Miksi piereskelen kokoajan?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tiedän, moni teistä luultavasti ajattelee että tämä on jotain pilaa, mutta voin vakuuttaa että ei ole. Olen huomannut että piereskelen jatkuvasti, kaasujen pidättäminen ei ole ongelma mutta ainakaan ennen en ole huomannut että minua pierettäisi kokoajan. Tajusin ongelman vasta vähänaikaa sitten kun kaveri kävi kylässä ja ihmetteli outoa hajua. Asun yksin ja vieraita käy harvoin joten itse en ole tähän ongelmaan järin kiinnittänyt huomiota.

Nyt vähänaikaa sitten kun olin menossa nukkumaan alkoi itseäni naurattamaan aika tavalla kun huomasin että pystyn piereskelemään todella monta kertaa ilman suurempia taukoja.

Ravintoni ei ole mitenkään muuttunut ja syön monipuolisesti lihaa, kalaa ja vihanneksiakin menee. Osaisiko kukaan sanoa mikä tämän voisi aiheuttaa vai kannattaisiko mennä jopa lääkäriin?

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Piereskely on tanssijoiden ammattitauti.

Hyppeletkö paljon ?

Oletko harkinnut Leijonan kitaa tai esiintymistä Talent -Suomi -ohjelmissa ?

Vierailija

Oikeasti mulla on hassu tilanne piereskelyn suhteen - samanlainen tilanne kuin röyhtäilyn. Eli pakokaasuja on koko aika, mutta minulle sopivissa tilanteissa annan ryppyreikäni palaa. Sama asia röyhtäilyssä.

Ei haittaa, koska hajullani kerron, mitä mieltä muista olen. Haisunäädätkin toimivat niin.

Vierailija

En hyppele enkä tanssi ja julkisuutta en kaipaa. Vielä lisätäkseni tuohon ensimmäiseen postaukseen että mitään ripulia tms. ei ole.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Hiiva tai mahdollinen tulehduksellinen suolistosairaus tulevat mieleen.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
hilbert
En hyppele enkä tanssi ja julkisuutta en kaipaa. Vielä lisätäkseni tuohon ensimmäiseen postaukseen että mitään ripulia tms. ei ole.
Taitaa olla väärä foorumi, jossa asiaasi kyselet. Täällä yritetään kovastikin pitää tieteen näkökulmaa asioihin. Asiasi liittyy enemmänkin sairauksiin, joten googlaa pierekselysi sinne.

Vierailija
Lassi
hilbert
Taitaa olla väärä foorumi, jossa asiaasi kyselet. Täällä yritetään kovastikin pitää tieteen näkökulmaa asioihin. Asiasi liittyy enemmänkin sairauksiin, joten googlaa pierekselysi sinne.

Jos asia liittyy sairauksiin, niin mielestäni sairauksien hoitoa kutsutaan lääkeTIETEEKSI?

Vierailija
SAMAEL
Lassi
Taitaa olla väärä foorumi, jossa asiaasi kyselet.
Lassi taitaa yrittää vääntää pieruhuumoria?
Juuh. Haisee täälläkin foorumilla useastikin mädälle kananmunalle. Pieru sanana on ruma. Naiset tuulettavat vatsaansa englantilaisen yliopiston "tutkimuksen" mukaan 17 kertaa päivässä. Miehet 14 kertaa. Kaikkeen noita EU määrärahoja käytetäänkin Ja miten sitä sitten saastutekaan ilmakehää metaanilla, jos totta on. Hyi, hyi.
Tarkkailkaa elämänkumppanianne. Voishan sitä tehdä päästökauppaakin...

ps. Lehmä pösäyttelee saman tutkimuksen mukaan metaania 250 litraa vrk. En löydä sitä tutkimusta enää. Olen sen kuitenkin lukenut. Enhän muuten voisi asiasta kirjoittaakaan.

Vierailija

Hiilihydraateista syntyy ohut- ja paksusuolistossa kaasuja bakteerien vaikutuksesta. Liha saattaa tukkia suolistoa, siten että hiilarit varsinkin sokerit eivät pääse imeytymään elimistöön, vaan muodostavat kaasuja( liha imeytyy hitaammin). Kiinnitä huomiota myös laktoosin määrään, vaikka et kärsikkään varsinaisesta laktoosi-intoleranssista. Testi: Juo esim. 3-4 litraa maitoa päivän aikana ja huomaa onko eroa.

Lassille: Tämä kysymys on lähimpänä tiedettä pitkään aikaan näillä paskasivuilla. Tiede.fi on ennemminkin kannabishomouskonto.fi

Vierailija
Lassi
Juuh. Haisee täälläkin foorumilla useastikin mädälle kananmunalle. Pieru sanana on ruma. Naiset tuulettavat vatsaansa englantilaisen yliopiston "tutkimuksen" mukaan 17 kertaa päivässä. Miehet 14 kertaa.

Aivan, jos laktoosi-intoleranssia kutsuttaisiin pierutaudiksi kuten ennen, ei sitä kovinkaan moni neito "sairastaisi".

Ilmavaivat johtuvat yleensä ruuasta. Jätä joku ruoka-aine pois ja seuraa vaikutuksia. Vihreät kasvikset ja sipuli ovat usein syynä, itseäni pierettävät vihreät viinirypäleet. Voi sinulla olla laktoosi-intoleranssikin, maito voi tuottaa ilmavaivoja jos sitä alkaa käyttämään tauon jälkeen ja loppuu kyllä kun vatsa tottuu jos sinulla on kyseinen geenivirhe joka sallii maidon. Juodaan maitoa kun käy kotona opiskelun lomassa ja sitten tuleekin ongelmia kun on kolme kuukautta juonut siideriä ja light-limsaa. Sen vuoksi moni nainen luulee että heillä on li. Lehmähän on eri eläin kuin ihminen, proteiinit ovat erilaisia. Ihme että sitä voi juoda tai voita syödä.

Kannattaisi käydä urologilla tai terveyskeskuslääkärissä, laktoosi-intoleranssitesti on aika helppo nykyään.

Vierailija

Pientä on ihmisten ilmavaivat eläimien rinnalla. Kiitos tuc. Osoite on oikea. Mulla vanhaa tietoa.

Lähde: http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/3005740.stm Siitä vaan uusiutuvaa energiaa talteen

kabus
Lassille: Tämä kysymys on lähimpänä tiedettä pitkään aikaan näillä paskasivuilla. Tiede.fi on ennemminkin kannabishomouskonto.fi
Varmaan onkin ihan asiallinen ketju. Kiinnitin huomiotani vain tuohon otsikkoon. Ei oikein sovellu ainakaan mun sanavarastoon.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Minulla alkaa heti irtoamaan ,kun syön leipää enemmän kuin lääkäri määrää . Varsinkin ,kun syö ruisleipää ja myös uunijuureksilla on sama vaikutus . Mahtaako kuiduilla olla merkittävä tekijä tässä ongelmassa .

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

ravinnoksi, joten sen nieleskely aiheuttaa ilmavaivoja. Myös ruoan hotkiminen aikaanvaa vastaavaa - ahmiihan hotkija sapuskan mukana ilmaa enemmän, kuin appeensa huolelliseski pureskeleva ja kiireettä syövä. Purukumin jauhaminenkin kuulemma lisää suoliston kaasuisuutta.
Kaasujen pitäisi kuulemma imeytyäkin suolesta elimistöön eikä vain poistua ns. pakoputken tai ottoaukon kautta (röyhtäily). Mutta selittääkö esimerkiksi ruokavalio sen, miksi toisilta tuntuvat kaasut imeytyvän tarkemmin kuin toisilta? Vai onko meillä yksilöllinen ja kenties vaihteleva kaasujensisäänottoraja?

Vierailija

Itselläni olen huomannut täysin saman asian kuitujen suhteen. Erittäin kuitupitoista ruokaa syötyäni pierettää enemmän ja se hajukin muuttuu... ei hyvä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat