C-14 ajoitus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Huomaatko TJT, en maininnut sinua avaukseni otsikossa lainkaan.

Kreationistit kiistävät C-14 menetelmällä saatujen tutkimustulosten luotettavuuden.

Voisitteko perustellusti selittää, kuinka kauaksi taaksepäin te kuitenkin hyväksytte tuon mittausmenetelmän luotettavana?

( Te muut, älkää puuttuko tähän kalibrointien kanssa. En halua teiltä kommentteja vaan palstalla olevilta kreationisteilta, ennenkaikkea TJT:ltä )

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija
-theos-

Kreationistit kiistävät C-14 menetelmällä saatujen tutkimustulosten luotettavuuden.

Voisitteko perustellusti selittää, kuinka kauaksi taaksepäin te kuitenkin hyväksytte tuon mittausmenetelmän luotettavana?

( Te muut, älkää puuttuko tähän kalibrointien kanssa. En halua teiltä kommentteja vaan palstalla olevilta kreationisteilta, ennenkaikkea TJT:ltä )

Lopeta jo, tuo on lapsellista. TJT on ulos savustettu, olisit tyytyväinen.

Vierailija
Torg
-theos-

Itseasiassa haluan todellisuudessakin tietää kreationistien esittämän raja-arvon sille, mihin ajankohtaan asti C-14 menetelmä kelpaa.

Vierailija
Torg

Jeps, näistä TJT-vastaisia threadeja on varmaan enemmän kuin evoluution vastaisia.
Ja oletko jo siinä tilassa, että sinun täytyy todistaa itsellesi kreationismin vääryys samalla lailla kuin kreationistit yrittävät todistaa evoluutioteorian vääryyttä (paitsi että he ovat väärässä )?

EDIT: et tule saamaan kumminkaan kunnollista vastausta, joten turha edes yrittää.

Vierailija

Niin... minulla ei ole ennen ollut tilaisuutta keskustella hänen kanssaan, mutta sivustoistaan ja nolaamisteesitään päätellen oletan hänen olevan valmis keskusteluihin. Enempää en toki avaa hänelle osoitettuja avauksia, mutta tämä on aihe joka on oikeasti erittäin mielenkiintoinen.

Jos jompikumpi teistä tietää kysymykseeni vastauksen, niin kertokaa. Jos ette, niin odotelkaa sitä.

Vierailija
-theos-

Jos jompikumpi teistä tietää kysymykseeni vastauksen, niin kertokaa. Jos ette, niin odotelkaa sitä.

No en kyl tiedä, kuinka pitkälle kreationistit pitää hiili-14-määritystä luotettavana. Arvelisin 500 vuotta (niiden mielestä), itse uskon siihen n. 50 000 vuoteen.

Vierailija
-theos-
Niin... minulla ei ole ennen ollut tilaisuutta keskustella hänen kanssaan, mutta sivustoistaan ja nolaamisteesitään päätellen oletan hänen olevan valmis keskusteluihin. Enempää en toki avaa hänelle osoitettuja avauksia, mutta tämä on aihe joka on oikeasti erittäin mielenkiintoinen.

Ei oo tietoa mullakaan...

Vierailija

Kreationistit, jotka kiistävät C-14 ajoituksen luotettavuuden, voisivat kertoa tähän avaukseen sen, MILTÄ ajalta he kelpuuttavat sen.
Vaikka sinä TJT, joka olet palstalle tullut nimenomaa kiistämään sen luotettavuutta ja luvannut vastata muihinkin sinulle osoittamaani kysymyksiin TÄMÄN VIIKON KULUESSA, voisit samalla vaivalla ottaa kantaa tähän avaukseen.

Vierailija
-theos-
Kreationistit kiistävät C-14 menetelmällä saatujen tutkimustulosten
luotettavuuden.

No vaikka minua ei mainittukaan otsikossa, niin itse viestissä olet minut näköjään maininnut heti 1 rivillä. Voisin toki selittää, mutta
ensinnäkin täällä on nyt entisissäkin ketjuissa vielä keskustelut kesken, ja muistaakseni myös esitin toivomuksen, että älä avaa uusia ketjuja äläkä tehtaile lisää kysymyksiä ennen kuin entisen on käsitelty, ja
toiseksi, jos asia oikeasti kiinnostaisi sinua, niin etsisit vastaukset ihan itse FAQeista. AiG:n yms sivuilla hakukoneet, jos et navigointilinkkien avulla löydä, ja Googlella voit googlata koko netistä.
Kolmanneksi, päivitin eilen ja tänään sivustoani,
http://koti.mbnet.fi/tjt2/atvesitulimeni.html
ja
http://koti.mbnet.fi/tjt2/attsunami.html
joten alkaa tämän viikon kiintiö olla täynnä.

Vierailija
Torg

Ei minua noin vähällä, poissaoloni täältä johtuu lähinnä siitä että kaikki "ylimääräinen" aikani meni sivustoni päivittämiseen.

Vierailija
-theos-

Itseasiassa haluan todellisuudessakin tietää kreationistien esittämän raja-arvon sille, mihin ajankohtaan asti C-14 menetelmä kelpaa.

Miksi valehtelet? Jos oikeasti olisit tuon halunnut tietää, olisit jo etsinyt vastauksen kreationistien sivustoilta. Vai etkö osaa ollenkaan englantia? No, onhan niitä kreationistien sivustoja suomeksikin. Mutta koska vedenpaisumuskeskustelu on vielä kesken, en vastaa C14 asiaan vaan suosittelen sivua http://www.netikka.net/mpeltonen/tulva.htm
Tuon sivun loppupuolella on asiaa ajoituksistakin, ja sitten kysymyksiä evolutionisteille. Voisitko vastata niihin odotellessasi että minä vastaan sinun kysymyksiisi? Vai kuvitteletko keskustelun olevan sitä, että sinä tivaat vastauksia kaikkeen vastaamatta itse mihinkään ja vastapuoli vastaa kiltisti sinulle kysymättä itse mitään

Vierailija
-theos-

Vaikka sinä TJT, joka olet palstalle tullut nimenomaa kiistämään sen luotettavuutta ja luvannut vastata muihinkin sinulle osoittamaani kysymyksiin TÄMÄN VIIKON KULUESSA, voisit samalla vaivalla ottaa kantaa tähän avaukseen.

No eipäs valehdella, en todellakaan luvannut vastata kaikkiin kysymyksiisi tämän viikon kuluessa, vaan se lupasin vastata siihen Nooan Arkkiin liittyvään palautteesi, kuten sitten teinkin.

Vierailija
P2

No en kyl tiedä, kuinka pitkälle kreationistit pitää hiili-14-määritystä luotettavana. Arvelisin 500 vuotta (niiden mielestä), itse uskon siihen n. 50 000 vuoteen.

Miksi arvelet? Miksi et ota asiasta selvää? Etkö osaa käyttää hakukonetta vai etkö osaa englantia vai mikä maksaa? Suomeksikin on runsaasti kreationistista kirjallisuutta, siis ihan paperillekin painettuna, joten jos netin käyttö on sinulle liian teknistä, tilaa Luominen-lehti ja Lubenowin kirja jne. Tuossa Lubenovin kirjassa on muuten lopussa "Liite 1. Ajoitus on arpapeliä"
ja "Liite 2. Geologiset kaudet ja ajoitusmenetelmät", joten siinä on käsitelty niiden fossiien lisäksi ajoitusmenetelmiäkin.

Vierailija
TJT
-theos-
Kreationistit kiistävät C-14 menetelmällä saatujen tutkimustulosten
luotettavuuden.

No vaikka minua ei mainittukaan otsikossa, niin itse viestissä olet minut näköjään maininnut heti 1 rivillä. Voisin toki selittää, mutta
ensinnäkin täällä on nyt entisissäkin ketjuissa vielä keskustelut kesken, ja muistaakseni myös esitin toivomuksen, että älä avaa uusia ketjuja äläkä tehtaile lisää kysymyksiä ennen kuin entisen on käsitelty, ja
toiseksi, jos asia oikeasti kiinnostaisi sinua, niin etsisit vastaukset ihan itse FAQeista. AiG:n yms sivuilla hakukoneet, jos et navigointilinkkien avulla löydä, ja Googlella voit googlata koko netistä.
Kolmanneksi, päivitin eilen ja tänään sivustoani,
http://koti.mbnet.fi/tjt2/atvesitulimeni.html
ja
http://koti.mbnet.fi/tjt2/attsunami.html
joten alkaa tämän viikon kiintiö olla täynnä.

Tähän mennessä sinä et ole vielä selittänyt yhtään mitään. Olet SELITELLYT ja laittanut linkkejä huuhaa-tunkioihin.
Hieman pelkään, että sinulta myös JÄÄ keskustelut kesken. Ethän ole tähänkään asti osannut vastata oikeastaan mihinkään kommenttiini/kysymykseeni.
Voin tietenkin googlailla netistä kaikenlaisia erilaista kreationismia selittelevää huuhaa-tunkiota, mutta niistä kun ei kuitenkaan löydy selitystä kysymyksiini. Siellä on korkeintaan joitan naurettavia perusteettomia selittelyjä.

Huomasin sen, että olet päivitellyt sivustoasi tunkien sinne lisää SOPAA vanhan valehtelusi lisäksi. Kaipa minun on sitäkin potaskaa täällä kommentoitava.

Vierailija
TJT

Miksi arvelet? Miksi et ota asiasta selvää? Etkö osaa käyttää hakukonetta vai etkö osaa englantia vai mikä maksaa? Suomeksikin on runsaasti kreationistista kirjallisuutta, ...

Koska -theos- kysyi, niin heitin arveluni. Ei juuri kiinnostanut lähtemään etsimään faktaa kirjastosta, jotta voisin päteä jossain randomissa kreationismin vastaisessa ketjussa.

Vierailija
TJT
-theos-

Miksi valehtelet? Jos oikeasti olisit tuon halunnut tietää, olisit jo etsinyt vastauksen kreationistien sivustoilta. Vai etkö osaa ollenkaan englantia? No, onhan niitä kreationistien sivustoja suomeksikin. Mutta koska vedenpaisumuskeskustelu on vielä kesken, en vastaa C14 asiaan vaan suosittelen sivua http://www.netikka.net/mpeltonen/tulva.htm
Tuon sivun loppupuolella on asiaa ajoituksistakin, ja sitten kysymyksiä evolutionisteille. Voisitko vastata niihin odotellessasi että minä vastaan sinun kysymyksiisi? Vai kuvitteletko keskustelun olevan sitä, että sinä tivaat vastauksia kaikkeen vastaamatta itse mihinkään ja vastapuoli vastaa kiltisti sinulle kysymättä itse mitään

Minäkö valehtelen... missä kohtaa?
Tähän mennessä ainoa jonka voidaan todeta valehtelevan ja levittävän harhaoppeja, olet SINÄ.
Miksi ihmeessä minun pitäisi alkaa täällä kommentoimaan vielä kaikenlaisten kreationististen netissä olevien huuhaa-tunkioiden sisältöä? Idioottiko olet?
Meidän keskustelumme on tähän asti ollut sitä, että minä olen kyseenalaistanut ja kysellyt sinulta saamatta vastauksia. Suurin anti minkä sinä olet keskusteluun antanut on taustojeni tivaaminen ja niistä uteleminen. Huolimatta siitä että vastasin noihin uteluihisikin, olet luiminut kunnon uskovaisen tapaan minun kysymyksistäni.

Luulen, ettet tule vastaamaankaan tähän C-14 kysymykseeni, ethän sinä vastaa mihinkään muuhunkaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat