuli 3 nollaa likaa nimittäjään.

Vierailija

Siinä videossa oli muistaakseni kolme painesäiliötä. Onkohan ne älynneet käyttää niitä kantavana rakenteena, johon ne sopivat myös hyvin.

Kyllähä se paineilmamoottorin heikko hyötysuhde on tuttu asia, eikä tuosta mitään sukseeta tule. Hyvä että yrittävät.

Voihan siihen kevyeen koppaan vääntää jonkin muun voimalaitteen, jos haluaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat