Seuraa 
Viestejä45973

http://www.theaircar.com
Itse ainakin ostan jonkun noista. Ehkä OneCatin. Pitäisi tulla ensi kesänä myyntiin. Tokihan se voi viivästyä mutta ensivuonna kuitenkin! Saa nähdä millainen verotus noihin Suomessa tulee Luulisi tässä vaiheessa että tuon saisi ostaa verovapaasti ja ettei tarvitsisi maksaa mitään ylimääräisiä käyttöveroja. Mutta niin.. Sittenhän se nähdään.

  • ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (44)

CE-hyväksytty
Paljonkos se suuren ilmamäärän tunkeminen liian pieneen tankkiin kuluttaa energiaa?
Se tieto löytyy tuolta sivulta. muistaakseni 22Kwh.
Edit: löytyy FAQsta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pakkasella sinne tankkiin saa enemmän ilmaa.
Ihmeen halpoja kinnereitä, kun tehdashinta on 3500€. Täytyy sanoa että kiinnostaa. Voihan siihen vaikka kuntoilla ilmaa.

Eikö painesäiliö ole hirvittävän painava? Mitä enemmän painetta halutaan, sitä paksummasta aineesta joudutaan säiliö tekemään ja sitä enemmän painoa tulee.

Talvesta muuten semmoinen juttu, että siitä on meille haittaa tässä asiassa. Mitä enemmän sinne laitetaan ilmaa, sitä enemmän masiina painaa. Kylmänä taas ilma on tiheämpää kuin lämpimässä. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä että paino/hyöty on talvella huonompi kuin kesällä.

tietää
Pakkasella sinne tankkiin saa enemmän ilmaa.
Ihmeen halpoja kinnereitä, kun tehdashinta on 3500. Täytyy sanoa että kiinnostaa. Voihan siihen vaikka kuntoilla ilmaa.
Tuon OneCatin halvemman version 3500 hinta yllätti minutkin täysin. Ja voi olla että tuo OneCat on sitten kohtalaisen järkevän näköinenkin noihin kirkkaanvärisiin lasikuitusukkuloihin verrattuna Täytyy sitten varmaan muokata soutulaite sähköä tuottavaksi. Periaatteessa voi sitten soudella kauppaan ja takaisin

Tetrafuran
Eikö painesäiliö ole hirvittävän painava? Mitä enemmän painetta halutaan, sitä paksummasta aineesta joudutaan säiliö tekemään ja sitä enemmän painoa tulee.

Talvesta muuten semmoinen juttu, että siitä on meille haittaa tässä asiassa. Mitä enemmän sinne laitetaan ilmaa, sitä enemmän masiina painaa. Kylmänä taas ilma on tiheämpää kuin lämpimässä. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä että paino/hyöty on talvella huonompi kuin kesällä.

eli toisin sanoen. tankkiin mahtuu enemmän tavaraa talvisin? Entäs jos ei täytä sitä ikinä täyteen? Ero ei varmasti ole mikään iso kuitenkaan.

Tetrafuran
Eikö painesäiliö ole hirvittävän painava? Mitä enemmän painetta halutaan, sitä paksummasta aineesta joudutaan säiliö tekemään ja sitä enemmän painoa tulee.

Talvesta muuten semmoinen juttu, että siitä on meille haittaa tässä asiassa. Mitä enemmän sinne laitetaan ilmaa, sitä enemmän masiina painaa. Kylmänä taas ilma on tiheämpää kuin lämpimässä. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä että paino/hyöty on talvella huonompi kuin kesällä.


Ne on piirrtäneet semmoisen diagrammin mikä kertoo ideaalisen paino/toimintasäde-suhteen.
Jokatapauksessa se suurempi ilmamäärä on edullisempi samassa tankissa, koska tankkaussykli on harvempi. Voihan siinä käyttää pienempää täyttöä jos se riittää ajoihin. Nou hätä.

Vaikka en teknologiasta hirveesti tiedä niin noin pikasella lukemisella vaikuttais ihan järkeenkäyvältä vaihtoehdolta. Mitä tota videoo kattelin niin jos suunnittelijana on mies, joka on suunnitellu formuloihin moottoreita aikanaan niin kyllä se varmaan jotain asiasta tietää . Odotan erittäin suurella mielenkiinnolla tätä innovaatiota.

Bensiinin energasisältö on noin 32 MJ/l.

Jos ajattelemme käyttävämme 0,1 m³ (=100 l ) paineilmasäiliötä, saaamme energiasisällön laskettua kaavan W = pV ( W=energia, p =paine ja V =tilavuus ), mukaan.

Tällöin 1:tä bensiinilitraa vastaava energia edellyttää kyseiselle säiliölle painetta
p=W/V eli p = 32 000 000 Nm/0,1m³= 320 000 000 Pa

Säiliöön tulee pistää 3200 bar verran painetta jokaista bensiinilitraa kohden, joten paineilma ei ole energiansisällöltään kovin tehokasta.

Edit: Tuli 3 nollaa likaa nimittäjään.

Siinä videossa oli muistaakseni kolme painesäiliötä. Onkohan ne älynneet käyttää niitä kantavana rakenteena, johon ne sopivat myös hyvin.

Kyllähä se paineilmamoottorin heikko hyötysuhde on tuttu asia, eikä tuosta mitään sukseeta tule. Hyvä että yrittävät.

Voihan siihen kevyeen koppaan vääntää jonkin muun voimalaitteen, jos haluaa.

tietää
Siinä videossa oli muistaakseni kolme painesäiliötä. Onkohan ne älynneet käyttää niitä kantavana rakenteena, johon ne sopivat myös hyvin.

Kyllähä se paineilmamoottorin heikko hyötysuhde on tuttu asia, eikä tuosta mitään sukseeta tule. Hyvä että yrittävät.

Voihan siihen kevyeen koppaan vääntää jonkin muun voimalaitteen, jos haluaa.

Tuossahan nimenomaan on mahdollisuus myös polttoaineen käyttämiseen, ja lista siihen käyvistä menovesistä olikin melko kattava. En ymmärrä mikä tuossa nyt niin huonoa on mielestänne. Halpaa ajamista. Kaupunkiajot hoituvat moitteettomasti ja pidemmille matkoille kun laittaa löpöä tankkiin niin pääsee 800 km. Ja kun huoltoasemille tulee niitä ssuperkompuroita niin voihan sitä ilmaa tankata sitten pidemmilläkin matkoilla. OneCatin kalliimman, 5300 maksavan mallin huippunopeus on 110kmh, joten siinäkään ei ole valittamista.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
tietää
Siinä videossa oli muistaakseni kolme painesäiliötä. Onkohan ne älynneet käyttää niitä kantavana rakenteena, johon ne sopivat myös hyvin.



Sanoivat niiden olevan hiilikuidusta, jotta kolaritilanteessa halkeaisivat siististi. Eivät siis ole todellakaan kantavana rakenteena. Alusta on alumiinia.

tietää

Kyllähä se paineilmamoottorin heikko hyötysuhde on tuttu asia, eikä tuosta mitään sukseeta tule. Hyvä että yrittävät.

Voihan siihen kevyeen koppaan vääntää jonkin muun voimalaitteen, jos haluaa.

Joku tässä ei kyllä täsmää. Kolme säiliötä, joilla tilavuutta ehkä 300 l/kpl, eli olisikohan kuution paineilmasäiliöt maksimissaan. Painekin ilmoitettiin: 300 bar.

Ja tuollaisella hybridillä, jossa bensiinimoottori tuottaa paineilmaa, voisi sitten ajaa mukamas tankillisella n. 4000 km. Eli siis noin neljä kertaa pidemmälle, kuin normiautolla...

Tuotantoversion huippunopeus 110 km/h ja yhdellä painelatauksella pitäisi päästä 200 km.

Kaiken jatkona on vielä automaattilaatikko.

murjaani
Bensiinin energasisältö on noin 32 MJ/l.

Jos ajattelemme käyttävämme 0,1 m³ (=100 l ) paineilmasäiliötä, saaamme energiasisällön laskettua kaavan W = pV ( W=energia, p =paine ja V =tilavuus ), mukaan.

Tällöin 1:tä bensiinilitraa vastaava energia edellyttää kyseiselle säiliölle painetta
p=W/V eli p = 32 000 000 Nm/0,1m³= 320 000 000 Pa

Säiliöön tulee pistää 3200 bar verran painetta jokaista bensiinilitraa kohden, joten paineilma ei ole energiansisällöltään kovin tehokasta.

Edit: Tuli 3 nollaa likaa nimittäjään.

Otitko laskuissa huomioon hyötysuhteen? Nuo paineilma-autothan ovat huomattavasti paljon kevyempiä. Pelkästään moottorin painossa säästetään paljon kun se voidaan valmistaa alumiinista. Luin myös että jonkun uuden teknologian ansiosta koko autoon voidaan vetää yksi sähköjohto. Tämä säästi (muistaakseni, en jaksa tarkistaa ) noin 22kg painoa.

En kyseenalaista, pyrin vain varmistamaan että kaikki olennaiset asiat otetaan huomioon. En tiedä asiasta paljon joten korjatkaa vapaasti jos olen väärässä.

Olen työskennellyt auto-alalla vuosia, ja valitettavasti Euroopassa on niin, että kaikenlainen kehitys on kielletty. Tuo auto ei tulisi läpäisemään kolaritestejä, tai sen läpäisemiseksi korin suunnittelu tulisi maksamaan kymmeniä miljoonia.

Suomessa tulisi ALV:n lisäksi 120% autovero.

Autoilla riittää noita sääntöjä ja lisää tulee. Voitte kuvitella mitä merkitsee alkavalle autotehtaalle jos airbag ja abs-jarrut tulee pakolliseksi.

Pelkät valovaatimukset vaatii valtavasti huipputehoa (pitkät valot), eikä sitä voi korvata akuilla koska se on pysyvää.

Muut automerkit kyllä huolehtii että jokainen pykälä toteutuu kilpailijalle.

Ainoa toivo olisi tehdä tuosta kolmipyöräinen ja rekisteröidä mopoksi.

oge
Olen työskennellyt auto-alalla vuosia, ja valitettavasti Euroopassa on niin, että kaikenlainen kehitys on kielletty. Tuo auto ei tulisi läpäisemään kolaritestejä, tai sen läpäisemiseksi korin suunnittelu tulisi maksamaan kymmeniä miljoonia.

Suomessa tulisi ALV:n lisäksi 120% autovero.

Autoilla riittää noita sääntöjä ja lisää tulee. Voitte kuvitella mitä merkitsee alkavalle autotehtaalle jos airbag ja abs-jarrut tulee pakolliseksi.

Pelkät valovaatimukset vaatii valtavasti huipputehoa (pitkät valot), eikä sitä voi korvata akuilla koska se on pysyvää.

Muut automerkit kyllä huolehtii että jokainen pykälä toteutuu kilpailijalle.

Ainoa toivo olisi tehdä tuosta kolmipyöräinen ja rekisteröidä mopoksi.




Regarding security, the seatbelt system is different from what we know. One part of the belt is anchored to the floor of the car, like traditional cars. The other part of the belt, in stead of being attached to the side of the car, is also anchored to the floor of the vehicle. This helps to secure the bodies of the driver and passengers in the case of a collision.

Jälleen kerran en osaa antaa muuta kun tuon. Itse teollisuudesta en tiedä mitään mutta jotenkin minulla on jonkin verran optimistinen kuva tästä härvelistä. Toisaalta tämän auton teoreettinen ylivertaisuus pistää hieman miettimään että jotain siinä on pakko olla vialla...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat