Leivotteko?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä yleensä leivotte, jos leivotte? Osaako palstan miehet leipoa?
(Minä teen juuri korvapuusteja. )

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Pidän leipomisesta (erityisesti syömisvaiheesta), mutta onnistun aina jotenkin ryssimään sen. Siksi suosikkini onkin mudcake. Siitä ei kaunista saa leipurikaan! Se on ruma mutta ah, niin syntisen hyvää.
Sitä saa kyllä tomusokerilla naamioitua, mutta "mutaisuutensa" vuoksi se kuitenkin levähtää pian lautaselle.

200g taloussuklaata
200g voita
200g sokeria
4 munaa
1tl leivinjauhoja
1 dl vehnäjauhoja

Yksi kakkupala lyhentää elinikää suurin piirtein vuodella. Kaloreita, kolesterolia, rasvaa....

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

piirakoita (karjalan, marja, suolasia), kakkuja (täyte, kuiva) pullaa, keksejä (piparit etc), leipää, patonkeja, sämpylöitä, you name it

riippuu tilanteesta mitä kulloinkin, nykyisin harvemmin

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
väläys
elba: Tuleeko tomusokerista ja suklaasta mudcaken kuorrute?

Kai sen suklaakastikkeella voisi kuorruttaa, mutta tuo reseptin suklaa menee kokonaan taikinaan. Ensin se sulatetaan vesihauteessa ja sitten sekoitetaan taikinan joukkoon. Kuorrute vaatisi melkeinpä toiset 200 grammaa suklaata.
Ja tomusokeria olen ripotellut ihan sellaisenaan kakun päälle naamioidakseni sitä hieman. Mudcake voidaan tarjoilla ihan rumana omana itsenään.

Vierailija

Kotitekost hiivaleipää, lohi -ja sienipiirakoita, vaikka mitä pikkusualasta...
Korvapuusteja, pullia, marjapiirakoita,, täyskäriä...
Pidän jopa leipomisesta. Tiskaaminen on ihan eri asia.

Viikonloppuna tulee väsättyä kurpitsapiirakka jenkkimalliin, Halloween nääs.

Vierailija

Sillon tällön tulee tehtyä jotain leipää. Tykkään tehä semmosia leipiä mihin tulee reilusti kuituja. Nyt joulukuussa tulee sitten varmasti tehtyä tähtitorttuja useampaankiin otteeseen, ja pipareitakin varmaan. Voiskin tehä runsaskuitusia kaurvehnäapipareita

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

Joskus, kun innostun. Useimmiten leivon täytekakkuja, harvemmin pullia tai sämpylöitä. Niin, ja tietysti kalakukkoakin pitää leipoa, en tosin ole koskaan onnistunut saamaan kuorta sellaiseksi, että se pysyy ehkänä paistossa. Pitsan tekemistä en varsinaisesti pitäisi leipomisena, mutta minä teen meillä aina pohjat.

Vierailija

Mitäs se semmoinen leipominen on? Eikös nykyään ole muotia olla uusavuton ja ostaa kaikki valmiina, kun ei ole aikaa. Nykyään voi kaupasta ostaa myös kahvipaketin, jossa kahvi on annosteltu valmiiksi suodatinpusseihin, jos ihmiset eivät osaa tehdä sitä itse.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat